  • Data: 2019-07-18 15:07:53
    Temat: Re: Ceny serwisu
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 18 lipca 2019 13:58:48 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

    > Dziecinne? A niedziecinne zachowanie to jakie jest - łykanie bezkrytycznie
    > każdej, nawet najbardziej porąbenej kwoty?

    Dokładnie tak
    Jak fachowcy wyczują jelenia to go kroją
    Przykład z wiosny
    Wymiana chłodnicy klimy w peugeocie 307
    Jeden z warsztatów zaśpiewał mi cenę 350zł bo to ponoć 5 godzin roboty bo cały przód
    auta trzeba rozbierać
    Na szczęście w necie sa filmiki i manuale jak taką chłodnice wymienić. Czas maks pół
    godziny i nie trzeba rozkręcać połowy auta
    Drugi przykład z innej branży: kilka lat temu kupiłem używana zamrażarkę żeby ją
    wstawić do garażu i tam mrozić co potrzeba
    Jednak jakoś słabo mroziła, zawołałem wiec fachowca żeby zerknął co i jak.
    Człowiek przyjechał, rozkręcił obudowę coś tam w okolicach agregatu oglada i
    stwierdził ze musi zamrażare zabrać na warsztat bo konieczne jest uzupełnienie
    czynnik a i takie tam i lutować musi a tego u mnie nie zrobi
    Pytam o cenę to powiedział że jak innych niespodzianek nie będzie to kilka
    stów(dokładnej kwoty nie pamiętam)
    Kwota była wyższa od tej za jaką klamota kupiłem wiec zrezygnowałem z naprawy. Gość 5
    dych za fatygę skasował i pojechał
    coś mnie tknęło i rozkręcam dolną obudowę żeby na agregat popatrzeć.
    Odkręcam dwie śrubki zdejmuję kratkę a tam przy agregacie ładne pokrętko od
    termostatu(niewidoczne z zewnątrz)
    Przekręciłem z min na maks i zamrażarka zaczęła mrozić nawet za mocno. Za kilka dni
    trochę musiałem nastaw zmniejszyć. Ponad 5 lat już pewnie minęło i sprzęt mrozi do
    dzisiaj.
    W życiu nie uwierzę że fachowiec nie widział tego pokrętła i tego ze jest ono w
    pozycji min. Chciał głupa przypalić, zamrażarka by ze dwa dni u niego na aucie
    postała, on by pokrętło przekręcił a mnie kilka stów skasował za wymianę czynnika i
    coś tam jeszcze by wymyślił.