  • 1. Data: 2009-04-22 09:56:39
    Temat: Chińska tandeta?
    Od: nightwatch77 <r...@g...com>

    Dziś przeczytałem artykuł o tym że Chiny właśnie znalazły się na
    pierwszym miejscu w produkcji samochodów a w dodatku na sprzedaży tych
    samochodów zarabiają, w odróżnieniu od podupadłych znanych producentów
    z USA, Europy i Japonii. Chińska tandeta a okazuje się że ludzie to
    kupują i tym jeżdżą. Chińscy producenci się rozwijali i rozwinęli, a
    co w tym czasie robiły zachodnie koncerny? Produkowały nikomu
    niepotrzebne drogie samochody i wydawały pieniądze na badania
    udowadniające że chińskie samochody do niczego się nie nadają. Gdzie
    teraz są? W kolejce po rządowe zasiłki. No dobra, a teraz żeby było
    TG:
    Jak oglądam oferty motocykli używanych to uderza mnie cena. Za sprzęty
    w wieku 10-20 lat ludzie chcą kupę forsy, gdy w przypadku samochodów
    auto 10-letnie powoli zmierza do ceny złomu. No i są motocykle
    chińskie - za nowy płaci się tyle co za podobny od niechińskiego
    producenta, tyle że 10 - letni. Na tej grupie pomysł kupowania
    chińskiego moto był zwykle wyśmiewany, że niby lepiej wziąć ten 10-
    letni, ale nie-chiński. Czy słusznie? Mnie sie wydaje że może kiedyś
    tak, ale to się zmienia i to bardzo szybko. Oczywiście na razie
    prawdziwi wyjadacze powiedzą że jechać na chińskim to obciach. Ale
    zdroworozsądkowo - kupić nowy, za przystępną cenę, z gwarancją na 2
    lata, to chyba lepiej niż wydać kasę na przechodzony sprzęt
    niewiadomego pochodzenia i stanu? Zwłaszcza gdy się ktoś na mechanice
    pojazdów nie zna i nie ma warsztatu w domu? Nie mówię tu o jeździe
    wyczynowej na granicy możliwości sprzętu (bo do tego to bym na pewno
    nie brał używanego moto), tylko o zwykłej turystyce lub dojazdach.
    Podsumowując:
    myślę że w świecie motocykli sytuacja będzie taka sama jak w
    samochodach: Chiny wejdą na pozycję lidera przez niższe koszty i
    konsekwentnie rosnącą jakość. To kwestia niedługiego czasu.
    Dla przypomnienia:
    po II wojnie w USA też wszyscy mówili 'japońska tandeta'. A w tej
    chwili japońskie produkty to synonim najwyższej jakości.

    Łot ju fink?

  • 2. Data: 2009-04-22 09:59:23
    Temat: Re: Chińska tandeta?
    Od: Piotrek Roczniak <piotrek@oczniak.net>

    Dnia 22.04.2009 nightwatch77 <r...@g...com> napisał/a:

    [...]

    > Łot ju fink?

    Ale o co chodzi? Kup se ten chiński motur i za 2 lata zdaj relację.

    --
    Der ver zwei peanuts, valking down der strasse, and von vas... assaulted!
    peanut. Ho-ho-ho-ho.

  • 3. Data: 2009-04-22 10:09:09
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    nightwatch77 pisze:

    > Jak oglądam oferty motocykli używanych to uderza mnie cena. Za sprzęty
    > w wieku 10-20 lat ludzie chcą kupę forsy,

    znaczy ile dla Ciebie to kupa forsy ?

    > gdy w przypadku samochodów
    > auto 10-letnie powoli zmierza do ceny złomu.

    No wlasnie kupilem auto z 99 i kosztowalo o polowe drozej od
    poprzedniego ktore bylo z 2003 ( a kupilem je w 2007).

    Poza tym z chinskiej motoryzacji to co jest sprzedawane w Polsce ?

    Skutery.

    motocykle ? nie znam zadnego.

    Samochody ? Ssan Yong chyba.

    > Ale
    > zdroworozsądkowo - kupić nowy, za przystępną cenę, z gwarancją na 2
    > lata,

    Gwarancja jest fajna o ile sie nie okaze ze wracasz tydzien po kazdej
    naprawie na kolejna naprawe ktora trwa 2 tygodnie. A po uplywie
    gwarancji nikt tego nie chce odkupic nawet po cenie zlomu.

> [...]
    > samochodach: Chiny wejdą na pozycję lidera przez niższe koszty i
    > konsekwentnie rosnącą jakość. To kwestia niedługiego czasu.

    Ale nie kupisz przyszlej jakosci w obecnym chinskim produkcie.

    > Dla przypomnienia:
    > po II wojnie w USA też wszyscy mówili 'japońska tandeta'. A w tej
    > chwili japońskie produkty to synonim najwyższej jakości.

    Ano, tylko ile kosztuja ?

    Jakosc kosztuje, w kazdym miejscu na Ziemi.

    Zarowno jakosc montazu jak i jakosc materialow jak i precyzja produkcji.

    KJ

  • 4. Data: 2009-04-22 10:18:22
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    KJ Siła Słów wydusił z siebie te słowy:
    > Poza tym z chinskiej motoryzacji to co jest sprzedawane w Polsce ?
    >
    > Skutery.
    >
    > motocykle ? nie znam zadnego.

    też mialem o to zapytac.

    > Gwarancja jest fajna o ile sie nie okaze ze wracasz tydzien po kazdej
    > naprawie na kolejna naprawe ktora trwa 2 tygodnie. A po uplywie
    > gwarancji nikt tego nie chce odkupic nawet po cenie zlomu.

    Czas naprawy to jedno .. dostępność serwisu oraz ew. to co ta gwarancja
    obejmuje to zupełnie co innego.
    Jest jeden taki na pms co wychwala Ceed'a i jako jeden z koronnych
    argumentów jest 7 lat gwarancji. Wlasnie wczoraj rozmawialem z jednym
    użyszkodnikiem Ceed'a, ktory co pojedzie do serwisu to ma problem, zeby mu
    naprawde uznali za gwarancyjną .. nei wspominająć już o lakierze, ktory sie
    łuszczy (ponoć standard w ceed) i oczywiście gwarancyjnie mu malują dany
    element - na dzien wcvzorajszy ma pomalowany cały samochód (prócz dachu i
    tylnej klapy) ... w 4 oddzielnych naprawach.

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 5. Data: 2009-04-22 10:36:07
    Od: "Jaco" <e...@W...gazeta.pl>

    > motocykle ? nie znam zadnego.

    Romet, Kingway, Keeway itp itd
    Wszystkie mają w ofercie 125ccm, 150ccm i jakieś chopery

    > Gwarancja jest fajna o ile sie nie okaze ze wracasz tydzien po kazdej
    > naprawie na kolejna naprawe ktora trwa 2 tygodnie.

    Działa nadzwyczaj sprawnie w przypadku Rometa
    A motocykle jakoś się nie psują

    > Ale nie kupisz przyszlej jakosci w obecnym chinskim produkcie.

    poczytaj w necie opinie o chińskich Rometach - wszystkie jeżdżą bez problemów,
    są chwalone przez uzytkowników i serwisantów choć "znawcy" zarzekali się że po
    2000 km się rozsypią

    > Jakosc kosztuje, w kazdym miejscu na Ziemi.

    Jakość ma niewiele wspólnego z ceną.
    Cena zależy od marki a nie od jakości.

  • 6. Data: 2009-04-22 10:38:21
    Od: "Jaco" <e...@W...gazeta.pl>

    > Ale o co chodzi? Kup se ten chiński motur i za 2 lata zdaj relację.

    Naczytasz się w necie takich relacji do bólu :)
    A taka najbardziej znana jest tu:
    http://william350.w.interia.pl/

  • 7. Data: 2009-04-22 10:40:55
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Jaco pisze:

    > Jakość ma niewiele wspólnego z ceną.
    > Cena zależy od marki a nie od jakości.

    słyszałeś by z nowego porsche łuszczył się lakier?

    --

    pozdr
    pj

  • 8. Data: 2009-04-22 10:50:40
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Jaco pisze:

    > Naczytasz się w necie takich relacji do bólu :)
    > A taka najbardziej znana jest tu:
    > http://william350.w.interia.pl/

    Podsumowując naprawy po 29164km (czynności eksploatacyjne pomijam):
    - linka prędkościomierza (stara się ukręciła)
    - instalacja elektryczna (pojawiły się błędy prawdopodobnie w skutek
    zalania wodą)
    - seger dźwigni zmiany biegów (poprzedni zgubiłem podczas jazdy)
    - mocowanie osłony akumulatora (fabryczne "wtyki" popękały)
    - układ napędowy Regina (BTW: WTF?)
    - bagażnik (przełamał się na pół) i prawe mocowanie siedzenia (pękło na
    fabrycznym spawie)
    - tylny czujnik stopu (stary się rozsypał)
    - szpilki mocujące wydech na śruby (szpilki popękały od temperatury)
    - korek filtra oleju (pękł przy dokręcaniu)

    Faktycznie - jak widać - chińskie produkty są coraz lepsze i ... "Chiny
    wejdą na pozycję lidera przez niższe koszty i konsekwentnie rosnącą
    jakość. To kwestia niedługiego czasu."

    Jeszcze poczekam.

    --

    pozdr
    pj

  • 9. Data: 2009-04-22 10:52:08
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Kuba (aka cita) pisze:
    > KJ Siła Słów wydusił z siebie te słowy:

    A propos: Taki klon SV 650 zna ktoś?
    Nazwa chyba H...j stąd czy jakoś tak

  • 10. Data: 2009-04-22 10:52:53
    Od: rg <r...@g...com>

    > Ale nie kupisz przyszlej jakosci w obecnym chinskim produkcie.

    No niestety, tu masz rację.
    Ale chodziło mi o to że nikt nie mierzy jakości obiektywnie, tylko na
    zasadzie obiegowych opinii, które są w tej chwili takie że większość
    najpierw mówi 'chińska tandeta' a potem dopiero sprawdza o co chodzi.
    Niemniej nie przeszkadza to setkom tzw 'producentów' sprowadzać towar
    z Chin i tylko nalepiać swoje nalepki. Made in China jest napisane
    najmniejszym możliwym drukiem żeby ludzi nie straszyć. Obawiam się że
    rzeczywistość jest taka że to tylko strachy na lachy, podsycane przez
    firmy z zachodniego świata - które są najbardziej zainteresowane
    zaklinaniem rzeczywistości tak by było po staremu. Żeby było jasne
    nikogo nie namawiam żeby szedł i kupował chiński motor czy cokolwiek
    innego (ale gratulacje dla tego co przez miesiąc nic chińskiego nie
    kupi) tylko uważam że wszystkie chińskie marki wrzuca się do jednego
    wora i nagłaśnia się ewidentne wpadki. Ale czy mogą się mylić miliardy
    chińczyków jeżdżacych motocyklami i skuterami o wiele więcej i dłużej
    niż Polacy???