    From: KJ Siła Słów <K...@n...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Chińska tandeta?
    Date: Wed, 22 Apr 2009 14:29:27 +0200

    Jaco pisze:

    > Wszystkie mają w ofercie 125ccm, 150ccm i jakieś chopery

    150 to ciagle skuteriada, a juz chopper 150 nawet 250 to ino :-)

    > Jakość ma niewiele wspólnego z ceną.
    > Cena zależy od marki a nie od jakości.

    Pamietaj ze marki tez sie miedzy soba scigaja na rynku.
    Lepsze i drozsze marki wola walczyc w segmencie lepiej wyposazonych
    produktow, bo wiecej mozna zarobic na egzemplarzu.

    Produkty mocno budzetowe sobie odpuscili bo zanim pierwszy z nas
    uslyszal nazwe Keeway czy inny ZIP to oni juz dawno wiedzieli ze w
    redukcji kosztow Chin nie pobija.

    A Chin Chinowi juz dzisiaj nie rowny.
    Ktos tu pisal przy poprzedniej dyskusji na ten temat ze podnoszac koszt
    sprzedazy z fabryki (bo raczej nie koszt produkcji) na skuterze o raptem
    200 czy 300 złotych mozna wyprodukowac zauwazalnie lepszy produkt.

    Niektorzy zaczynaja budowac marke przez produkcje lepszej jakosci,
    niektorzy na kazdy wyslany kontener skuterow naklejaja nowa nazwe, bo
    poprzedniej wstydza sie przyznac jak tylko wplynie platnosc. I takie
    byle co potem mozna kupic w Biedronce zawiniete w folie z kodem
    kreskowym i postawione obok skrzynek z rzodkiewka (sam widzialem).

    Jednego jestem pewien - wszyscy chinscy producenci ktorzy stawiaja na
    budowanie marki beda jak najszybciej chcieli wprowadzic do oferty lepiej
    wykonane-szybsze-drozsze-ladniejsze modele konkurujace z uznanymi markami.

    I wcale nie beda chcieli sprzedawac ich duzo taniej!

    KJ