  • 11. Data: 2010-03-15 21:44:24
    Temat: Re: Czemu ciągle krzywią się tarcze hamulcowe ??
    Od: Iglo <f...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Mar 2010 13:06:34 +0100, __czarny_ napisał(a):

    > Co może być przyczyną....... szczerze mówiąc ja spasowałem. Może to
    > będzie wyzwanie dla kogoś innego :(

    Ja miałem to samo w Renault Twingo. Załamka, tarcze na 10kkm. Samochodzik
    (zresztą bardzo sympatyczny) sprzedałem, ale gdzieś w otmętach sieci
    napotkałem notę serwisową Renault, która przy wymianie tarcz zalecała
    kontrolę luzu łożysk. Nie mam pomysłu w jaki sposób luźne łożysko może
    powodować krzywienie się tarczy, ale z inżynierami nie będę dyskutował.
    No i współczuję, bo hamowanie z krzywymi tarczami odbiera przyjemność
    jazdy całkowicie..

  • 12. Data: 2010-03-15 22:59:18
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-15 13:06, __czarny_ wrote:

    > Co może być przyczyną....... szczerze mówiąc ja spasowałem. Może to
    > będzie wyzwanie dla kogoś innego :(

    jak piasta jest prosta to po prostu gówniane tarcze zakładasz i CI się
    wykrzywiają przy wpadnięciu w kałużę itp.

  • 13. Data: 2010-03-16 11:43:05
    Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>

    __czarny_ pisze:

    > Co może być przyczyną....... szczerze mówiąc ja spasowałem. Może to
    > będzie wyzwanie dla kogoś innego :(

    Kup ATE nastepnym razem i sprawdz. Ja mialem tak samo, az zaczalem
    kupowac najdrozsze ATE PD i problem bicia ustal.

    --
    **** krzyss vel Qkill ****
    ===--- A3 TDI ---===

  • 14. Data: 2010-03-16 12:04:08
    Od: "__czarny_" <c...@o...pl>

    > Kup ATE nastepnym razem i sprawdz. Ja mialem tak samo, az zaczalem
    > kupowac najdrozsze ATE PD i problem bicia ustal.

    wydaje mi się że to nie wina marki (bo zmieniałem na nowe już 5 razy w tym
    Lucas, Brembo itp) tylko coś w zawieszeniu.

  • 15. Data: 2010-03-16 16:24:55
    Od: krzyss <krzyss@SPAM_trapkrzyss.com>

    __czarny_ pisze:

    > wydaje mi się że to nie wina marki (bo zmieniałem na nowe już 5 razy w
    > tym Lucas, Brembo itp) tylko coś w zawieszeniu.

    Ja mam A3 a to blizniacza konstrukcja z twoim golfem, jest to juz moje
    drugie A3 i u mnie za kazdym razem problem byl w tarczach. W obu autach
    wymienialem na ATE PD i mialem problem z banki, tyle ze ja tez chcialem
    aby auto lepiej hamowalo.

    Jesli cos innego to moga byc lozyska, albo luzy w zaciskach, ale to juz
    pewnie przy wiekszych przebiegach.

    --
    **** krzyss vel Qkill ****
    ===--- A3 TDI ---===

  • 16. Data: 2010-03-16 23:07:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 15 Mar 2010 13:06:34 +0100, __czarny_ napisał(a):

    > I teraz pytanie....co może być przyczyną? Myślałem, że może krzywa zwrotnica

    Krzywa powierzchnia przylegania tarcz do piasty.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 17. Data: 2010-03-16 23:29:33
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Krzywa powierzchnia przylegania tarcz do piasty.

    I ow krzywizna ujawnia sie dopiero po tysiacu-paru tysiacach kilometrow?
    Albo cos jest krzywe, albo nie - prawda?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 18. Data: 2010-03-17 07:15:09
    Od: "__czarny_" <c...@o...pl>

    wiadomości

    > Krzywa powierzchnia przylegania tarcz do piasty.

    ...czyli?

  • 19. Data: 2010-03-18 01:46:00
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-03-15 13:06, __czarny_ pisze:

    > Po tych 1,5 miesiącach zaczyna
    > lekko bić przy hamowaniu. Po następnym miesiącu już nie da się normalnie
    > jeździć tak mocno biją tarcze przy hamowaniu (nie sugerujcie że to może
    > nie tarcze tylko nie wyważone koła itp.) Udało mi się 2 razy
    > zareklamować kupione tarcze i się udało ale ile można?? Wiem na 100% że
    > to nie wina fabryczna materiału bo dzieje się tak za każdym razem.
    > (kupuję Lucasa itp.) W ciągu tych 2 lat wymieniłem 5 razy na nowe tarcze.

    Jakiś chory film. Nie wiem czemu się ciągle upierałeś przy lukasie. Nie
    lepiej kupić oryginały? Albo np. Ate? Zimmermann?

    > I teraz pytanie....co może być przyczyną? Myślałem, że może krzywa
    > zwrotnica jest przyczyną ale jeśli by tak było to od początku posiadania
    > samochodu miałbym takie szopki a to się dzieje od 2 lat. Ktoś mi
    > podpowiedział ostatnio że może mam bardzo słabe lub ich całkowity brak -
    > tarcze i klocki na tyle i same przednie nie dają rady (ale ręczny działa
    > jak ta lala)

    Tył nie ma nic wspólnego z biciem na przodzie. Możesz całkowicie mieć
    zablokowane klocki z tyłu i nie będzie to miało wpływu na bicie z przodu.

    > Co może być przyczyną....... szczerze mówiąc ja spasowałem. Może to
    > będzie wyzwanie dla kogoś innego :(

    Po pierwsze: Sprawdź, czy faktycznie biją Ci tarcze?! Przyłóż np.
    wkrętak płaski do tarczy, opierając go o zacisk hamulcowy, pozostaw
    szczelinkę mniejszą jak milimetr. Obracaj powoli tarczą i sprawdź czy
    szczelina się zwiększa/zmniejsza. Wtedy masz odpowiedź, czy to na 100%
    tarcze.
    Po drugie, nie kupuj nigdy tarcz LUK.
    Po trzecie, jeżeli nie biją tarcze, wyważ dobrze koła i sprawdź czy nie
    ma bicia GÓRA-DÓŁ. Od tego bije kierownica i pedał hamulca podczas
    hamowania.
    Po czwarte: Sprawdzić wszystkie elementy zawieszenia i cały układ
    hamulcowy (tłoczki). No i Geometria. Bo możesz mieć przesunięcie na wózku.
    Po piąte: Jak zmienia się opony, to po 2 tys. trzeba podjechać na
    ponowne wyważenie ich, bo się opony układają w feldze.

    mam nadzieję, że pomogłem?

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2010-03-20 21:53:45
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 23:29:33 +0100, DoQ napisał(a):

    > I ow krzywizna ujawnia sie dopiero po tysiacu-paru tysiacach kilometrow?

    Tak właśnie.