  • 1. Data: 2010-03-15 12:19:53
    Temat: Demontaż haka / rejestracja przyczepy bez papierów
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    witajcie
    auto ma hak planuje jednak to ciężkie żelastwo zdemontować we własnym
    zakresie, odpiąć całość od instalacji elektrycznej, wpis w dowodzie
    jednak pozostaje. Co wtedy zrobić? Jadę do urzędu robią przegląd dają
    kwitka i do WK?

    kolejna sprawa, kupiłem przyczepę do przewozu konia. Zakup był bardzo
    okazyjny z niemieckiego szrotu, stan bardzo dobry więc kupiłem. Nie mam
    jednak do niej żadnych papierów. Jak teraz zabrać się za jej
    legalizację? Czy jako SAM? Przyczepa jest bardzo profesjonalnie zrobiona
    chyba, nikt nie uwierzy, że to SAM :) Z góry dzięki za wszelkie
    wypowiedzi.

    --
    krzysiek82

  • 2. Data: 2010-03-15 12:24:46
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    do przyczepy SAM o ile pamietam potrzeba faktury na hak i lampy (byl watek
    tu jakis czas temu o tym). nie wiem jak z przyczepa ciezka - zadzwon do
    wydzialu komunikacji po prostu czego potrzebuja.

  • 3. Data: 2010-03-15 13:04:52
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-03-15 12:19, krzysiek82 wrote:

> [...]
    > chyba, nikt nie uwierzy, że to SAM :) Z góry dzięki za wszelkie wypowiedzi.

    Sprawa jest skomplikowana. Po pierwsze, to chcesz zlamac prawo i pytasz
    jak to zrobic. Co jest naganne, karalne i powinno byc pietowne.
    Ustawodawca nie przewidzial mozliwosci zakupu zlomu bez dokumentow za
    granica, a nastepnie rejestracji w Polsce. Rejestracja zakupionego
    zlomu jako SAM to nic innego jak przestepstwo.

    Jesli nie stac ciebie na nowa przyczepe do przewozu kasztanki, nalezy
    owa, zakupiona na zlomie niemieckim, odwiezc na zlom polski (o ile ja
    juz przywiozles) i zglosic sie do odpowiedniego urzedu z prosba o
    samokukaranie, za sprowadzenie odpadu bez zezwolenia.
    Jesli przyczepa ciagle znajduje sie w Niemczech, musisz sie dowiedziec
    jak wyglada proces przywrocenia takiej przyczepy do ruchu zgodnie z
    przepisami niemieckimi, zastosowac sie do nich, a pozniej w Polsce juz
    tylko zwykla procedura, jak przy kazdej innej przyczepie.

  • 4. Data: 2010-03-15 16:26:23
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    mleko pisze:
    > Jesli nie stac ciebie na nowa przyczepe do przewozu kasztanki

    jaki jest sens wydawać 15tyś na nową przyczepę, jak za niecałe 100euro
    kupiłem przyczepę którą w polsce z pocałowaniem w rękę ludzie by ode
    mnie odkupili za 2-3tyś.

    Dowiedziałem się już, urzędy nie mają nic przeciwko, wystarczy, że
    wprowadzę kilka zmian w stosunku do serii, i wszystko przejedzie badanie
    i będzie można zarejestrować.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-03-15 16:30:35
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-03-15 16:26, krzysiek82 wrote:
    > mleko pisze:

    > Dowiedziałem się już, urzędy nie mają nic przeciwko, wystarczy, że
    > wprowadzę kilka zmian w stosunku do serii, i wszystko przejedzie badanie
    > i będzie można zarejestrować.

    Skoro pytales, to liczyles na odpowiedz na grupie. Podziel sie wiedza,
    jak zarejestrowac taka przyczepe.

  • 6. Data: 2010-03-15 16:39:50
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Skoro pytales, to liczyles na odpowiedz na grupie. Podziel sie wiedza, jak
    > zarejestrowac taka przyczepe.

    Przyczepa ma mieć atestowany zaczep, lampy itp.

    Z WK bierze się skierowanie na badanie i nabicie numerów, potem dostajesz
    dowód, tablicę, opłacasz OC i w drogę.

    Przyczepę zrobiłeś sam "temy rencamy".

    Ja zrobiłem już 2 przyczepy :-)

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 7. Data: 2010-03-15 16:53:55
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2010-03-15 16:39, Agent 0700 wrote:

    > Z WK bierze się skierowanie na badanie i nabicie numerów, potem
    > dostajesz dowód, tablicę, opłacasz OC i w drogę.
    >
    > Przyczepę zrobiłeś sam "temy rencamy".
    >
    > Ja zrobiłem już 2 przyczepy :-)

    To oszustwo, krzysiek82 nie moze sobie pozwolic na oszustwo, nie jest
    polaczkiem. Ma idealna przyczepe ze zlomu niemieckiego bez papierow i
    chce ja zarejestrowac. Ja chcialbym wiedziec jak to zrobi zgodnie z
    prawem.

  • 8. Data: 2010-03-15 16:56:21
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    mleko pisze:
    > Skoro pytales, to liczyles na odpowiedz na grupie. Podziel sie wiedza,
    > jak zarejestrowac taka przyczepe.

    różnica poza zwykłą procedurą jest taka, że należy wprowadzić dowolną
    modyfikację, bp dodatkowe wsporniki, wymiana drewnianych części na nowe
    itp itd. Reszta standardowo. Ja dodatkowo muszę obniżyć wagę :)

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-03-15 16:58:16
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > To oszustwo, krzysiek82 nie moze sobie pozwolic na oszustwo, nie jest
    > polaczkiem. Ma idealna przyczepe ze zlomu niemieckiego bez papierow i chce
    > ja zarejestrowac. Ja chcialbym wiedziec jak to zrobi zgodnie z prawem.

    Ty normalny jesteś?

    Jakie oszustwo. Uważasz, że jak zrobisz to będzie lepsza jak fabryczna?

    Gdzie jest przepis ile % ma być zrobione własnoręcznie? Niech koło zmieni i
    będzie SAM.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 10. Data: 2010-03-15 17:20:49
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > różnica poza zwykłą procedurą jest taka, że należy wprowadzić dowolną
    > modyfikację, bp dodatkowe wsporniki, wymiana drewnianych części na nowe
    > itp itd. Reszta standardowo. Ja dodatkowo muszę obniżyć wagę :)

    Z wagą możesz mieć problem.

    Ja zrobiłem taki myk, że zrobiłem ramę przyczepy z kołami i to
    zarejestrowałem :-)

    Bez burt, podłogi itp. Zmieściłem się w 300 kg na styk. Mam ładowności 450
    kg, ale bardziej mi zależy na gabarytach niż ciężarze.

    Potem dorobiłem burty, nadstawki itp.

    Spróbuj zdjąć burty, podłogę itp. będzie zarejestrowana jako przyczepa
    otwarta czy jakoś tak, przeznaczenie: przewóz towarów innych :-) musiałbym
    sprawdzić w dowodzie. Nie ma z tym problemu bo np. przyczepka do łódki
    składa się z dyszla, poprzeczki i jakichś 2 wzmocnień, popatrz sobie na
    fotkach. Nie ma problemu z zarejestrowaniem tego.

    Zasada jest taka, że taka przyczepa Ci potrzebna więc taką zrobiłeś, burt
    nie ma bo nie potrzeba, podłogi też bo będziesz woził np. deski i będziesz
    miał do czego umocować - do ramy. W Siedlcach nie ma z tym problemu.

    Generalnie to można dużo kombinowac z tym. Zdejmij pakę, zostaw ramę i jedź
    na przegląd. Lampy muszą być, odblaski itp.

    Pozdrawiam

    Jacek