  • 1. Data: 2010-03-15 09:37:44
    Temat: Filtr DPNR (DPF) Toyoty i paliwo bezsiarkowe
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Czytam se instrukcję od Toyoty i jest napisane że silniki DCAT powinny
    pracować na paliwie bezsiarkowym, jednocześnie jest zamieszczona mapa Europy
    z krajami gdzie jest ON bezsiarkowy i nie ma tam Polski (dana na 2003 rok).
    Jak to jest teraz? Czy wszystkie stacje mają bezsiarkowe?

  • 2. Data: 2010-03-15 11:36:31
    Temat: Re: Filtr DPNR (DPF) Toyoty i paliwo bezsiarkowe
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 15 Mar, 09:37, "Agent" <w...@o...ue> wrote:
> [...]
    > z krajami gdzie jest ON bezsiarkowy i nie ma tam Polski (dana na 2003 rok).
    > Jak to jest teraz? Czy wszystkie stacje mają bezsiarkowe?

    Nie wiem czy wszystkie, na statoilu widze ze maja paliwo 'zwykle' i
    bezsiarkowe.

  • 3. Data: 2010-03-15 11:47:03
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "badzio" <b...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]
    > Jak to jest teraz? Czy wszystkie stacje mają bezsiarkowe?

    Nie wiem czy wszystkie, na statoilu widze ze maja paliwo 'zwykle' i
    --------------------
    To też widziałem znaczy się że jest bezsiarkowe ale zwykłego nie. Wyczytałem
    tez że np Lotos ON zwykły ma 10 mg/1 kg siarki co będzie stanowiło 0.001 %.
    Toyota dopuszcza max.50 ppm co równa się 0.005% czyli niby wszystko OK ale
    kto tam wie.

  • 4. Data: 2010-03-15 14:15:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Jak to jest teraz? Czy wszystkie stacje mają bezsiarkowe?

    >Nie wiem czy wszystkie, na statoilu widze ze maja paliwo 'zwykle'

    Orlen i Lotos nie robia juz chyba paliwa o duzej zawartosci siarki.
    Kiedys to bylo nawet 0.2% = 2000 ppm, dzis chyba 50 ppm i mniej,
    wiec mysle ze obecne jest "bezsiarkowe".

    Ale paliwo moze pochodzic z jakis innych rafinerii, zza Buga, z
    rezerw strategicznych - wiec ryzyko jest.
    Takie stare rezerwy chyba do markowych sieci nie trafiaja.

    J.