    From: Peter May <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: CSS 3 a wydajność przeglądarki
    Date: Sat, 05 Jun 2010 16:04:36 +0200

    W dniu 2010-06-05 14:06, Maciek pisze:
    > Gdyby ktos już miał tego typu doświadczenia proszę o info.

    Jeśli mi coś działa wolno, to robię następujące kroki:

    1. Wyłączam JavaScript, aby sprawdzić czy jego działanie ma wpływ na
    komfort pracy.
    2. Jeśli po wyłączeniu JS nadal jest wolno, to badam arkusz stylów (lub
    arkusze stylów, jeśli jest kilka).
    3. Jeśli po wyłączeniu JS jest lepiej, to znaczy, że gdzieś w kodzie JS
    znajduje się "spowalniacz". Trzeba wtedy sprawdzić czas działania każdej
    funkcji i ewentualnie słabe punkty eliminować.
    4. Arkusz stylów badam w ten sposób, że wycinam po kolei po drobnym
    kawałku z niego i sprawdzam jak zachowuje się przeglądarka. W ten sposób
    dochodzę do miejsca, które mocno obciąża przeglądarkę. M.in. tak
    doszedłem do tego, że -moz-box-shadow i text-shadow w dużej ilości na
    stronie obciążają Firefoksa. Tak samo bardzo powoli renderuje <select>-a
    Firefox, jeśli chcemy mu dodać "zebrę":

    select option:nth-child(even){
    background-color:#eee;
    }

    Przy kilku nie ma znaczenia, ale jeśli <select> ma już kilkaset
    elementów <option>, to już Firefox bardzo spowalnia przy renderowaniu listy.

    W innych przeglądarkach nie ma to wpływu żadnego. Ogólnie rzecz biorąc w
    ostatnim czasie najbardziej musiałem optymalizować kod pod Firefoksa.
    Mówiąc krótko: "stał się przyciężką przeglądarką". Dość dużo działań
    zabiera mu zbyt dużo czasu. To, co np. Opera wykona w JS w np. 23 ms, to
    Firefox potrafi w 523ms. A to już jest znaczna różnica.

    --
    Peter