  • 11. Data: 2014-03-04 21:48:05
    Temat: Re: Co zamiast Pentium D
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Dlaczego dobrze? Płyty pod Pentium mają przeważnie grafikę Intela, do której
    > są fatalne sterowniki. Jeśli chemy odtwarzać filmy to potrzebna jest
    > nakładka video do regulacji jasności, kontraasu i nasycenia.

    Może zmień monitor? Ja nigdy nic nie korygowałem.

  • 12. Data: 2014-03-04 23:31:20
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-03-04 21:48, qwerty pisze:
    > Może zmień monitor? Ja nigdy nic nie korygowałem.
    Kolega Kamil chyba tak ma. Coś jest do dupy, "bo jest i tyle" :)
    No ale co zrobić? Kryzys wieku średniego nie wybiera... ;)

  • 13. Data: 2014-03-05 01:29:06
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-03-04 20:40, Użytkownik Irokez napisał:

    > Dlaczego polizingowy?
    > Niedrogie coś na intelu serii B75 pod podstawkę 1155 (np. **MSI
    > B75MA-P33 czy GIGABYTE GA-B75M-D2V), do tego Celeron G1610 (z wbudowaną
    > grafiką), 4GB RAM, i ma komplet za niecałe 500zł oraz sterowniki do XP
    >
    > Sam podobne coś składałem wczoraj bo potrzebowałem WinXP oraz 3x PCI.

    Nie każdy potrafi sam złożyć a zestaw ze sklepu będzie kosztował
    tysiąc. Polizingowy wynalazek z C2D od 2.0 do2.4GHz będzie kosztował
    300 - 400zł i pewnie będzie wydajniejszy od tego twojego na celeronie.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2014-03-05 03:36:01
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 4 Mar 2014 19:44:47 +0100, Kamil napisał(a):

    > Dlaczego dobrze? Płyty pod Pentium mają przeważnie grafikę Intela, do której
    > są fatalne sterowniki. Jeśli chemy odtwarzać filmy to potrzebna jest
    > nakładka video do regulacji jasności, kontraasu i nasycenia. Jak do tej pory
    > najlepsze stery do tych celów miały karty nVidia. Szczególnie te nieco
    > starsze na AGP, które miały nawet regulację odcienia. Intel w tym zakresie
    > jest do d...

    A świstak dalej siedzi i zawija...

    [ Jeśli uważasz, że wszyscy są przeciwko tobie, to jest to zdrowy ]
    [ rozsądek. Paranoja jest wtedy, gdy uważasz, że oni są w zmowie. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 15. Data: 2014-03-05 07:45:37
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 04 Mar 2014 12:21:32 +0100, Maciek napisał(a):

    > Witam
    >
    > Znajomemu padła płyta pod Pentium D 3.0GHz. Reanimacja nic nie dała
    > (wymienione kondensatory), więc postanowił coś zmienić. Co byście
    > zaproponowali (płyta, procesor, pamięć) dla człowieka, który korzysta
    > głównie z poczty, trochę z przeglądarki, czasem córka odtworzy sobie
    > jakiś film? Osobiście zalecałem jakiś poleasingowy sprzęt z gwarancją,
    > ale uparł się na nowe części.

    Z jednej strony owszem, podejście pt. zakup porządnie utrzymanego i z
    gwarancją sprzętu poleasingowego wcale złym rozwiązaniem nie jest.
    Prawdopodobnie będzie też tańsze. Druga strona medalu to fakt, że można
    poskładać na nowych podzespołach komputer wcale nie gorszy wydajnościowo, a
    jednocześnie zużywający mniej prądu, mniejszy, ciszej pracujący.

    Zanim w cenniki się wleci, to warto jednak by było poznać, jaki jest budżet
    na takowy zakup oraz jakie (i o ile) podzespoły mają zostać zutylizowane ze
    starego sprzętu.

    [ Oo... to teraz jeszcze będziesz strajkować głodowo, tak? Nie myśl sobie, ]
    [ że mnie to rusza... w ogóle mne to nie rusza! NO ZJEDZ TEGO BANANA!!! ]
    [ (Król Julian, ,,Madagaskar") ]

  • 16. Data: 2014-03-05 09:23:51
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-03-05 07:45, Przemysław Ryk pisze:
    > Zanim w cenniki się wleci, to warto jednak by było poznać, jaki jest budżet
    > na takowy zakup oraz jakie (i o ile) podzespoły mają zostać zutylizowane ze
    > starego sprzętu.
    Wyleci na pewno płyta główna, ciągnąc za sobą procesor, pamięć (DDR) i
    kartę graficzną (AGP). Zostanie obudowa z zasilaczem, dysk (SATA), jeśli
    nowa płyta będzie miała złącze PCI, to może jeszcze zostanie drugi dysk
    i nagrywarka (oba urządzenia ATA) - gdzieś mi się wala kontroler ATA na
    PCI.
    Czyli w sumie taka trochę rzeźba dla idei, ze względu na budżet, który
    powinien być jak najmniejszy, choć nie został jakoś wybitnie określony.
    Pewnie z 500 zł się znajdzie, ale jak trzeba będzie dodać jeszcze 100,
    to pewnie też się znajdzie, aczkolwiek za bardzo bym się nie rozpędzał :-)

    Maciek

  • 17. Data: 2014-03-05 09:25:21
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-03-04 12:36, Chris pisze:
    > Do póki nie napisałeś Win bo bym polecił tablet ...
    A jaki tablet polecasz, który zastąpi 17" monitor i jeszcze zmieści się
    tak w około 500zł?

    Maciek

  • 18. Data: 2014-03-05 09:27:48
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-03-04 19:44, Kamil pisze:
> [...]
    > najlepsze stery do tych celów miały karty nVidia. Szczególnie te nieco
    > starsze na AGP, które miały nawet regulację odcienia. Intel w tym zakresie
    Dobrze, bo nie trzeba dodawać zewnętrznej karty, a bycie bądź nie bycie
    do d* przy wymienionych przeze mnie zastosowaniach jest chyba sprawą
    drugo- czy może nawet trzeciorzędną :-)

    Maciek

  • 19. Data: 2014-03-05 09:29:21
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-03-04 12:38, SP1H pisze:
    > Jeśli gość chce nowy sprzęt, to nada się praktycznie wszystko.
    > A jaki jest budżet?
    Budżet około 500zł, ale obawiam się, że może nie starczyć, bo zaraz
    okaże się, że z tego rzęcha to właściwie wszystko musi wylecieć.

    Maciek

  • 20. Data: 2014-03-05 09:33:29
    Od: Jacek <j...@g...pl>

> [...]

    > zaproponowali (płyta, procesor, pamięć) dla człowieka, który korzysta
    > głównie z poczty, trochę z przeglądarki, czasem córka odtworzy sobie

    Płyta Asrock z grafą, C2D E7500 chłodzony pasywnie, SSD jakieś 60GB,
    zasilacz z wiatrakiem u dołu. Części z Allegro. Gość będzie zachwycony,
    zwłaszcza ceną.
    --
    Jacek