    Subject: Re: Covid Covid
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <b...@g...com>
    <5f0d7a69$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Mon, 21 Sep 2020 12:32:07 +0200

    W dniu 2020-07-14 o 11:27, J.F. pisze:

    > A chronia przed wirusem ?

    Żadne, ogólnodostępne maski nie chronią przed wirusem.

    Zadaniem maski jet ograniczenie rozprzestrzeniania się kropelek wody
    (wszelkich wydzielin z ust i nosa) w których znajdują się wirusy. W
    trakcie rozmawiania, kichania, kasłania czy nawet oddychania każdy
    człowiek wydziela kropelki, które potrafią w powietrzu lecieć nawet na
    odległość 2-3m. Mówiąc kolokwialnie jak stoimy blisko siebie i
    rozmawiamy to wzajemnie się opluwamy. Maseczka noszona przez jedną osobę
    ma chronić inne osoby, gdyby się okazało, że ta osoba jest  nosicielem
    wirusa. Dlatego do tego celu nie nadają się kompletnie typowe maseczki
    wyposażone w zawory zwrotne, które pozwalają na swobodne wydychanie
    powietrza.

    Niestety wśród społeczeństwa jest wiele debili, którzy pomimo zakazu i
    wysokich kar wchodzą do sklepów bez maseczek, albo jak dzisiaj jeden
    debil zaczepił sobie maseczkę na jednym uchu i tak nosił ją zwisającą z
    jednej strony głowy. Aż miałem ochotę zrobić tak samo z moją maseczką i
    zacząć mu kasłać prosto w twarz. Choć też nie wiem czy by zrozumiał.