    From: "Bastion" <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy BP ma slabą jakośc diesla ultimate ?
    Date: Mon, 15 Feb 2010 22:17:38 +0100

    news:hlbpg3$e01$1@news.onet.pl...
    > Witam.
    >
    > a) czy ktoś widział może jakąs opinię o Bp Ultimate (np. porównujaca skład) w
    stosunku do innych paliw - możliwie niezależną?

    > b) Byly jakies hasła w mediach że coś może byc nie tak z tym paliwem?
    >
    > c) Co to za "środki smarujące" i czy można poprosić na stacji o skład paliwa w celu
    oceny gdzie mają naprawdę lepsze?

    Kiedys czytalem na jakims blogu, ze ropa z "gornej polki" (Ultimate, Verva, Dynamic)
    szkodzi pompa wtryskowym bo ma obnizona zawartosc siarki i przez to gorzej
    smaruje pompe wtryskowa. Podobno do takich wnioskow pierwsi doszli Szwedzi gdzie
    dbajac o
    ekologie od dawna stosuje sie rope o niskiej zawartosci siarki.
    Z tego co pamietam to autor blogu polecal stosowanie jako dodatku do ropy jakis
    specjalnych
    preparatow zwiekszajacych wlasciwosci smarne.

    Czytalem to chyba z rok temu szukajac informacji o pompie wtryskowej
    Bosch VP44. Wtedy wydawalo mi sie to smieszne no ale jezeli piszesz, ze podobne
    informacje masz z serwisu to moze cos w tym jednak jest?