    From: Mateusz Viste <m...@x...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Date: Fri, 18 Sep 2020 09:31:22 +0200

    2020-09-17 o 23:56 +0200, Piotr Wyderski napisał:

    > Trzeba poświęcić dokładnie tyle samo czasu, co wybierając w sklepie.

    Otóż to. Tyle, że bez dojazdu i ubierania kurtki - a i wybieranie myszką
    jednak szybsze i wygodniejsze niż hasać po półeczkach czy dopytywać
    stażystę co to ambitnie próbuje wcisnąć NPN zamiast PNP bo akurat takie
    znalazł a "panie przecież to też się da połączyć, w szkole mówili,
    narysuję panu".

    > No, ale przecież jest "taniej"...
    >
    > Ludkowie szanowni, zacznijcie liczyć. Godzina przy pensji minimalnej
    > to 12 złotych, kurier 12.90. Naprawdę w godzinę obrócicie do tego
    > sklepu i z powrotem i naprawdę zarabiacie pensję minimalną?

    Na to właśnie starałem się zwrócić uwagę Piotra. No ale ze
    szkockim argumentem "jak płacę za wysyłkę to muszę nabrać choć kilogram
    złomu żeby nie stracić" nie ma sensu dyskutować. :)

    Rozumiem ten sposób myślenia, bo sam się czasem na tym jeszcze łapię,
    ale przecież w stacjonarnym sklepie jest ten sam problem - wykosztowałem
    się na przybycie, to i tu powinienem nabrać całe kieszenie dziadostwa
    coby nie wrócić tylko z tym jednym biednym LM317 co mi brakował. Dziś
    już nie mam żadnych oporów, żeby zamówić wysyłkowo drobiazg za 3 zł i
    zapłacić 20 zł za transport - bo to się po prostu opłaca.

    Mateusz