  • 21. Data: 2023-11-19 21:43:35
    Temat: Re: Ceny polis w ostatnim czasie
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.11.2023 o 18:53, Budzik pisze:
    > Użytkownik io i...@o...pl.invalid ...

    > Składka powinna zalezec od realnej wartosci.

    Składka zależy od wartości umowy ubezpieczeniowej. Może być częścią
    realnej wartości i wtedy niższa składka jest uzasadniona. Więc jak się
    porównuje składki z różnych lat to trzeba to odnieść do wartości umów w
    tych okresach.

  • 22. Data: 2023-11-19 21:53:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Wartość samochodów spada corocznie, więc skąd to zdziwienie, że
    > elektryków też to dotyczy?

    Spada?
    Przy tej inflacji?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Łatwiej poznać ludzkość niż pojedynczego człowieka"

  • 23. Data: 2023-11-19 22:34:23
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 19.11.2023 o 21:53, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Spada?
    > Przy tej inflacji?

    Inflacja to spadek wartości pieniądza, a spadek wartości samochodu to ...

  • 24. Data: 2023-11-20 07:25:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-11-2023 o 21:53, Budzik pisze:
    > Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Spada?
    > Przy tej inflacji?

    Oczywiście.
    Pewnie rosną ceny złomów, ale to z deczko innego powodu.

  • 25. Data: 2023-11-20 13:57:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 19 Nov 2023 22:34:23 +0100, io wrote:

    > Inflacja to spadek wartości pieniądza, a spadek wartości samochodu to ...

    No i moze sie okazac, ze wartosc samochodu spadla mniej niz wartosc
    złotówki. Albo niz ceny napraw.

    W dodatku ubezpieczyciele chetnie podniosa wartosc auta do celow
    kalkulacji skladki, a w razie wypadku szybko okaze sie, ze spadła :-)

    J.

  • 26. Data: 2023-11-21 13:53:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik io i...@o...pl.invalid ...

    > Inflacja to spadek wartości pieniądza, a spadek wartości samochodu
    > to ...

    Odnies to teraz do wartosci nominalnej.
    Przypomne ze rozmowa jest cały czas o wartosci nominalnej na umowie.
    Wartosc nominalna samochodu spadła ci rok do roku?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."

  • 28. Data: 2023-11-21 13:53:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik io i...@o...pl.invalid ...

> [...]
    > częścią realnej wartości i wtedy niższa składka jest uzasadniona.
    > Więc jak się porównuje składki z różnych lat to trzeba to odnieść

    To byłaby prawda gdyby TU ubezpieczało samochoód na tyle ile im podam.
    Tymczasem ja przychodze ubezpieczyc samochód a oni robią wyliczenie.
    Jezeli to nie jest wyliczenie wartosci samochodu to czego?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 27. Data: 2023-11-21 13:53:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > Oczywiście.
    > Pewnie rosną ceny złomów, ale to z deczko innego powodu.

    Powody sa nieistotne.
    Podaje jakis fakt, ty sie z nim nie zgadzasz po czym sie zgadzasz (dla
    jakiejs czesci rynku) ale piszesz ze to z innych powodów.
    Fajnie.

    W 2020 kupiłem 7 letnia osobowke za niecałe 20 tysiecy (cena z VAT)
    Dzis po tyle chodza rok starsze i to mowimy o cenie na umowe kupna
    sprzedazy.

    Ale zeby nie było ze tylko 10 latki.
    Widuje oferty na 4 letnie busy w cenie wyzszej niz dzis mozna kupic
    nowego. Wiem, wiem - to pewnie z innych powodów.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 29. Data: 2023-11-21 14:21:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-11-2023 o 13:53, Budzik pisze:
> [...]
    > Podaje jakis fakt, ty sie z nim nie zgadzasz po czym sie zgadzasz (dla
    > jakiejs czesci rynku) ale piszesz ze to z innych powodów.

    Ty piszesz i złomach, a ja o prawie nowych samochodach.
    Albo wręcz o ciężarówkach, które tu nikogo nie obchodzą.

    Inny świat, inne realia i prawidłowości.

    > W 2020 kupiłem 7 letnia osobowke za niecałe 20 tysiecy (cena z VAT)

    No właśnie.
    j.w.

  • 30. Data: 2023-11-21 14:22:32
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-11-2023 o 13:53, Budzik pisze:

    > To byłaby prawda gdyby TU ubezpieczało samochoód na tyle ile im podam.

    Można tak zrobić, w pewnym zakresie.

    > Tymczasem ja przychodze ubezpieczyc samochód a oni robią wyliczenie.
    > Jezeli to nie jest wyliczenie wartosci samochodu to czego?

    Czort wie - właśnie toczyłem boje z ubezpieczycielem o tą wartość.
    Ubezpieczyłem niżej niż ich kalkulatory kazały.