    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: CSS - stosowanie tabel w layoutach
    Date: Mon, 08 Nov 2010 23:10:12 +0100

    W dniu 2010-11-08 11:52, Michał Gancarski pisze:
    > Dobra struktura HTML jest wartością samą w sobie, więc jeśli możesz uniknąć
    > tabel dla czego innego niż tabele właśnie, to unikaj. Chodzi o to, że
    > dopóki separujesz strukturę i wygląd, a samą strukturę opisujesz właściwymi
    > elementami, dopóty dajesz większą szansę np. przeglądarkom mobilnym czy
    > robotom, które w ogóle nie patrzą na CSS, by uporały się z dokumentem.

    Roboty zwykle usuwają HTML i podążają linkami zazwyczaj. Więc tabela
    lub DIV nie robi różnicy. Obserwowałem to wielokrotnie analizując
    pozycjonowanie. Paskudne składniowo strony potrafiły być na topie.

    Strona bez CSS na jakiejkolwiek przeglądarce sądzę, że będzie bardzo
    ciężko czytelna :-) Tak więc dawanie szansy takim urządzeniom jest
    raczej dość teoretyczne. Szczególnie, że HTML/CSS wiele mobilnych
    przeglądarek już obsługuje.

    > Poza
    > tym im mniej layout determinowany jest przez sam HTML, tym łatwiej później
    > będzie go zmieniać bez dotykania HTMLa właśnie.

    Może to kwestia branży w jakiej działam. Zmiana layoutu praktycznie
    oznaczała zawsze nowy layout. Póki co nigdy nie przeniosłem starego
    HTML'a do nowego projektu. Zawsze różnice były zbyt drastyczne aby
    dawało się nagiąć poprzedni layout.

    > Ciekawym poletkiem
    > doświadczalnym może być np. próba wzięcia jakiegoś solidnie napisanego
    > tematu do Wordpressa (powiedzmy, Sandbox) i stworzenie kilku całkowicie
    > różnych layoutów bez zmieniania czegokolwiek poza CSSem.

    Tu pewnie masz rację. Nie znam tematu Wordpressa. Nierzadko tworzę
    jakieś zawiłe realizacje z komunikacją Flashy między sobą itp. Na trzech
    na krzyż DIVach za diabła się tego nie daje zamknąć. Zmiana takiego
    layoutu CSS'em praktycznie jest niewykonalna.

    > Jeśli możesz wyprowadzić sztuczki, hacki i nieco nieładne instrukcje do
    > CSSa, to to zrób.

    Hmmm ... moze niepotrzebnie na siłę staram się być purystą :-)