  • Data: 2022-05-20 22:40:04
    Temat: Re: Co w telewizorze piszczy?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 14 maja 2022 o 15:12:50 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > in <news:3d7b7f72-c777-4173...@googlegroups.com>
    > Obroty out of range zapisanym w bios ;)

    Hehe, szajsungowcy (bo nie napiszę "Koreańczycy", bo jeszcze szajsung wszystkiego w
    Korei nie posiada, choć na poziomie korporacji RAMJAC
    to już może być) przechytrzyli samych siebie.

    Podłączam oscyloskop i ki diabeł, nic ni ma na tym oryginale, masa z zakłóceniami.
    Hmm, kłamie ten internet?
    Ale podłączam inne, jest prostokąt - i co jakiś czas komunikat.
    Odłączam, jest 2,8V - i komunikat cały czas.
    No to zwarcie z masą - i żadnego oszukującego komputera dokładać nie trzeba :)
    Ale na samym wiatraku zwarcia nie ma, widać inaczej raportują obroty.
    No tak, bo jak zatrzymać palcem, to komunikat jest.
    Na szczęście sterownik w TV jest na tyle głupi że po prostu puszcza napięcie i co
    jakiś czas bada, czy ma masę - nie robi regulacji.
    A przy "normalnych" wiatraczkach co jakiś czas wyskakiwał komunikat bo się akurat
    samplowanie wbiło w stan wysoki prostokąta.

    Nowy wiatraczek też chłodzi wystarczająco - bez wiatraka ten radiator jest na tyle
    ciepły, że można dotknąć, ale na dłużej dłoni nie utrzymasz, z wiatrakiem wiejącym z
    boku, a nie z góry w żeberka, jest chłodny.

    Jeszcze muszę poprawić mocowanie rzeźbione - szkoda że nie zacząłem rzeźbić w takim
    popsutym (trzeba to sobie zapamiętać) - choć Lord Vetinari przypomina: "Jeśli działa,
    nie naprawiaj!"