  • Data: 2018-04-06 12:43:57
    Temat: Re: Czemu przebiło triaka?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmaildotcom> wrote:

    > Prąd LED w optotriaku musi być co najmniej 5mA, zmniejsz R7 i R8 do połowy.

    Optotriak (po stronie LED) działa... ale jak będę robił drugie podejście,
    to zrezygnuję z LED-a po stronie niskonapięciowej. Zamiast tego użyję
    LED-a po stronie sieci.

    > Dlaczego nie zrobiłeś układu od strony sieci zgodnie z datasheetem? R4
    > jest od czapy, R1 także.

    Gdzieś znalazłem takie wartości dla tego triaka. Może rzeczywiście błędne.

    BTA16 z kolei (którego chcę użyć) nie ma w datasheecie podanych
    rezystorów, ale znalazłem schemat, na którym oba są 360 ohm.

    > Odpowiednio policzony snubber na pewno nie zaszkodzi. Warystor na
    > wejściu też.

    Snubberów nie stosuje się tylko dla obciążeń indukcyjnych?

    Warystor równolegle z triakiem?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]