  • 21. Data: 2012-12-26 00:22:05
    Temat: Re: Czujnik poziomu wody w studni
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > No to będzie problem - raz na pół roku OK ale jeśli częściej, to zacznie
    > być denerwujące.
    Może jednak nie jest tak źle.
    W tym linku co podałeś jest napisane:
    "Each burst contains 48 bits of data as shown in timing.pdf. The first 24
    bits are the position relative to the zero point set on the caliper. The
    second 24 bits are the position relative to an arbitrary zero that does
    not change"
    Ja to rozumiem tak, że musisz wykorzystać "te drugie" 24 bity.
    Wtedy nie musisz zerować.

    > I raczej pomyślałbym nad przełożeniem ruchu pływaka na ruch suwmiarki,
    > bo drąg,,. fajny pomysł ale jednak będzie trochę kłopotliwy.
    Wszystko będzie trochę kłopotliwe.
    Jarek podpowiedział Ci dobrze.
    Rura PCV tania. Zasada prosta.
    Suwmiarkę przykręcisz do linki takimi śrubami do skręcania drutów sufitu
    podwieszanego.
    S.

  • 22. Data: 2012-12-26 00:26:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > Kto wie czego się spodziewać - suwmiarki np mają.

    Wciąż?

    > Jakie analogowe? Weź no może wpisz sobie w google albo w allegro
    > MPL115A2 - czujnik ciśnienia, i HC-SR04 - ultradźwięki (i wszyscy sobie
    > wpiszcie) żebyśmy wiedziei o czym mówimy.
    > Dla leniwych:
    > http://allegro.pl/czujnika-cisnienia-mpl115a2-i2c-ka
    modbar-i2c-ep-i2838350908.html
    > http://allegro.pl/hc-sr04-ultradzwiekowy-miernik-odl
    eglosci-arduino-i2879304200.html
    > Ja może tak wyglądam ;) ale nie mam za bardzo czasu ani chęci grzebać
    > charytatywnie w technice analogowej jak są gotowe rozwiązania. Wiem że
    > jest z tym kupa problemów i po co wyważać otwarte drzwi.

    Spokojnie, napisli, że czujnik cisnienia oparty jest na MPL115A2, a ten
    w nocie katalogowej ma tensometr, tyle że wszystko scalone i z wyjściem I2C.
    Więc ten wagowy tensometr też tak może mieć (nie bardzo chcę mi się szukać,
    czy takie są).

    No i zauważę, że mając czujnik cisnienia bardzo łatwo zrobić z niego
    miernik siły (wagę) -- wystarczy cylinderek z tłokiem, najlepiej
    napełniony olejem, choćby taki od pneumatyki przemysłowej. Albo nawet
    strzykawka lekarska (dobra by była szklana, oldskulowa).

    > Wygląda nieźle, ale nadal nie mam zamiaru podpinać się pod tensometr...
    > w "normalnej" wadze są minimum 4.

    W takiej do ludziów, łazienkowej? W tej do ryb i walizek bym się spodziewał
    jednego.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2012-12-26 00:31:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sylwester Łazar napisał:

    > Moje uwagi:
    > 1) Bateria starcza na kilka miesięcy.
    > 2) To co kolega Jarek Sokołowski napisał: trzeba wyzerować.
    > Czasem jak w zimnym garażu poleży - klops. Przy zwartych szczękach
    > jakas wartość niezerowa w okolicach dziesiątek milimetrów, bądź
    > centymetrów.
    >
    > Można użyć, ale skąd odniesienie?
    > Może należałoby ją przesunąć do końca raz na jakiś czas naprężając
    > linkę i wtedy zapamiętać odczyt?

    Czyli, jak wcześniej wspomniałem, nic nas przy tej suwmiarce nie trzyma.
    To samo zrobimy z myszą, a ta bez problemu ma rs-232. Tak czy inaczej
    potrzebny jest silnik i punkt kalibracyjny (zerujący).

    Z pomysłów mniej lub bardziej zwariowanych jest jeszcze czytnik kodów
    kreskowych współpracujący z drągiem i pływakiem.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2012-12-26 00:31:58
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Sila dzialajaca na zatopiona bojke jest stala i niezalezna od glebokosci,
    > wiec bojka musi byc wysoka, a wtedy zakres pomiarowy maly, bo sie
    > przewroci.
    Zakres taki jaka bojka.
    Jednak pomysł kolegi Jarka Sokołowskiego wydaje mi się bardziej prosty.

    > Raczej spuscic pret/rure na dol, dobalastowana do gestosci wiekszej niz
    > woda i wazyc ciezar u gory.
    > Przy wiekszej glebokosci dlugie, ciezkie i nieporeczne.
    > Hm, chyba nie musi byc sztywne ...
    Prowadnica przyczepiona u góry studni powinna załatwić sprawę.

    > Upierdliwe troche.
    Robiłeś to kiedyś?
    Ja zanim zrobiłem to bałem się tak samo jak Ty i kolega Mirek.
    Teraz stwierdzam, że kod zamiany ma kilkanaście linijek w asm.
    Gdzieś mam nawet rozrysowany algorytm.

    S.

  • 25. Data: 2012-12-27 09:06:12
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 25.12.2012 21:24, Sylwester Łazar pisze:
    > Było:czujnik cisnienia jako czujnik poziomu
    > Temat się rozrósł i już nie da się go czytać.
    > Jeszcze mam taki pomysł:
    > Boja z linką, która przechodzi przez bloczek na dnie studni, a potem do
    > góry.
    > U góry doczepiona elastyczna linka podłączona do takiej wagi
    > tensometrycznej
    > za 20-30 zł
    > http://allegro.pl/wedkarska-podrozna-cyfrowa-waga-ha
    kowa-40kg-bagazu-i2866959909.html

    > http://allegro.pl/waga-bagazowa-wedkarska-do-bagazu-
    walizek-i2882345032.html

    > Podłączyć się pewnie można w środku do analogowego sygnału napięciowego
    > lub odczytywać wyjścia LCD.
    > S.

    Czy koniecznie potrzebujesz dużej rozdzielczości? Bo może wystarczająca
    będzie listwa z kilkoma czujnikami, dająca sygnał: mało, średnio,
    więcej, max?

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl