-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
rs.pl!not-for-mail
From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Coś zamarza w rozruszniku?
Date: Mon, 25 Jan 2010 16:51:35 +0100
Organization: GTS Energis
Lines: 39
Message-ID: <hjkem7$181r$1@news2.ipartners.pl>
References: <hji356$4pr$1@news2.ipartners.pl>
<5...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1264434695 41019 157.25.157.219 (25 Jan 2010 15:51:35
GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 25 Jan 2010 15:51:35 GMT
In-Reply-To: <5...@n...onet.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2249762
[ ukryj nagłówki ]kogutek pisze:
> Napisałem wystarczająco dokładnie i zrozumiale że pomiar trzeba wykonać nie na
> jakimś prostowniku, chyba że to specjalny prostownik rozruchowy o wydajności
> prądowej 200A przy 15 woltach, tylko na samochodzie. Zmierz prąd ładowania
> akumulatora bezpośrednio po odpaleniu. Napisałem również jak to zrobić.
> Napisałem też jakiego miernika trzeba użyć żebyś sobie miernika z zakresem 10A
> nie usmażył. Co jeszcze chcesz? Wszystkie Twoje wyliczenia można o kant dupy
> potłuc bo nie masz pojęcia o czym piszesz.
To, co ty proponujesz, to pomiar prądu w tzw. pierwszej fazie ładowania.
Gdy akumulator jest wystarczająco mocno wyładowany, przyjmie początkowo cały
prąd z alternatora. Stopniowo napięcie na klemach rośnie, a gdy dochodzi do progu
regulacji, następuje druga faza, w której jest ono stałe, a prąd ładowania
powoli spada. Prąd w tej fazie funkcją: stanu akumulatora, temperatury
elektrolitu oraz napięcia na klemach. A nie wydajności alternatora...
To teraz z łaski swojej sam wykonaj doświadczenie, które proponujesz, i sprawdź
ile trwa owa pierwsza faza ładowania w temperaturze: a) normalnej, tzn powiedzmy
dodatniej, oraz b) w takich warunkach, jakie w tej chwili mamy za oknem.
I nie musisz dysponować w tym celu potężnym amperomierzem. Z grubsza wystarczy
woltomierz. Moment w którym napięcie osiąga znamionową wartość regulacji
i przestaje rosnąć, jest tym, w którym pierwsza faza przwechodzi w drugą.
Otóż problem w tym że przy -20, z powodu wpływu temperatury na właśności
elektrochemiczne akumulatora (wyższe oporności, wyższe napięcia na celach)
ta pierwsza faza może być albo b. krótka, albo może nawet nie zaistnieć.
W każdym razie ładunek jaki dostanie w niej akumulator jest o wiele mniejszy.
Dalsze ładowanie również dość silnie zależy od temperatury. Żeby to zrekompensować,
napięcie stabilizacji powinno być do niej dobrane. Ale zwykle jest ono jednakowe,
lato czy zima. Rezultatem jest ustalenie się innego poziomu równowagi
(tzn. średniego naładowania w typowym cyklu pracy), niższego zimą.
I oczywiście jest on inny przy 13.9V, a inny przy 14.4V. Ta różnica może
być minimalna w lecie, ale znacząca w warunkach o jakich piszemy.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.01.10 20:36 p47
- 26.01.10 16:50 Adam Płaszczyca
- 26.01.10 18:12 kogutek
- 26.01.10 18:25 kogutek
- 26.01.10 18:57 p47
- 26.01.10 19:20 p47
- 26.01.10 19:41 kogutek
- 26.01.10 20:08 kogutek
- 26.01.10 21:03 p47
- 26.01.10 21:11 p47
- 26.01.10 21:33 kogutek
- 26.01.10 22:44 p47
- 27.01.10 00:12 Adam Płaszczyca
- 27.01.10 12:53 Michał
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
- Kolega Mastera z Konfy, a jakże :D
- Re: 3 km zasięgu w 5 minut? Chińczycy zapowiedzieli ewolucję
- Reklama: "Oferujemy samochód bez konieczności ładowania"
- Elektromobilność lewel haj.
- Kolejna ofiara elektryczności
- mija rok jeżdzenia po lewej
- Elektryki jednak są NIEBEZPIECZNE
Najnowsze wątki
- 2025-07-22 Genialna toaleta Urobot, automatycznie badająca mocz i kał z Taiwanu
- 2025-07-22 Thunderbird i dysk...
- 2025-07-22 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-07-22 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-07-22 Warszawa => Asystent ds. Sprzedaży i Rozwoju Klienta <=
- 2025-07-22 Warszawa => Sales Assistant and Customer Development Specialist <=
- 2025-07-22 antyfaszystka
- 2025-07-22 W ogóle nie widać...
- 2025-07-22 I znowu inżynierowie i inżynierzy...
- 2025-07-21 Dokumenty zgromadzone przez Instytut Pamięci
- 2025-07-21 cashback
- 2025-07-21 Pomarańczowy rakietnyj on de telefon ;)
- 2025-07-21 Gdańsk => Kotlin Developer <=
- 2025-07-21 Warszawa => Sales Executive / KAM <=
- 2025-07-21 Gdańsk => Programista Kotlin <=