  • Data: 2024-02-04 12:46:00
    Temat: Re: Czy HDD może pracować na boku?
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/02/2024 01:28, ptoki (ptoki) wrote:
    > Dzis kontroler czyta sciezki na biezaco jak sie pod glowica przesuwaja i reguluje
    prad plynnie aby trafic w srodek sciezki albo nieco obok jak nie umie przeczytac
    sektora. Ale generalnie to nie tak ze 10 lat temu pamietal ze tyle V trzeba aby
    sciezke 12345 miec pod glowica.

    Myslę, że w tym starym Maxtorze problemem mogła być za słaba cewka aby
    podnieść ramię, kiedy dysk był w pozycji pinowej.

    Tak swoją drogą, kilka bardzo starych dysków, jakie rozebrałem, nie
    miało wyważonego ramienia kiedy oś była poziomo. Opadało samoczynnie.