  • 1. Data: 2022-05-14 12:01:25
    Temat: Co w telewizorze piszczy?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Szajsung LE40A756R1M - ale darowanemu koniowi się nie zagląda w markę, a z zasady za
    rzeczy tak bezużyteczne jak telewizory nie płacę ;>
    Szef przyniósł do wzięcia, bo hałasuje.
    Od razu było słychać jakby wentylator - ale skąd wentylator w TV?
    Po rozkręceniu okazało się, że jest i hałasuje.

    Niestety po założeniu innego co jakiś czas wyskakuje na chwilę na ekranie "sprawdź
    wentylator" - dziwne, że co jakiś czas, bo jak się go palcem zatrzyma lub odepnie to
    ten napis jest cały czas.
    Z oryginałem nie wyskakuje.
    Wkurzające jest to tym bardziej, że w momencie pojawienia się tego napisu wyłącza się
    menu.
    No ale i tak nie dałoby się oglądać.

    Podejrzewam prędkość obrotów, albo jakieś oszustwo, np. że ten oryginał ma inną
    liczbę impulsów na obrót.
    Bo to na pewno nie przegrzewanie - napisu nie ma gdy origynał sobie zwisa z boku i
    nic nie chłodzi.

    Trzeba będzie w poniedziałek obejrzeć oscyliskopem - najwyżej dam ATtiny z
    odpowiednim PWM ;>
    Myślicie że się spali bez wiatraczka?

    Jest jeszcze jedno źródło pisku - bez wentylatora, w absolutnej ciszy pustej firmy,
    zaczyna leciutko bzyko-piszczeć jak włącza się podświetenie.
    Nie jestem pewien, czy piszczy moduł podświetlenia (z boku) czy zasilacz (na środku),
    ale po odłaczeniu łączących je przewodu (na włączonym podświetleniu) bzyko-pisk
    ustaje.
    Żeby podświetlenie wróciło, nie wystarczy podłączyć tego kabelka (to ten z 7 cienkimi
    żyłami, na górze, a nie ten z 2 grubymu na dole), trzeba z pilota wyłączyć i włączyć
    ponownie.

    Co w tym może piszczeć, jakąś cewkę trzeba przykleić?

    Oczywiście z jakimkolwiek głosem zapewne nic z tego pisku nie będzie słychać, nie
    sprawdziłem bo nie miałem źródła sygnału (jest na Linuxa jakiś serwer DLNA? I czym
    sterować?).

  • 2. Data: 2022-05-14 12:51:47
    Temat: Re: Co w telewizorze piszczy?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 14 May 2022 03:01:25 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > (jest na Linuxa jakiś serwer DLNA? ).

    Jest wiele, sam używam minidlna. Malutki i raz ustawiony działa bez
    pudła.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2022-05-14 15:13:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:3d7b7f72-c777-4173-b3da-aa81a9a7e565n@googlegr
    oups.com>
    user Dawid Rutkowski pisze tak:

> [...]
    > oryginał ma inną liczbę impulsów na obrót. Bo to na pewno nie
    > przegrzewanie - napisu nie ma gdy origynał sobie zwisa z boku i

    Obroty out of range zapisanym w bios ;)

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 4. Data: 2022-05-14 16:22:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 14 maja 2022 o 15:12:50 UTC+2 PiteR napisał(a):
    > in <news:3d7b7f72-c777-4173...@googlegroups.com>
    > Obroty out of range zapisanym w bios ;)

    Tak sądze, ale nie z nami te numery, Brunner ;P
    Nie dopisałem, że oryginalny zamiennik dwie stówki.

    Ale bardzo mnie dziwi, że ten napis tak się pojawia i znika, gdy jest zamontowany
    inny wentylator.
    Kręcą się na oko równomiernie.
    To może tak na krawędzi dozwolonych obrotów?
    Bo przy zatrzymaniu/braku wyświetla się cały czas.
    Ew. syfny/podstępny soft szajsungowy.
    Ale my ich ATtiny85+78L05 załatwimy.

    Do tego ten wentylator wieje w litą blachę.
    Ma wyciętą część tej kwadratowej obudowy naokoło (w necie są fotki), żeby wdmuchiwało
    "w górę" (w stronę górnej krawędzi telewizora) - chyba na radiator głównego
    procesora.
    Montowanie VESA równie ciekawe - do blachy przymocowane
    dwie górne dziurki - a dwie dolne to metalowe kawałeczki na plastiku tylnej
    obudowy...

  • 5. Data: 2022-05-14 16:23:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 14 maja 2022 o 12:51:48 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Jest wiele, sam używam minidlna. Malutki i raz ustawiony działa bez
    > pudła.

    A czym się steruje, tzn. wybiera, co telewizor ma grać?
    Wystarczy sam telewizor i pilotem?

  • 6. Data: 2022-05-14 16:49:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 14 May 2022 07:23:32 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > A czym się steruje, tzn. wybiera, co telewizor ma grać?
    > Wystarczy sam telewizor i pilotem?

    Instalujesz minidlna w kompie i w pliku konfiguracyjnym podajesz
    katalogi których zawartość ma serwować. Oczywiscie, komp musi być w LAN
    i mieć usługę DLNA. W TV w konfiguracji sieci podajesz namiary na swój
    LAN i wtedy pojawia ci się w źródłach sygnałów (tam gdzie masz wybór
    między wejściami antenowym, HDMI i innymi) ikona twojego serwera.
    Klikasz na nią czyli włączasz odbiór z twojego serwera i dostajesz ekran
    z kafelkami reprezentującymi twoje katalogi, do wyboru pilotem od TV.
    Jak coś niejasne, pytaj.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2022-05-14 16:50:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    Instalujesz minidlna w kompie i w pliku konfiguracyjnym podajesz
    katalogi których zawartość ma serwować. Oczywiscie, komp musi być w LAN
    a TV mieć usługę DLNA. W TV w konfiguracji sieci podajesz namiary na
[...]
    Mój opis dot. TV Samsunga. Jak coś niejasne, pytaj.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2022-05-14 18:41:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 14 maja 2022 o 16:50:52 UTC+2 Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > z kafelkami reprezentującymi twoje katalogi, do wyboru pilotem od TV.
    > Mój opis dot. TV Samsunga. Jak coś niejasne, pytaj.

    OK, dzięki, przetestuję w poniedziałek w robocie, tam póki co mam ten telewizor i
    gotowy LAN kablowy - w domu musiałbym pozaprawiać końcówki (gniazdka są, kable
    wychodzą w skrzynce - ale przez 8 lat nie było to potrzebne) no i jakiś switch
    skombinować - bo nie wiem, jak z obsługą wifi w tym telewizorze (a to by było
    najłatwiej, za AP robiłby telefon - a może testowałeś, np. wystarczy wsadzić jakiś
    stary moduł wifi USB - mam w laptopie taki fajny malutki ferguson W02, wielkości
    odbiornika od myszki bezprzewodowej, super-wygodny, bo nic z boku nie wystaje -
    kupiłem kiedyś, bo podobno działa w dekoderach DVB-T fergusona - ale trafił do
    laptopa, bo z linuxem nie chciało działać wbudowane wifi).

    A wątpliwości miałem bo się niepotrzebnie naczytałem, że oprócz DMP/DMR i DMS są
    jeszcze DMC - np. apka na telefon i coś mi się ubzdurało, że bez tego dodatkowego
    kontrolera nie zadziała.

  • 9. Data: 2022-05-14 19:37:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 14 May 2022 09:41:33 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > bo nie wiem, jak z obsługą wifi w tym telewizorze (a to by było najłatwiej, za AP
    robiłby telefon - a może testowałeś, np. wystarczy wsadzić jakiś stary moduł wifi USB

    Nie, zabyt wiele się tym nie bawiłem, u mnie LAN działa na wifi a
    telewizor to umie. Zacząłbym od instrukcji obsługi twojego TV :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2022-05-14 19:48:17
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A czym się steruje, tzn. wybiera, co telewizor ma grać?
    > Wystarczy sam telewizor i pilotem?

    osobiście używam kodi odpalanego na Raspberry pi
    Co prawda teraz mają ceny astronomiczne (kupowałem 3b po bodaj 160pln a
    teraz i 700 widziałem) ale bankowo spadną.

    ssie z serwera smb (zwykły NAS dwudyskowy).

    sterujesz klawiaturką z touchpadem za 29pln albo np. takim pilotem ibox
    ares 3 (jakoś tak - świetna sprawa).

    Alternatywnie możesz kupić mediaboxa np. savio i tam postawić kodi na
    androidzie.

    Generalnie: KODI najlepszym rozwiązaniem, nieważne jak go użyjesz.