  • 1. Data: 2010-02-15 16:32:59
    Temat: Czy BP ma slabą jakośc diesla ultimate ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Tankuje od dawna BP Diesel Ultimate. Uznałem, ze jak już coś lać do
    mojego baku to te pare groszy nie robi różnicy a jest mniejsza szansa na
    kombinacje ze składem.

    Jednak dzisiaj uslyszałem juz druga opinię o marności tego paliwa. Nie
    rozmawiałem osobiście, ale "podobno mechanicy w pewnym sewisie zrobili
    sobie statystkę" dlaczego padają pompy paliwowe i okazało się, ze
    podejrzanie dużo pomp pracowało w BOP Diesel Ultimate. Podobno związane
    to jest z mała ilością "środkow smarujących".

    Zazwyczaj do opini statatystycznych podchodzę ostrożnie (wiedząc tak
    naprawdę ile sa warte opinie szwagra kuzyna dziadka). Jednak to juz
    druga opinia o BP wychodzaca w serwisu.

    Pytanie więc:

    a) czy ktoś widział może jakąs opinię o Bp Ultimate (np. porównujaca
    skład) w stosunku do innych paliw - możliwie niezależną?

    b) Byly jakies hasła w mediach że coś może byc nie tak z tym paliwem?

    c) Co to za "środki smarujące" i czy można poprosić na stacji o skład
    paliwa w celu oceny gdzie mają naprawdę lepsze?

  • 2. Data: 2010-02-15 16:56:04
    Temat: Re: Czy BP ma slabą jakośc diesla ultimate ?
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Sebastian Biały pisze:
    > a) czy ktoś widział może jakąs opinię o Bp Ultimate (np. porównujaca
    > skład) w stosunku do innych paliw - możliwie niezależną?

    sa jakieś badania w necie, odostępnione przed urząd nadzoru nad paliwami
    czy jak to się tam nazywa.

    > b) Byly jakies hasła w mediach że coś może byc nie tak z tym paliwem?

    nie słyszałem.

    > c) Co to za "środki smarujące" i czy można poprosić na stacji o skład
    > paliwa w celu oceny gdzie mają naprawdę lepsze?

    nie wydaje mi się żeby musieli udostępniać takie dane, zawsze możesz
    oddać próbkę do analizy. Moim zdaniem ropa sama z siebie jest środkiem
    smarnym i nic więcej nie potrzeba, ale może się mylę i niech mnie ktoś
    poprawi.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2010-02-15 22:17:38
    Od: "Bastion" <b...@m...pl>

> [...]
    >
    > c) Co to za "środki smarujące" i czy można poprosić na stacji o skład paliwa w celu

    Kiedys czytalem na jakims blogu, ze ropa z "gornej polki" (Ultimate, Verva, Dynamic)
    szkodzi pompa wtryskowym bo ma obnizona zawartosc siarki i przez to gorzej
    smaruje pompe wtryskowa. Podobno do takich wnioskow pierwsi doszli Szwedzi gdzie
    dbajac o
    ekologie od dawna stosuje sie rope o niskiej zawartosci siarki.
    Z tego co pamietam to autor blogu polecal stosowanie jako dodatku do ropy jakis
    specjalnych
    preparatow zwiekszajacych wlasciwosci smarne.

    Czytalem to chyba z rok temu szukajac informacji o pompie wtryskowej
    Bosch VP44. Wtedy wydawalo mi sie to smieszne no ale jezeli piszesz, ze podobne
    informacje masz z serwisu to moze cos w tym jednak jest?

  • 4. Data: 2010-02-15 23:19:26
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    Bastion wrote:

> [...]
    > Bosch VP44. Wtedy wydawalo mi sie to smieszne no ale jezeli piszesz,
    > ze podobne informacje masz z serwisu to moze cos w tym jednak jest?

    jest dokładnie tak jak piszesz - do paliw bezsiarkowych powinno dodawać się
    dodatek smarujący

    --
    limken polimken

  • 5. Data: 2010-02-15 23:23:58
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    limken wrote:
    > jest dokładnie tak jak piszesz - do paliw bezsiarkowych powinno dodawać
    > się dodatek smarujący

    A gdzie ten dodatek można znaleźć - powiedzmy interesuje mnie nazwa tego
    dodatku bądź jaieś słowa kluczowe. Bo do diesla jest pełno preparatów
    "czyszczacych wtryskiwacze". Ale czy to to samo?

  • 6. Data: 2010-02-16 00:57:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Feb 2010 23:19:26 +0100, limken wrote:

    >jest dokładnie tak jak piszesz - do paliw bezsiarkowych powinno dodawać się
    >dodatek smarujący

    Akurat obecnie to chyba wszystkie paliwa sa "bezsiarkowe".
    Nawet "zwykly" "Ekodielel" ma 50ppm.

    J.

  • 7. Data: 2010-02-16 11:36:37
    Od: "limken" <l...@x...xx>

    Sebastian Biały wrote:

    > A gdzie ten dodatek można znaleźć - powiedzmy interesuje mnie nazwa
    > tego dodatku bądź jaieś słowa kluczowe. Bo do diesla jest pełno
    > preparatów "czyszczacych wtryskiwacze". Ale czy to to samo?

    ja tego używam
    http://www.hil.pl/-p-39.html

    przy okazji po cichu wspomnieli o opale ;)

    --
    limken polimken