    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Date: Sun, 4 Dec 2022 18:49:47 +0100

    W dniu 04.12.2022 o 13:14, Myjk pisze:
    > Sat, 3 Dec 2022 21:49:10 +0100, ii

    ... [styl cytowania Myjka w całym arcie, przepraszam]

    > A dlaczego ma naprawiać? Nie możesz tak ludzi ograniczać, chce kopcić
    > rurą/kominem to niech kopci. Jak ci nie pasuje, to noś maskę tlenową. To
    > samo jak wylewa ci pod płot szambo. Nie podoba się, to się wyprowadź.

    Ja myślę, że ludziom brakuje poczucia, że warto.

    > Bzdura. Z pubu/klubu/restauracji od palaczy papierosowych też można było
    > uciec, to było łątwiejsze niż zakaz, a jednak wprowdzono zakaz.

    Ale kto wprowadził .. obłąkaniec jakiś. Przecież nie organizator pubu
    ani nie jego klienci. Tylko jakiś burak. Na kolei zakaz palenia jest. A
    jednak obsługa mówi pasażerom gdzie palić by nikt się nie doczepił bo
    sama pali. Ty może uważasz, że oni nie powinni palić a ja myślę, że to
    wyłącznie ich sprawa. Przedziały dla palących czy raczej niepalących,
    palarnie. Powinno się do tego wrócić i wierzę, że kiedyś wrócimy do
    normalności.

    > To samo
    > jest z kotłami domowymi i to samo będzie z samochodami spalinowymi. Czy to
    > się komuś podoba czy nie.

    Wrócimy do koni.

    > Bo staramy się być cywilizowanym społeczeństwem.

    Sraczkę legislacyjną mamy, ot co. Posłowie i ci, co nie umieją niczego
    zrobić ze swoim życiem to innych nawracać chcą.

    > I niektórzy zauważyli że
    > lepiej zapłacić pieniędzmi za zmiany dążące do (tu) czystszego powietrza,
    > niż płacić za brudne powietrze zdrowiem i życiem.

    Niektórzy, czyli ogół uważa odwrotnie.

    > No właśnie, blokowali je producenci na wespół z koncernami paliwowymi.

    A jak je blokowali? Miałeś SAMy, mogłeś sobie sklecić elektryka. Mieli
    produkować elektryki bo Ty tak chcesz?

    > Teraz nadal są BEVy tępione, jest notorycznie kreowany obraz płonących, nie
    > dających się gasić BEVów, mizernych zasięgów, do tego jeszcze brednie o tym
    > że baterie padają po 3 latach, oraz że baterii się nie da ani naprawiać ani
    > recyklingować, że produkcja BEV jest bardziej emisyjna niż produkcja
    > spaliniaka + 15 lat jazdy itd. Czyli strachy na lachy. No a więksość ludzi
    > to ignoranci, i łykają takie rzeczy jak pelikany. Najlepszym przykładem
    > jest hasło "cukier krzepi".

    A to nie jest przykład na mówienie o zeszłorocznym śniegu i tym
    nadchodzącym i w ogóle cokolwiek?

    > Po raz kolejny powtarzam, co z tego że nie chcą. Nie chcieli też
    > kanalizacji, nie chcieli zakazów palenia w lokalach itd. a jednak zmiany
    > (na szczęście) weszły. Teraz kto

    To z tego, że np na wsiach nie ma kanalizacji ani centralnego ogrzewania.

    > Tańsze to były dla ignoranta co nie potrafił liczyć kosztów i czasu.

    Ale, że co? Koń sobie żyje samodzielnie, nie trzeba z nim spędzać czasu.
    Owies jest na roli, prosta uprawa, nie trzeba go kupować. A jeszcze
    pomoże w oraniu i wóz pociągnie.

    > [dobra, przestaję cytować jak ciul]

    > No nic by się nie zmieniło, tymczaseme ma się zmienić -- ma się ilość
    > pojazdów jadących przez punkty silnie zurbanizowane zmniejszać. Nie wiem
    > czego nie rozumiesz, to prote jak drut.

    Nie ma się zmniejszać, ma być sprawniejsza i bardziej przyjazna ludziom.
    Wymyślasz idiotyzmy i jeszcze wydaje Ci się to mądre. Zmniejszenie to
    absurdalny pomysł na problem emisji spalin którego nie umiemy rozwiązać.

    > Poczytaj o pojęciach fałszywa powszechność oraz Argumentum ad populum.
    > Może cokolwiek zrozumiesz.

    Masz problem z moim rozumieniem. A kto Ciebie rozumie?

    > Ty, umiesz czytać? Bo to już się nudne robi. Pisałem o sytuacji gdy
    > kierowca taksówki jedzie do domu, bez klienta, a może nadal korzystać z
    > buspasa.

    Nie, pisałeś [wyżej widać] po prostu o taksówce, która zwykle wozi
    klientów. Jak chciałeś napisać o powrocie taksówkarza do domu to trzeba
    było o tym napisać. Rozumiesz? Ja raczej uważam to za marginalną kwestię
    ale może Ty wygenerujesz z tego jakąś wielką potrzebę społeczną.

    > Nie wiem co chciałeś przekazać, ale znając ciebie z pewnością coś ważnego.

    Widzisz, nie rozumiesz.

    > Ruch miejski powinien się opierać na KM, głównie na metrze.

    A nie mogliby zburzyć miasta i zrobić wieś? Skoro to takie nieprzyjazne
    dla ludzi to by chyba wypadało. Znaczy ja myślę, że można se nowe miasta
    budować, albo jeszcze bezpieczniej, osiedla z wszelkimi możliwymi
    wymysłami i oglądać czy ludzie tego chcą czy nie chcą. Rozumiesz czy
    trzeba wyjaśnić?

    > Przyjmij do
    > wiadomości, że wypiera się z silnie zurbanizowanych miast samochody, albo w
    > ogóle, albo wymieniając na niskoemisyjne.

    Ale miasta są różne. Najmniejsze w Polsce liczy sobie zdaje się 300
    mieszkańców (TRZYSTU, nie 300 tysięcy). Co z tego, że ktoś pali drewnem
    na wsi? Nic kompletnie. Oni na tej wsi sobie z ekologią radzą 100x
    lepiej od miasta. Nie potrzebują zakazu parkowania na trawniku ani
    innych miejskich bzdur. Po prostu inny świat. Większość miast wiele się
    od wsi nie różni. Kolega mleko od swoich krów i biały ser przynosił.

> [...]
    > niskoemisyjne (czyt. takie które nie trują ludzi niską emisją). W Wawie w
    > centrum sporo EVbusów jeździ, to jest przepaść jakościowa w stosunku do
    > klekotów. Cisza podczas przejazdu (szczególnie dla ludzi którzy busem nie
    > jadą), czy brak smrodu z rury wydechowej. Możę gdyby paręnaście lat temu
    > jeździły EVbusy, to moja babcia, mająca sypialnię od strony Żwirki i Wigury
    > gdzie pod oknem miała przystanek, na koniec życia nie byłaby głucha jak
    > pień od słuchania dzień i noc, i tak przez 50 lat, rzężenia dieslowskich
    > IKARUSów. No wiadomo, za twoją super radą mogła się wyprowadzić.

    No i jak wyżej, masz osiedla ekologiczne, powinna w takim zamieszkać. A
    najlepiej wszyscy, ale zaczynając od tych co im się słuch zepsuł, może
    ozdrowieje. Albo kończąc, już sam nie wiem.