  • 1. Data: 2020-07-10 16:53:56
    Temat: Covid Covid
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    troche uwag, ze statystyk WHO

    Izrael
    https://covid19.who.int/region/euro/country/il

    Oni zareagowali chyba najostrzej, granice zamkniete, miasta w
    kwarantanie.
    No i jak w kwietniu mieli i 800 zachorowan dziennie,
    tak w maju raptem kilkanascie.

    Ekonomia nie wytrzymala, ludzie nie wytrzymali, lockdown zakonczyli
    ... i wczoraj mieli 1400 nowych zachorowan.
    Byc moze jest to efekt wzmozonego testowania, ale w zmarlych tez widac
    druga fale.

    Ktorej sie nie ma co dziwic - jak sie ktos na poczatku za dobrze
    chroni, to i tak mu wejdzie.

    Ale uzbieralo sie 30 tys chorych i 342 zmarlych.

    Szwecja. Stawialiscie za wzor ?
    73 tys chorych, 5482 zmarlych. a to 10mln kraj.

    Norwegia ma 5mln mieszkancow, i maja 9 tys chorych i 251 zmarlych.

    Pogratulowac szwedzkiej sluzbie zdrowia ?
    Czy moze tam taki zwyczaj, ze po 70-tce do szpitala nie przyjmuja ?

    Dla porownania Hiszpania - 46 mln mieszkancow,
    252 tys chorych, 28 tys zmarlych ... a przeciez oni tez mieli
    lockdown.
    Czyzby za pozno ?

    UK - 286 tys chorych, 44 tys zmarlych.
    A my 36 tys/ 1500

    Smiertelnosc ciekawa - UK 15%, Wlochy 15%, Hiszpania 11%, Szwecja 7%,
    Norwegia 3%, Polska 4%, Izrael 1%.

    A przeciez w UK respiratorow nie zabraklo.

    No i jeszcze Belgia 66/10 tys i Holandia 51/6 tys.
    A tak narzekali Belgowie, ze Holendrzy sobie lekcewaza zalecenia :-P

    Wnioski ... chyba za wczesnie. W Belgii, Holandii - juz po epidemii, a
    u nas trwa w najlepsze.
    Kto ma umrzec ten umrze ?

    Ciekawa ta mapa - np Wegry, Slowacja i kraje bałkanskie dobrze sie
    trzymaja.
    Ciekawe co bedzie po wakacyjnych wyjazdach.

    J.

  • 2. Data: 2020-07-10 17:01:47
    Temat: Re: Covid Covid
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/07/2020 15:53, J.F. wrote:

> [...]
    > trzymaja.
    > Ciekawe co bedzie po wakacyjnych wyjazdach.

    Pamietaj, ze Wlosi nigdy sie na gruzlice nie szczepili, a Anglicy
    przestali chyba w 2005. Respiratory przez pierwszy etap epidemii byly
    stosowane tylko pomocniczo. Albo z tego wyszedles albo nie. Pozniej
    zaczeli stosowac ten lek (nie pamietam nazwy) znany od dziesiecioleci,
    ktory z tego co pamietam jako skutek uboczny obniza smiertelnosc o 20%.
    I tak, kto ma umrzec ten umrze - niestety. Na szczepionke bym nie
    liczyl, a juz na pewno nie na taka w 100% skuteczna. Tak jak i nie ma
    takiej na grype.

  • 3. Data: 2020-07-10 17:58:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    On 10/07/2020 15:53, J.F. wrote:
    [...]

    >Pamietaj, ze Wlosi nigdy sie na gruzlice nie szczepili, a Anglicy
    >przestali chyba w 2005.

    ale dzieci ponoc nie atakuje, a starzy Anglicy byli szczepieni ... nie
    pomoglo.

    >Respiratory przez pierwszy etap epidemii byly stosowane tylko
    >pomocniczo. Albo z tego wyszedles albo nie.

    Jak miales duze trudnosci z oddychaniem, to bez respiratora mogles nie
    zdazyc wyjsc.

    >Pozniej zaczeli stosowac ten lek (nie pamietam nazwy) znany od
    >dziesiecioleci, ktory z tego co pamietam jako skutek uboczny obniza
    >smiertelnosc o 20%.

    Tak powszechnie, czy raczej eksperymentalnie - bo cos pisza o
    francuskim lekarzu, ktory ma swietne rezultaty, a koledzy jakos go nie
    nasladuja ...

    >I tak, kto ma umrzec ten umrze - niestety. Na szczepionke bym nie
    >liczyl, a juz na pewno nie na taka w 100% skuteczna. Tak jak i nie ma
    >takiej na grype.

    Grypa mutuje, ten wirus tez mutuje ... i to ta jedna mutacja taka
    wredna.
    Ja patrze optymistycznie na szczepionke ... ale na razie jej nie ma.
    Choc leczenie osoczem ozdrowiencow brzmi interesujaco.

    J.

  • 4. Data: 2020-07-10 18:15:23
    Od: z <...@...pl>

    Wnioski będzie można wysuwać po latach.

    Jak na razie wszystkio zmierza ku traktowaniu tej "pandemii" jako
    kolejnej grypy z którą trzeba będzie żyć tylko bardziej wrednej.

    Najważniejszy wskaźnik to ilość trupów na milion mieszkańców.

    Drugi wskaźnik jak gospodarka to przeżyje.

    Wszystko inne to bicie piany politycznej albo wycieranie sobie gęby
    NIEWIEDZĄ. Bo MEDYCYNA jeszcze NIE WIE ...

    Dziwne ale w Polsce wystarczyło łóżek i respiratorów ;-) ludzi mało
    umiera i gospodarka trzyma się najlepiej w Europie.

    No cholera jasna opozycja czerwienieje ze złości ;-)

  • 5. Data: 2020-07-10 18:32:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-10 o 18:15, z pisze:
    > ludzi mało umiera i gospodarka trzyma się najlepiej w Europie.
    >
    > No cholera jasna opozycja czerwienieje ze złości

    Nie samym chlebem człowiek żyje. :-)

    Robert

  • 6. Data: 2020-07-10 19:33:51
    Od: K <e...@s...com>

    On 10/07/2020 16:58, J.F. wrote:
> [...]
    > On 10/07/2020 15:53, J.F. wrote:
    > [...]
    >
    > ale dzieci ponoc nie atakuje, a starzy Anglicy byli szczepieni ... nie

    Dzieci tez atakuje i tez umieraja. Chocazby w UK i we wloszech.

    > Jak miales duze trudnosci z oddychaniem, to bez respiratora mogles nie
    > zdazyc wyjsc.

    Owszem, jak miales predyspozycje. Znajomy lekarz mojego ojca powiedzial,
    ze na poczatku pandemii bylo tak: "mozemy cie podlaczyc do respiratora i
    to wszystko..."

    > Tak powszechnie, czy raczej eksperymentalnie - bo cos pisza o francuskim
    > lekarzu, ktory ma swietne rezultaty, a koledzy jakos go nie nasladuja ...

    Teraz juz chyba powszechnie. WHO ostatnio chwalila za jego stosowanie i
    wyniki Wielka Brytanie. Wypowiadali sie polscy lekarze, ze tez znaja ten
    sposob i tez go stosuja i nie ma w tym niczego nadzwyczajnego.

    > Grypa mutuje, ten wirus tez mutuje ... i to ta jedna mutacja taka wredna.
    > Ja patrze optymistycznie na szczepionke ... ale na razie jej nie ma.
    > Choc leczenie osoczem ozdrowiencow brzmi interesujaco.

    Wszystko nowe wyglada obiecujaco. Jednym pomaga innym mniej, a jeszcze
    innym w ogole. Na dzien dzisiejszy nie wiadomo nawet ile czasu utrzymuja
    sie antyciala. Jestem ciekaw czy powtorzenie szczepionki na gruzlice
    mogloby jakos wspomoc odpornosc bo pewnym jest, ze osoby szczepione
    przechodza lagodniej.

  • 7. Data: 2020-07-10 21:40:06
    Od: z <...@...pl>

    No tak.
    8 lat żyłem wyimaginowaną wspólnotą. Przejadła mi się ;-)

  • 8. Data: 2020-07-11 22:55:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zwróć uwagę na pewną prawidłowość. W krajach europejskich które uważane są za te
    lepsze ilość zgonów na milion przekracza w tej chwili 100. W dawnych demoludach jest
    ponizej stu. Oczywiście odchylenia są ale jest ich zbyt mało żeby mogły spowodować że
    w tej chwili reguła stu nie istnieje.

  • 9. Data: 2020-07-12 23:56:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Jul 2020 13:55:03 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
> [...]
    > chwili 100. W dawnych demoludach jest ponizej stu. Oczywiście
    > odchylenia są ale jest ich zbyt mało żeby mogły spowodować że w tej

    Ale tez jestesmy takimi krajami gorszej kategorii,
    i moze do nas po prostu malo tego wirusa dotarlo.

    Dosc wczesnie zamknelismy kraj, wiec sie wirus pomalu pomnazal ... ale
    konca epidemii nie widac.

    A przeciez moga sie na to nalozyc szczepienia, czy roznice genetyczne,
    czy historia wczesniejszych chorob.

    Co tam w tej szkole pozarnictwa slychac - temat dla mediow wygasl,
    nikt tam chyba nie umarl, ale czy na kogos z personelu sie
    przerzucilo?

    J.

  • 10. Data: 2020-07-13 01:37:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Końca epidemii nigdzie nie widać. Chociaż w takiej USA uważają że u nich żadnej
    tragedii nie ma i wszystko idzie w dobrym kierunku. Wczoraj rozmawiałem z USA.
    Poradziłem rozmówcy żeby przez miesiąc pił wodę w rzeki bo na bank im coś do wody z
    wodociągów dodają że są tacy głupi. Z moich obserwacji wynika że człowiek rozsądnie
    myślący jak tam wyjedzie to po dwóch latach głupieje na amerykański styl. Propaganda
    im wcisnęła że dobrze jak 90% miejsc z respiratorami jest zajętych bo to ze względu
    na zysk jest optymalny wskaźnik. A jak popatrzeć na liczbę zgonów to wyrobili już 1/3
    tego co przez całą IIWS z ich strony zginęło i ponad dwa razy tyle co w Wietnamie. My
    chwilowo mamy całkiem dobre wyniki. Ale coś mi się wydaje że to się może zmienić. W
    Izraelu mieli super dobre i nas wczoraj wyprzedzili w wyścigu do pierwszego miejsca.
    Mam nadzieję że w najbliższym czasie nakaz noszenia w pewnych okolicznościach
    maseczek zacznie być skutecznie egzekwowany. Jestem pewny że maseczki są kluczem do
    zwalczenia epidemii. Przed wyborami nie chcieli wkurwiac głupich i odpuścili.
    Zaryzykowali bo mieli rezerwy w szpitalach. Teraz wygląda na to że Duda wygrał i będą
    mogli bardziej zmotywować ludzi do noszenia maseczek.