    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Canon 650D vs Nikon D5100?
    Date: Thu, 24 Jan 2013 12:02:36 +0100

    Użytkownik "mt" napisał w wiadomości grup

    > Toż piszę Ci już któryś raz z rzędu, że współcześnie również w torbach
    > fotografów z ff dużo częściej spotkasz 50 mm niż 85 mm.

    A są w tej samej cenie? Bo wiem, 35/1.4 spotkać można jeszcze rzadziej, ale
    bynajmniej nie ze względu na ogniskową.

    > A to tylko na wycieczkach się używa aparatów? Zresztą sam sobie przeczysz,
    > bo skoro uważasz, że lepszy byłby szerszy kąt to na cholerę forsujesz
    > opcję z węższym?

    Bo nie dopasowuję tezy do oferty konkretnego producenta ale do życia.
    Piszemy o amatorskim używaniu. Z mojego doświadczenia amator robi przede
    wszystkim, imprezy rodzinne i portrety. Nie potrzebuje standartdu potrzebuje
    portretówki i czegoś szerokiego i jasnego do wnętrz. O ile do zdjęć we
    wnętrzach można użyć zooma z f/4 i podnieść ISO o tyle przy portretach nie
    da się uzyskać płytkiej GO na ogniskowej f/4.

    > A ekwiwalentu 28 ze światłem <2.8 nie ma w żadnym systemie lustrzankowym,
    > w okolicach 35 mm cos sie znajdzie, ale poziom cenowy już inny. A po co
    > komus jasny standard? Chociażby autor tego wątku kilka dni temu pytał o
    > aparat (choć powinien o obiektyw), gdyż jak twierdził, jego szkło (jakiś
    > zoom 18-200) nie wyrabia na imprezach, gdzie jest mniej światła i nie
    > dawał rady z czasami.

    No i do czego na imprezach przydaje się ogniskowa 50mm? Na imprezach czasem
    28mm jest za szeroko.

    > Jakby w Canonie w tej samej mniej więcej cenie było 35/1.8 i 50/1.8, to
    > poleciłbyś mu to drugie szkło?

    Oczywiście!

    Jakby do wyboru było jeszcze coś z zakresu 20-24 (po kropie 32 - 38) to
    poleciłbym takie szkło bo IMO byłoby najczęściej używane. Standard w żaden
    sposób nie zastąpi szerokiego kąta do wnętrz, natomiast portretówka zawsze
    się przyda jako portretówka.

    Pozdrawiam
    Ergie