    From: Michał Gancarski <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: CSS - stosowanie tabel w layoutach
    Date: Mon, 8 Nov 2010 11:52:27 +0100

    On Mon, 08 Nov 2010 10:06:05 +0100, Marek wrote:

    > Witam,
    >
    > Dawno temu było można wyczytać wiele krytycznych opinii na temat
    > stosowania tabel do robienia layoutów stron. Argumentowano, że do tego
    > celu służą DIVy + CSS. No i webmasterzy próbowali wymyślnymi sztuczkami
    > (zagnieżdżone tagi, specjalnie przygotowane tła graficzne, czasem nawet
    > JS) osiągać to co na tabelach było banalne do zrobienia - np.
    > centrowanie w pionie albo równej wysokości kolumny.
    >
    > Nastały nowe czasy, CSS i przeglądarki zaczęły supportować
    > display:table. No i moje pytanie brzmi: czy budowanie layoutu na DIVach
> [...]

    Dobra struktura HTML jest wartością samą w sobie, więc jeśli możesz uniknąć
    tabel dla czego innego niż tabele właśnie, to unikaj. Chodzi o to, że
    dopóki separujesz strukturę i wygląd, a samą strukturę opisujesz właściwymi
    elementami, dopóty dajesz większą szansę np. przeglądarkom mobilnym czy
    robotom, które w ogóle nie patrzą na CSS, by uporały się z dokumentem. Poza
    tym im mniej layout determinowany jest przez sam HTML, tym łatwiej później
    będzie go zmieniać bez dotykania HTMLa właśnie. Ciekawym poletkiem
    doświadczalnym może być np. próba wzięcia jakiegoś solidnie napisanego
    tematu do Wordpressa (powiedzmy, Sandbox) i stworzenie kilku całkowicie
    różnych layoutów bez zmieniania czegokolwiek poza CSSem.

    Jeśli możesz wyprowadzić sztuczki, hacki i nieco nieładne instrukcje do
    CSSa, to to zrób.

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!