  • Data: 2020-04-24 12:09:18
    Temat: Re: Czego warto się uczyć?
    Od: g...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 23 kwietnia 2020 09:41:59 UTC+2 użytkownik fir napisał:

    > na pewno nie OOP, sporej reszty mozna sie uczyc (choc tez nie wszystkiego)...
    >
    > pozatym co warto robic to trudna kwestia
    >
    > co do jezykow to aryzykowal bym moze taka odpowiedz (choc jest ona lekko
    anegdotyczna)

    > c++/java/c# - nie warto
    >
    > c/python/js - warto

    Moje doświadczenie jest takie, że C# jest naprawdę przyzwoicie zaprojektowanym
    językiem - lepiej niż Python.

    Jeżeli idzie o Javę, to piszę w niej na telefon (i to na telefonie), i chociaż pod
    wieloma względami faktycznie nie jest powalająca, są sytuacje, kiedy nie można od
    niej uciec (choćby właśnie jak się chce pisać na telefonie na telefon).

    Więc ze względu na strukturę rynku nie można z całą pewnością powiedzieć, że "nie
    warto".

    JS jest właściwie nieunikniony, jak się chce coś robić do przeglądarki. Tak naprawdę
    główna różnica między JS a Pythonem to lukier składniowy.

    Tak jak pisałem na początku, to, czego warto się uczyć, zależy od celu, jaki przed
    sobą stawiamy.

    Ale. Jest taki aforyzm Alana Perlisa:

    "A language that doesn't affect the way you think about programming is not worth
    knowing"

    I mając to na względzie, wydaje się, że jeżeli idzie o języki programowania, to te
    najciekawsze:

    - Smalltalk/Pharo/Squeak/eToys
    - Lisp/Scheme/Racket/Clojure
    - Haskell/Idris