  • 1. Data: 2020-09-16 09:22:52
    Temat: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: Slawomir Uryga <s...@g...com>

    Witam
    Sasiąd nie ma następców i ma do sprzedania sklep z cześciami elektronicznymi.
    Wszystko co kojarzy się z elektroniką i nie tylko.
    Od elementów RLC przez diody, wzmacniacze lampy tranzystory układy scalone przewody
    itd.
    Czyli to wszystko co nie udało mu się sprzedać przez ostatnie 30 lat.

    Mam tytuł technik elektronik czyli wiedzy na tyle żeby odróżnić kondesator od
    rezystora oraz doświadczenie handlowe ale niestety w innej bajce.

    I stąd moje pytanie
    Czy taki sklep ma w dzisiejszych czasach sens?
    I kto mógłby być moim klientem?

    Bardzo mnie kusi pociągniecie tego tematu.
    Ale mamie zepsuła się pralka po kilku latach.
    Przyjechał serwisant i powiedział kupić nową.

    Wiec pytanie czy ma sens taki sklep w czasach gdzie się nie naprawia
    tylko wymienia na nowe.

  • 2. Data: 2020-09-16 09:38:27
    Temat: Re: Części elektroniczne - sklep [offtop]
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Slawomir Uryga <s...@g...com> wrote:

    > I stąd moje pytanie
    > Czy taki sklep ma w dzisiejszych czasach sens?
    > I kto mógłby być moim klientem?

    Chciałbym, żeby stacjonarny sklep elektroniczny miał dziś rację bytu,
    ale myślę, że wątpię. Wszystko przeniosło się do Internetu. Chyba, że
    prowadziłbyś sprzedaż internetową, ale wtedy po co sklep, wystarczy
    magazyn.

    --
    Przychodzi chłopiec do lekarza. Z gabinetu dobiega głos:
    - Cztery lata Cię leczyłem na żółtaczkę a teraz mi mówisz, że jesteś

  • 3. Data: 2020-09-16 09:39:50
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Sasiąd nie ma następców i ma do sprzedania sklep z cześciami elektronicznymi.
    > Wszystko co kojarzy się z elektroniką i nie tylko.

    (...)_
    > I stąd moje pytanie
    > Czy taki sklep ma w dzisiejszych czasach sens?
    > I kto mógłby być moim klientem?

    Ma. Ale nie w tej formule.
    Jeśli dobrze zrozumiałem mowa o stacjonarnym sklepie. Zapomnij. Nie wiem
    czy masz doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej, ale
    zanim zrobisz głupi błąd pogadaj z kimś (nie sąsiadem;P) kto już ją
    dłużej prowadzi.

    Ludzie wbrew pozorom naprawiają sprzęt, ale nie tyle ile mogliby. UE
    prawdopopdobnie będzie cisnąć producentów by sprzęt był naprawialny. Ale
    lata miną zanim to się ziści.

    Masz szansę na pociągnięcie tego ale pod warunkiem, że zrobisz to przez
    internet.
    -nikt(a napewno nie ja) nie turla się kilkunastu km by dowiedzieć się na
    miejscu, że części nie ma ale będzie za tydzień.
    -wyszukiwanie w sieci trwa sekundy, a w sklepie stacjonarnym kwadranse
    (dojazd, szukanie, kolejka etc)
    -koszty

    Kto moze być klientem? zależy jaką ofertę będziesz miał. Spójrz na
    botland.com.pl - z małego zapyziałego sklepiku rozrośli się do całkiem
    dobrego sklepu
    Sprzedają to co jest obecnie modne i co małolaty(także te
    czterdziestoletnie) kupują. Roboty edukacyjne włażą do szkół i bibliotek.

    Natomiast jeśli chcesz prowadzić stacjonarny sklep...osobiście nie
    wierzę w rentowność. Nawet sklepy w podziemiach w Wawie (WGE) się
    kurczą. Elektronicznych jak na lekarstwo o ile jakiekolwiek istnieją
    jeszcze - Piekarz najdłużej się bronił, ale on sporo przez internet puszcza.

  • 4. Data: 2020-09-16 10:00:00
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-09-16 o 00:22 -0700, Slawomir Uryga napisał:
> [...]
    > (...)
    > Czy taki sklep ma w dzisiejszych czasach sens?

    Ty się nie zastanawiasz czy założyć nowy sklep, tylko czy wziąć w
    opiekę już istniejący. To znacząco ułatwia temat: poproś sąsiada o
    bilanse z ostatnich 3 lat i będziesz miał natychmiastową jasność.

    Ja sam uważam, że to umierająca sprawa - sklepy elektroniczne które
    znałem przez ostatnie 20 lat albo się zwinęły, albo przerzuciły na
    sprzedaż dronów, komórek, wzmacniaczy audio i tym podobnych głupot. I
    to głównie przez internet.

    Mateusz

  • 5. Data: 2020-09-16 10:01:26
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    On 16.09.2020 09:39, sirapacz wrote:
    > Masz szansę na pociągnięcie tego ale pod warunkiem, że zrobisz to przez
    > internet.

    Tylko że przez Internet konkurować trzeba ze sklepami co najmniej z
    całego kraju. A raczej trudno zaoferować niższą cenę niż sklep
    producenta/importera lub sklep z dużymi rabatami w hurtowniach.
    Przewagą może być brak kosztów przesyłki (zamówienie z odbiorem
    osobistym lub zakup na miejscu) lub czas (jeśli towar jest na stanie
    więc można dostać od razu a nie jutro). Ale czy takich klientów będzie
    na tyle? Może lepiej sprzedawać coś bardziej dochodowego a elektronikę
    przy okazji...

    --
    SW3

  • 6. Data: 2020-09-16 10:04:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Sep 2020 00:22:52 -0700 (PDT), Slawomir Uryga
    <s...@g...com> wrote:
    > Czy taki sklep ma w dzisiejszych czasach sens?
    > I kto mógłby być moim klientem?

    A ile chce za ten sklep i dlaczego tak drogo?
    Generalnie jestem za, nie znoszę sprzedaży wysyłkowej. Jestem w
    stanie dopłacić więcej, jechać 25km byle mieć część teraz,
    natychmiast.

    Sens - wszystko zależy w jakim mieście. Podam losowe przykłady:
    Szczecin, Łódź, Warszawa. W Szczecinie praktycznie jest jeden mały
    sklepik elektroniczno - elektryczny. Asortyment elektroniki mocno
    podstawowy typu diody LED, kondensatory, rezystory. Klientów raczej
    pojedyncze sztuki.
    W Łodzi jest potężny Wekton o powierzchni ponad 100m2, szufladkami
    od podłogi do sufitów praktycznie ze wszystkim (większość
    asortymentu/kodów z TME lub Farnella). Klientów zawsze pełno, obsługa
    min 3 osoby w tyg i dwie w weekend. Pozdrawiam p. Zdzisia, który
    ciężko wzdycha jak się przychodzi bez konkretnego kodu towaru. Nie
    sądzę by narzekali na brak klientów. Oprócz Wektona są jescze dwa
    inne sklepy, nie są tak dobrze zaopatrzone jak Wekton,.mają troszkę
    inny asortyment (np. car audio, większy wybór głośników) ale też
    klientów sporo.
    Warszawa zdaje się też ma swój dobrze zaopatrzony sklep stacjonarny,
    nie pomne teraz nazwy.

    Jeśli to mała miejscowość to ze sprzedażą elektroniki możesz mieć
    problem. Wtedy rozszerz asortyment o osprzęt elektryczny, przewody
    itp który jest bardziej hodliwy, sprzymierz się z lokalnymi
    instalatorami. W małych miejscowościach obserwuję sklepo-hurtownie
    elektryczne i dają radę.
    Powodzenia!

    --
    Marek

  • 7. Data: 2020-09-16 10:06:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Sep 2020 10:01:26 +0200, SW3
    <s...@p...fm.invalid> wrote:
> [...]
    > będzie
    > na tyle? Może lepiej sprzedawać coś bardziej dochodowego a

    A gdzie argument najważniejszy, że w sklepie się ma już natychmiast??
    Tego żadne internety nie przebiją.

    --
    Marek

  • 8. Data: 2020-09-16 10:06:04
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Slawomir Uryga wrote:

    > Czy taki sklep ma w dzisiejszych czasach sens?

    Moim zdaniem nie ma. Takie sklepy już są i nazywają się Mouser i
    DigiKey. Cokolwiek masz tam na półce, jest przestarzałe, a darmowej
    dostawy kurierem pewnie nie będziesz miał w ofercie.

    > I kto mógłby być moim klientem?

    Sprzedaj to wszystko na Allegro i zapomnij o temacie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2020-09-16 10:07:12
    Od: Slawomir Uryga <s...@g...com>

    > Masz szansę na pociągnięcie tego ale pod warunkiem, że zrobisz to przez
    > internet.
    Co do tego nie mam wątpliwości.
    Chociaż jak sam byłem u sasiada żeby kupić kondesatory do zmywarki to swoje musiałem
    odstać w kolejce.
    Ale to jeszcze było w czasach przed epidemią. Wiec zakładam że na poczatek
    stacjonarny.
    Ale internet to mus.

> [...]
    > Sprzedają to co jest obecnie modne i co małolaty(także te
    > czterdziestoletnie) kupują. Roboty edukacyjne włażą do szkół i bibliotek.

    A klienci klasy biznes?
    Za cholere nie jestem w stanie wyobrazić sobie jakie firma w Polsce mogłaby
    potrzebować rezystorów
    czy jakiś układów cyfrowych poza szkołami.

  • 10. Data: 2020-09-16 10:13:21
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    SW3 wrote:

    > Tylko że przez Internet konkurować trzeba ze sklepami co najmniej z
    > całego kraju. A raczej trudno zaoferować niższą cenę niż sklep
    > producenta/importera lub sklep z dużymi rabatami w hurtowniach.

    I to w sumie kończy temat.

    > Przewagą może być brak kosztów przesyłki (zamówienie z odbiorem
    > osobistym lub zakup na miejscu)

    W dobrych sklepach internetowych powyżej 200 zł. (Mouser, DigiKey,
    Farnell) lub 250 zł. (RS) też nie płaci się za dostawę porządnym
    kurierem, a nie jakąś wszawą Pocztą Polską.

    > lub czas (jeśli towar jest na stanie
    > więc można dostać od razu a nie jutro).

    W Farnellu będzie jutro, a do sklepu trzeba się wybrać, odstać swoje w
    kolejce, wytłumaczyć sprzedawcy, co się chce kupić, usłyszeć, że nie ma,
    wysłuchać grzecznie porad gostków stojących w kolejce za Tobą, którzy
    mają mnóstwo świetnych pomysłów, tylko zerową wiedzę o specyfice
    zastosowania i wrócić z pustymi rękami. Metoda "klik-klik, puk-puk" jest
    znacznie lepsza i w ujęciu szerszym również tańsza. O dostępie do
    elementów wprowadzoych na rynek tydzień temu nie wspominam, bo to nie
    dla każdego jest ważne.

    Pozdrawiam, Piotr