  • Data: 2016-08-30 14:57:21
    Temat: Re: C64 i karta SD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >Nazywano to ZTCP, grafiką "gracz-pocisk" (player-missile).

    >Matryca 24x21, możliwość użycia wielokolorowych, a w nałożeniu na
    >statyczną grafikę osiągano naprawde niezłe efekty.

    W atarynce niezle efekty osiagalo sie w trybie tekstowym :-)
    Definiowany zestaw znakow, tryby kolorowe, smooth scrolling - na
    takiego Boulder Dash przyjemnie bylo popatrzec

    https://www.youtube.com/watch?v=n9zf510_9gU

    >Ależ nie mówię, że nie! Tylko załatwiało chyba już tak troszkę mniej
    >sprzętowo, chyba dodatkowym układem, bo 6502 nie ma wyprowadzonego
    >portu bankującego, te trzy nogi chyba ma po prostu wolne, z tego, co
    >usiłuję sobie przypomnieć rozpiskę obu wersji.

    Nawet nie chce mi sie roznic sprawdzac, ale tak czy inaczej -
    programowe przelaczanie bankow.
    Czy port w procku, czy zewnetrzny na magistrali - zadna roznica.

    >Z drugiej strony, procedura sprzętowego restartu C64, dostępna
    >przyciśnięciem przycisku reset, bądź wywołaniem programu SYS 64738,
    >sprawdza, czy pod adresem 32768 jest ciąg znaków "CBM80" (tak, jest
    >to obszar dostępny dla BASICa i może zostać zamazany przez program w
    >tymże, bądź przez zmienne), jeśli tak, można tym spowodować zamiast
    >restartu komputera, wykonanie określonego programu, nie pamiętam
    >tylko, gdzie dokładnie ustawia się wektory do tegoż. Czyli
    >teoretycznie, można by sposodować twardy zwis po naciśnięciu resetu.

    A pamietasz rozkaz HCF ?
    Ja tago nie doswiadczylem, ale ponoc pierwsze wersje 65xx, czy moze
    6800 mialy - jeden z niezdefiniowanych kodow powodowal zatrzymanie
    procesora i duzy pobor pradu - Halt and Catch Fire.
    Reset nie pomagal :-)

    J.