  • 1. Data: 2010-06-04 10:01:25
    Temat: CSS 3 a wydajność przeglądarki
    Od: Maciek <c...@g...com>

    Hi,

    Mam takie pytanie, w silnikach webkit i mozilla (ie oczywiscie nie
    obsluguje) mozna zaokraglic np rogi (-webkit-border-radius:4px). No i
    okej, zaokraglilem sobie rogi na stronie, mam dluga liste <li> - kazdy
    element ma zaokraglone rogi i co sie dzieje: strona wygląda ładnie
    dzięki temu, ale to zaokrąglanie powoduje, że wykorzystanie procesora
    dla przeglądarki w komputerze z Core 2 Duo jest na poziomie 60% a w
    zwykłym komputerze na poziomie 85%! Strona po prostu się tnie -
    podczas przewijania oczywiście.

    I teraz moje pytanie - czy to wina renderingu przeglądarki - że musi
    poradzic sobie z zaokrągleniami - czyli extra mozliwosci css są dla
    komputerów nowszych czy zle napisany kod css? A jesli zle napisany kod
    to w jaki sposob go dobrze napisac, aby wydajnosc strony była
    normalna.

    Pozdr,
    Cheaken

  • 2. Data: 2010-06-04 20:26:54
    Temat: Re: CSS 3 a wydajność przeglądarki
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 04 Jun 2010 11:01:25 +0100, Maciek <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > komputerów nowszych czy zle napisany kod css? A jesli zle napisany kod
    > to w jaki sposob go dobrze napisac, aby wydajnosc strony była

    Nie zauważyłem, żeby zaokrąglone rogi aż tak spowalniały. Daj linka do
    przykładu.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 3. Data: 2010-06-04 20:56:10
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-06-04 22:26, porneL pisze:

    > Nie zauważyłem, żeby zaokrąglone rogi aż tak spowalniały. Daj linka do
    > przykładu.

    Ja od siebie napiszę, że text-shadow mocno Firefoksa obciąża.

    --
    Peter

  • 4. Data: 2010-06-05 12:06:17
    Od: Maciek <c...@g...com>

    On 4 Cze, 22:26, porneL <n...@p...net> wrote:

    > Nie zauważyłem, żeby zaokrąglone rogi aż tak spowalniały. Daj linka do
    > przykładu.
    >
    > --http://pornel.net
    > this.author = new Geek("porneL");

    Hej,

    dzięki za odpowiedź. Link podeślę później(przygotuję jakiś pogląd), bo
    mam to w wewnętrznym systemie i nie mam jak tego publicznie pokazać.
    Nie wiem na ile tez js wpływa na każdy element, popróbuję i jeszcze
    dam znać.

    Gdyby ktos już miał tego typu doświadczenia proszę o info.

    pozdr.
    cheaken

  • 5. Data: 2010-06-05 14:04:36
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-06-05 14:06, Maciek pisze:
    > Gdyby ktos już miał tego typu doświadczenia proszę o info.

    Jeśli mi coś działa wolno, to robię następujące kroki:

    1. Wyłączam JavaScript, aby sprawdzić czy jego działanie ma wpływ na
    komfort pracy.
    2. Jeśli po wyłączeniu JS nadal jest wolno, to badam arkusz stylów (lub
    arkusze stylów, jeśli jest kilka).
    3. Jeśli po wyłączeniu JS jest lepiej, to znaczy, że gdzieś w kodzie JS
    znajduje się "spowalniacz". Trzeba wtedy sprawdzić czas działania każdej
    funkcji i ewentualnie słabe punkty eliminować.
    4. Arkusz stylów badam w ten sposób, że wycinam po kolei po drobnym
    kawałku z niego i sprawdzam jak zachowuje się przeglądarka. W ten sposób
    dochodzę do miejsca, które mocno obciąża przeglądarkę. M.in. tak
    doszedłem do tego, że -moz-box-shadow i text-shadow w dużej ilości na
    stronie obciążają Firefoksa. Tak samo bardzo powoli renderuje <select>-a
    Firefox, jeśli chcemy mu dodać "zebrę":

    select option:nth-child(even){
    background-color:#eee;
    }

    Przy kilku nie ma znaczenia, ale jeśli <select> ma już kilkaset
    elementów <option>, to już Firefox bardzo spowalnia przy renderowaniu listy.

    W innych przeglądarkach nie ma to wpływu żadnego. Ogólnie rzecz biorąc w
    ostatnim czasie najbardziej musiałem optymalizować kod pod Firefoksa.
    Mówiąc krótko: "stał się przyciężką przeglądarką". Dość dużo działań
    zabiera mu zbyt dużo czasu. To, co np. Opera wykona w JS w np. 23 ms, to
    Firefox potrafi w 523ms. A to już jest znaczna różnica.

    --
    Peter

  • 6. Data: 2010-06-14 14:45:46
    Od: Maciek <c...@g...com>

    Posprawdzałem wszystko, robiłem cuda, wyłączałem css całkiem,
    wyłączałem przezroczyste pliki png.

    Co się okazało. Używałem suggestera. Wyłączyłem suggester i ... jak
    ręką odjął. Moge wrzucac cienie, zaokraglenia, cienie pod stekstem,
    cienie pod boxami, pełne mozliwosci css 3 i przegladarka moze w 5%
    odczuwa zmiany. Jakis kosmos! Skontaktuje sie z Panami z suggestera i
    sie dowiem czym to bylo spowodowane. Jednak testy jakie
    przeprowadzilem dowiodly w 95% ze css 3 - jego mozliwosci wplywaja
    moze w 5-max 10% na obciazenie procesora, a nie w 80%! jak to bylo z
    sugesterem.

    Pozdrawiam,
    cheaken

    ps. zachęcam do zobaczenia juz publicznie www.lit.pl - w nowej