eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCiekawy film o samochodach elektrycznych › Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.95.49.88.243.n
    eoplus.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Date: Sun, 4 Dec 2022 15:37:28 +0100
    Organization: MAD
    Message-ID: <1...@m...org>
    References: <tlssuu$1p38$1@gioia.aioe.org> <tlt6ip$1njh$1@gioia.aioe.org>
    <tlvc9m$463$2@news.icm.edu.pl> <tlvjed$14b0$2@gioia.aioe.org>
    <146kgg981bf5n$.dlg@myjk.org> <tm5bhc$1fqk$1@gioia.aioe.org>
    <1...@m...org> <6387a35c$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <z82l5cr2cmqf$.dlg@myjk.org> <638887f9$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@m...org> <638b69e3$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: 95.49.88.243.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
    posting-host="95.49.88.243.neoplus.adsl.tpnet.pl:95.49.88.243";
    logging-data="8285"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2709456
    [ ukryj nagłówki ]

    Sat, 3 Dec 2022 16:23:16 +0100, cef

    >>>> Z tego co widzę, wnioski masz podobne, tylko interpretacja się rozjeżdża.
    >>> Ja się po prostu nie podniecam takimi materiałami.
    >>
    >> Ja tym bardziej nie podniecam się gniotami, w przeciwieństwie do tutejszych
    >> (ogólnie internetowych) debili, co nie potrafią faktów sprawdzić.
    > A ta grupa to jest jakoś domyślnie spalinowa,
    > że nie widać specjalnie materiałów anty ICE?

    Od zawsze to była grupa samochodów spalinowych, bo innych nie było.

    Ale zobacz ile jest wątków polecających EV, a ile jest wątków
    wyśmiewających, obrzydzających EV -- pod dowolnym kątem.

    To że ja jestem, nazwijmy to, fanbojem EV, to wiadomo i się z tym nie
    kryję, mimo tego nie sram postami na prawo i lewo jakie to EV są super i
    żeby je wszyscy kupowali. Ograniczam się do prostowania oczywistych
    wypisywanych tutaj bzdur, patrz (znowu) nadir i post o Szwajcarii. Nie
    produkuję też wątków jakie to spaliniaki są złe.

    >>>>> Ciebie (chyba) tutaj irytowało, że wypowiadający się tam widzi na
    >>>>> autostradzie wlekące się elektryki i już widzisz jakąś manipulację.
    >>>> A co to jest jak nie manipulacja faktami?
    >>> To jest opisane wrażenie tego kierowcy.
    >>> Jeżeli on takie dostrzegł zjawisko, to jak temu zaprzeczysz?
    >> Statystyką.
    > Takich danych nie masz, a nawet jeśli,
    > to przecież margines, więc nie stanowi o niczym.

    Przecież sam napisałeś że łże, a teraz zaprzeczasz. Zdecyduj się.
    Statystyka jest nieubłagana, choćby ilościowa. EV jest tak mało u nas, za
    granicami trochę więcej, ale też bez szału, że stwierdzenie że on je
    notorycznie i tylko wyłącznie wyprzedza jest z dupy wyciągnięta.

    >>>>> W mieście widuję częściej, choć ich przywileje uważam za nielogiczne.
    >>>> Z pozoru tak, jak się zastanowić głębiej, to mają sens aby zachęcić do ich
    >>>> zakupu i przestać truć ludzi niską emisją. Nowsze spaliniaki też mają
    >>>> handikapy w postaci możności wjazdu tam gdzie stare trujące trupy nie mogą.
    >>> Ten sens jest różny w różnych ograniczeniach i przywilejach. Zakaz
    >>> wjeżdżania w jakieś strefy miejskie dla samochodów, które mają szkodliwą
    >>> emisję jest dla mnie zrozumiały.
    >> Zarówno jeden i drugi jest zrozumiały, tylko widać drugi nie pasuje ci
    >> akurat do myślenia.
    > Nie. Po prostu utrudnia mi życie.

    Czyli nie pasuje do twojego myślenia. CBDU.

    > Generalnie miało coś ułatwić a nie spełnia swojej funkcji.
    > (w wielu miejscach jak nie było buspasa ruch był płynniejszy)

    Ale skad założenie że wyznaczenie buspasów ma upłynniać ruch samochodów? Ma
    upłynniać ruch autobusów i czyni to skutecznie.

    > Gdyby był przepis, że inni coś tam muszą zrobić
    > i Ciebie by to dotyczyło, to też byś się burzył.

    Wiele takich rzeczy mnie dotyczy które mi nie pasują. Różnica jest taka, że
    ja nie jestem samolubem, analizuję zakazy i nakazy pod kątem innych a nie
    tylko siebie. Wiem że moje chciejstwo może być mniej ważne niż innych.

    Dlatego piętnuję dla przykładu ursynowian (a sam nim też byłem przez wiele
    lat) bo wydębili wykopanie tunelu i opóźnili POW o ponad 4 lata (teraz
    cisną żeby filtry spalin zamontować). Przez 4 lata dłużej dzień w dzień
    samochody które mogły jechać obwodnicą, turlały się w korkach po dolince,
    pod oknami tamtejszych mieszkańców (nie, nie byłem i nie jestem tamtym
    mieszkańcem) a tranzyt nadrabiał dziesiatki kilometrów (też pod czyimiś
    oknami). I żadnych filtrów spalin tam nie ma, podobnie jak w wielu innych
    miejscach gdzie setki tysiecy samochodów dziennie się przewalają.

    Jakbym był samolubem, to bym tak samo sobie zażyczył tunelu przy WOW (od
    którego mam dom 150m w linii prostej), ale nawet nie zaczynałem, bo wiem że
    drogi gdzieś być muszą i ZAWSZE będą pod czyimś oknem/domem. Że bedę mieć
    hałas i smród od trasy? Będę, przeżyję, bo nie jestem samolubem.

    Z drugiej strony teraz WOW blokuje od lat Wesoła, bo też nie chce mieć
    trasy, tak jak USN. Teraz jest identyczna sytuacja jak z POW te 5 lat temu,
    że się WOW kończy na węźle Zakręt, po prostu w polu, jak kiedyś POW przy
    Puławskiej. Nie będzie wiec tranzyt lecieć obwodnicą, tylko drogami
    lokalnymi, powodując korki, i idące za tym konsekwencje. A tam nie ludzie
    mieszkają, znaczy tlyko w Wesołej mieszkają prawdziwi ludzie?

    >>> Ale już instytucja buspasa jest źle pomyślana, bo jak spaliniaki stoją w
    >>> korkach, to smrodzą czyli większość dostaje po dupie (czy po płucach) bo
    >>> muszą syf wdychać. Rozsądniej było by ustawić w korkach elektryki, bo
    >>> one jak stoją to nic nie emitują a buspasami puścić spaliniaki, bo
    >>> spalinowy przy przelocie przez miasto znacznie mniej szkodzi jak jedzie
    >>> niż jak stoi.
    >> Jest pomyślana prawidłowo, bo ma na celu zmusić kierowców spaliniaków do
    >> przesiadki na EV lub KM. To co sugerujesz to przeraźliwie pokraczna logika
    >> która niczego by nie rozwiązała a tylko pogłębiła istniejący problem.
    > A myślenie, że buspas zmusi kierowcę do zakupu EV nie jest pokraczne?

    Niejednego sprowokował. Tak samo jak bezpłatne parkowanie. Albo właśnie
    strefy ograniczonego ruchu po których EV może jeździć.

    > W praktyce są inne bariery skutecznie odstraszające od zakupu
    > choć akurat EV w mieście sprawdza się najlepiej.

    Czyli się nie zgadzasz, ale jednak się zgadzasz.

    >>>> Ale nie wszyscy tutejsi to zauważają, i polecają kłamliwy, zmanipulowany
    >>>> materiał. Zresztą nie pierwszy, bo wcześniej już povagowany się równie
    >>>> pięknie obsrał w temacie EV.
    >>> Z każdym tematem tak będzie, że jedni odbierają tak a inni inaczej. Mam
    >>> jakieś swoje zdanie i materiałów, w których się kolejno obsrywa jak nie
    >>> BEV to ICE jest pełno. Jak ktoś chciał, żeby analizować akurat ten, to
    >>> ten jest "punktowany".
    >> Został wstawiony i polecony, to się go punktuje. Wstaw inny, to
    >> podyskutujemy konkretnie o nim.Byle nie povagowane, bo tam jest jeszcze
    >> więcej głupot o EV. Do tego stopnia, że koleś, choć drażnił mnie od dawna,
    >> dostał bana vel unsuba.
    > Ja nie mam powodu, żeby coś wstawiać.
    > Będzie coś, to podyskutuję jak będzie o czym.

    W takim razie nie serwuj takich "argumentów". Szczególnie że ktoś tutaj
    wstawiał materiały z peanami na temat EV i że nie było o tym dyskusji, bo
    nie było takiej sytuacji. Tu, jak i wszędzie, poza jakimiś grupami o EV,
    leje się tylko i wyłącznie hejt na EV i są nieliczne próby prostowania tego
    hejtu.

    >>>>> Gdzie tam jest manipulacja?
    >>>>
    >>>> Przecież sam napisałeś że postawili tezę i ją wymyślonymi bzdurami
    >>>> udowadniają, kłamią itd. To jest właśnie MANIPULACJA. Rzetelny materiał
    >>>> dziennikarski tak nie robi, przestawia fakty, statystyki itd. a wnioski ma
    >>>> wyciągnąć czytający/oglądający.
    >>>
    >>> Ale pierwszą bzdurą jest dla Ciebie fakt, że gość widzi wlekące się
    >>> elektryki. A to jest akurat fakt, marginalny ale fakt.
    >>
    >> Ale rzecz w tym że on nie twierdzi że to margines, tylko sugeruje że to
    >> powszechne zjawisko. Już samo to jest kłamstwem, manipulacją faktami.
    >
    > Z czego to wywnioskowałeś?
    > On bodajże mówił, że "zawsze" jak jedzie autostradą, to widzi te elektryki.
    > Gdzie tu powszechność? Czy on jeździ wszystkimi autostradami,
    > nieustannie w każdym kierunku? Jak ja powiem, że nigdy prawie na
    > autostradzie nie dostrzegam elektryków, to jak chcesz to statystycznie ująć?
    > Coś sobie ubzdurałeś po prostu.

    Ubzdurałem sobie że jest w PL 9 tys. EV na 32 mln ICE, czyli EV stanowi
    0,3% ICE, z czego większość EV jeździ po miastach, więc spotkanie EV na
    autostradzie graniczy z cudem a tymczasem ten pacjent ZAWSZE JAK JEDZIE to
    je wyprzedza na autostradzie? Ty prawie nigdy ich nie widzisz, ja też
    prawie nigdy ich nie widzę, bo przy takim procencie jaki stanowią nie
    sposób je widzieć. Ale oczywiście my w dupie byliśmy i g widzieliśmy, bo
    tamten wie lepiej w statystykę i obserwację.

    > W sumie to dziennikarz potwierdził to, co ogólnie wiadomo z relacji
    > użytkowników EV, że trzeba zwolnić i zaplanować.

    Planować trzeba, szczególnie w naszym zapyziałym kraju gdzie ładowarek tyle
    co kot napłakał, bo ich nie budują, a to bo nie ma dla kogo, a to dlatego
    że się notorycznie hejt leje na EV.

    >>> Podaj może jakieś konkretne bzdury albo kłamstwa, tak po jednym -
    >>> to je przedyskutujemy.
    >>> Dowodzenie tezy na tym polega, że się wybiera takie fakty, które pasują
    >>> do tej tezy - pod tym względem materiał jest dość dobrze zrobiony.
    >>> Jest teza i ją udowodnili. Co byś chciał, żeby tytuł Elektropułapka
    >>> dowodził czegoś innego w treści?
    >>> Gdzie tam jest napisane, że to jakiś obiektywny przekaz
    >>> z podaniem liczb i faktów i wnioski ma wyciągać oglądający?
    >> Nie no, zaraz skiełznę. Dobry materiał to materiał bez tezy. Podaje się
    >> fakty na podstawie szeroko zakrojonych statystyk, często badań, a nie
    >> bierze zafiksowanego dzbanka, pozwala mu się gadać co mu ślina na język
    >> przyniesie, bo przecież może, bo przecież to jego zdanie i nikt mu nie
    >> zabroni się wypowiadać, jednocześnie nie pozwalając się wypowiedzieć nikomu
    >> o odmiennym zdaniu, choćby dla wykłej równowagi. No jeśli nie widzisz tu
    >> MANIPULACJI to nie mamy o czym rozmawiać, bo niczym się nie różnisz od
    >> nadira i "T.".
    > Manipulacji nie widzę, bo to materiał z tezą.

    Aha, czyli jak jest materiał z tezą to już z automatu nie może być
    manipulacją. Dobre.

    > Tym się właśnie to różni. Poza tym materiał
    > bez tezy? Czy jest coś takiego w ogóle?

    Oczywiście że są takie materiały. To te, niestety nieliczne, dobre.
    Przykład, Jason z Engineering Explained. Zagorzały fan samochodów, o
    spaliniakach wie wszystko, daje też materiały o EV gdzie na liczbach i
    statystykach wszystko pokazuje -- a nie jak tu, na swoim, i paru innym z
    łapanki, widzimisię.

    > Chyba w TVP.

    W TVP(iS) materiały bez tezy? Dobre.

    >>>> To że ludzie są baranami wiadomo nie od dzisiaj. Wystarczy spojrzeć po
    >>>> grupie i choćby tym, czy kolejnym, o zabijaniu energetyki przez EV, wątku.
    >>>> Jakiś kolejny manipulant z motoryzacyjnej interii wysmarował artykuł że w
    >>>> Szwajcarii chcą banować EV, bo te zbytnio obciążają sieć energetyczną,
    >>>> tymczasem zapotrzenowanie na EV to nawet nie jest PROMIL.
    >>>
    >>> Ale daj prawo ludziom do własnego zdania, a nie że jak inne,
    >>> to zaraz hejt.
    >>
    >> Własne zdanie to można mieć na temat koloru ścian we własnym domu, jak ktoś
    >> pierdoli że Szwajcaria chce blokować EV bo jej braknie prądu, choć EV to
    >> jakiś promil zużycia, dodatkowo wyśmiewa brak OZE (konkretnie to wiatraków
    >> i PV, choć ma OZE z wody, bo fhuj ma gór) to jest to zwyczajne bredzenie.
    >> Przecież to można w chwilę sprawdzić, no właśnie, ale po co...
    > Cieszę się, że jesteś taki postępowy, ale
    > nie widzę związku z wykluczeniem własnego zdania
    > w różnych kwestiach w tym wywodzie.

    Przecież widzę że nie wiesz na czym polega rzetelność przekazu. Dlatego
    mamy taki kibel w eterze. Każdy pierdoli co mu się podoba zamiast CHOCIAŻ
    zwyczajnie sprawdzić dane przed wypruciem się. Co gorsza, zwrócisz takiemu
    uwagę, dasz dane na tacy, a ten dalej klapy na oczach i galopuje. Do tego
    jeszcze po żonie.

    >>> Rozumiem Twoje podejście, ale na razie cały rynek E o którym
    >>> dyskutujemy jest marginalny w motoryzacji
    >>
    >> Yhym, i to jest powód by łgać na temat tego rynku, by go notorycznie
    >> ludziom obrzydzać? Bo jak dla mnie to są tacy którzy się tego panicznie
    >> boją i nie chodzi wcale o te problemy z postojem na ładowaniu, a zwyczajnie
    >> o utratę zysków z paliw. No bo jak to możliwe aby taka Polska by mogła sama
    >> napędzać swoje krajowe pojazdy, z własnych krajowych surowców, zamiast
    >> kupować paliwa od turbanów i ruskich, no jak?
    > Ja tu ostatnio widzę niemal wyłacznie jakies wstawki obrzydzające ICE.
    > Nie przyszło mi do głowy, że ich ktoś opłaca.

    Pokaż mi choć JEDEN taki wątek gdzie ktoś obrzydza ICE.

    >>> i nie wiem nawet czy się przebije jak już nadejdzie deadline.
    >> A ja owszem. Tylko trzeba go przestać ludziom obrzydzać na każdym kroku.
    > Jedni obrzydzają, drudzy zakazują.

    Tylko ja się pytam czemu obrzydzają? Co jest takiego cennego w poświęceniu
    paru(nastu) minut rocznie na łądowanie (o ile w ogóle) by w zamian przestać
    pompować kasę w turbanoputinów i napędzać samochody swoimi krajowymi
    źródłami przy jednoczesnym zdobyciu czystszego powietrza?

    > Normalnie jak to na rynku. Generalnie zarabiać będą koncerny,
    > tylko produkt musi być topowy/masowy. Niestety EV będą miały problem
    > z byciem powszechnymi, więc coś będzie musiało je zastąpić,
    > albo będą musiały poczekać.

    Będą zarabiać na EV jak zarabiały na ICE, ale ludzie przestaną być truci
    niską emisją (w tym manipulacją emisjami vide niedawny dieselgate), turbany
    przestaną sobie za kasę z ropy budować wyspy z piasku i stoki narciarskie,
    a putiny nie będą mieli kasy na wojny.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 04.12.22 18:49 ii
  • 04.12.22 18:58 ii
  • 04.12.22 19:38 cef
  • 04.12.22 21:54 Myjk
  • 05.12.22 06:12 cef

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: