  • 161. Data: 2022-09-01 20:53:20
    Temat: Re: Czy jest taka droga? 50->120 km/h
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 1 Sep 2022 18:49:02 +0200, w <6310e27e$0$472$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Ty twierdzisz, że minister twierdzi że każdy wjazd na eskę to
    > rozbiegowy, to ty cytuj. Niezgodność w nazewnictwie rozbiegowy/włączania
    > pomińmy.

    Jak już napisałem, przestałem odwalać robotę za innych. Chcesz to zapłać, nie
    musisz mi, możesz iść do prawnika :P
    Albo po taniości zwrócić się za zapytaniem do min.

    > A co do tego ma ustawa prawo budowlane - co najwyżej może być tam
    > delegacja do rozporządzenia.

    Rozporządzenie to też prawo.

    > Prawo budowlane czytałem ale w kontekście nizwiązanym z drogami;)

    To coś chyba niedokładnie.

  • 162. Data: 2022-09-01 21:19:41
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 01.09.2022 o 20:51, r...@k...pl pisze:

    > Bo chodzą też głupsi ode mnie i takie efekty.
    >
    > Jak to przy wyborach -- najgłupsi karnie chodzą i efekty są. Tak więc narzekaj
    > tylko na siebie.

    Reasumując, jesteś frajerem i dlatego ja mam na siebie narzekać.

  • 163. Data: 2022-09-01 21:35:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.09.2022 o 20:53, r...@k...pl pisze:

    > Jak już napisałem, przestałem odwalać robotę za innych. Chcesz to zapłać, nie
    > musisz mi, możesz iść do prawnika :P

    Czyli pierdolisz od rzeczy i nie masz nic na poparcie swoich twierdzeń:P

    > Rozporządzenie to też prawo.

    "Prawo budowlane" to nazwa ustawy. Nie ma w nim absolutnie nic ani na
    temat pasów rozbiegowych ani włączania.

    > To coś chyba niedokładnie.

    Zapewne - prawo ma to do siebie, że chodzi o to żeby je z grubsza znać i
    wiedzieć gdzie czego szukać. Ty nie wiesz ani czego (pas włączania a nie
    rozbiegowy) ani gdzie (ustawa prawo budowlane a nie rozporządzenie o
    długiej nazwie jakim powinny odpowiadać drogi publiczne).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 164. Data: 2022-09-01 22:16:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-09-01 o 21:35, Shrek pisze:
> [...]
    > rozbiegowy) ani gdzie (ustawa prawo budowlane a nie rozporządzenie o
    > długiej nazwie jakim powinny odpowiadać drogi publiczne).
    Masz i nie płącz :)
    "§ 96 Pasy włączania na wjazdach w węzłach
    Dz.U.2016.0.124 t.j. - Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki
    Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim
    powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
    1. Wjazd w węźle typu WA oraz wjazd na drogę klasy A, S lub GP w węźle
    typu WB powinny mieć równoległe pasy włączania, z zastrzeżeniem ust. 9,
    umieszczone z prawej strony jezdni krzyżujących się dróg.
    2. Do pasa włączania, o którym mowa w ust. 1, należy:
    1) odcinek przyspieszania, którego długość jest mierzona od końca łuku
    kołowego na łącznicy do początku klina;
    2) klin, na którego długości zanika pas włączania.
    3. Pas włączania z łącznic P1 lub P2 powinien mieć:
    1) odcinek przyspieszania o długości nie mniejszej niż określona w tabeli:
    Różnica prędkości ?V (km/h) Długość odcinka przyspieszania (m) przy
    pochyleniu podłużnym pasa włączania
    -5% -4% -3% -2% 0% 2% 3% 4%
    60 190 200 210 230 270 340 390 450
    50 170 180 200 210 250 320 370 430
    40 150 160 180 190 230 290 330 400
    30 130 140 150 160 200 250 290 350
    <=20 90 100 110 120 160 200 240 300

    Oznaczenia: ?V= 0,75 x Vm - Vp
    gdzie: Vm - prędkość miarodajna drogi w km/h,
    Vp - prędkość projektowa łącznicy w km/h;
    2) klin o długości nie mniejszej niż:
    a) 100 m - jeżeli prędkość miarodajna drogi jest większa niż 110 km/h,
    b) 75 m - przy prędkości miarodajnej drogi 110 km/h lub 100 km/h,
    c) 50 m - w pozostałych wypadkach.
    4. Odcinek przyspieszania, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, powinien mieć
    pas ruchu o szerokości 3,5 m, jeśli prędkość projektowa drogi jest
    większa od 80 km/h, i 3,0 m w pozostałych wypadkach oraz pas awaryjny o
    szerokości 2,0 m lub opaskę o szerokości co najmniej 0,5 m, w zależności
    od tego, który z elementów występuje na łącznicy.
    5. Pas włączania, o którym mowa w ust. 3, powinien mieć wspólną krawędź
    odcinka pasa o pełnej szerokości i jezdni drogi klasy A lub S, na
    długości nie mniejszej niż 250 m przy prędkości miarodajnej drogi 130
    km/h, nie mniejszej niż 200 m przy prędkości miarodajnej drogi 110 km/h
    i nie mniejszej niż 150 m przy prędkości miarodajnej drogi poniżej 110
    km/h. W odniesieniu do jezdni dróg klas GP i G wymienione długości nie
    powinny być mniejsze niż odpowiednio 200 m, 150 m i 100 m.
    6. Podwójny pas włączania z łącznicy P3 powinien mieć:
    1) dwa następujące po sobie odcinki równoległego względem krawędzi
    jezdni drogi pasa włączania, każdy o długości nie mniejszej niż 500 m;
    2) kliny na końcach odcinków, o których mowa w pkt 1, długości nie
    mniejszej niż:
    a) 100 m - jeżeli prędkość miarodajna drogi jest większa niż 110 km/h,
    b) 75 m - przy prędkości miarodajnej drogi 110 km/h lub 100 km/h,
    c) 50 m - w pozostałych wypadkach;
    3) szerokość:
    a) 7,0 m - dwóch pasów ruchu na pierwszym odcinku przyspieszania,
    b) 3,5 m - pasa ruchu na drugim odcinku,
    4) pas awaryjny o szerokości 2,0 m.
    7. Podwójny pas włączania z łącznicy P3, ze zwiększeniem o jeden liczby
    pasów ruchu na drodze, powinien mieć:
    1) odcinek równoległego względem krawędzi jezdni pasa włączania, o
[...]
    3) pas ruchu na odcinku przyspieszania o szerokości 3,5 m;
    4) pas awaryjny o szerokości 2,0 m.
    8. Pochylenie podłużne i poprzeczne pasa włączania oraz jego
    ukształtowanie w planie sytuacyjnym powinny być dostosowane do pasa
    ruchu, przy którym się on znajduje.
    9. Pas włączania, o którym mowa w ust. 1, powinien być stosowany, jeżeli
    droga w obrębie wjazdu jest dwujezdniowa. W wypadku drogi
    jednojezdniowej powinien być stosowany dodatkowy pas ruchu jak na
    skrzyżowaniu.
    10. Wjazdy na drogi w węźle typu WC mogą mieć dodatkowe pasy ruchu,
    które są częścią skrzyżowań na tych drogach."

    --
    Janusz

  • 165. Data: 2022-09-02 06:52:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 1 Sep 2022 18:56:44 +0200, ii wrote:

    > Widocznie go pytali. Ciebie nie pytali a zabrałeś.

    No - mamy nowe czasy.
    Mogl napisac na tłiterze, fejsbooku, czy blogu niepytany.

    Tylko Master zrodla nie podal.

    J.

  • 166. Data: 2022-09-02 07:39:14
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-01-września-2022 o 15:31, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > PiSmakowi - nie zapominaj.

    I ten wredny Kłaczek ;-)

    ojojojojjjjooooojj

    Stokrotki to już nie oglądam a Morozowski to taki się wredny na starość robi

    Za to ciągle da się oglądać Rymanowskiego. Fascynujące ;-)

  • 167. Data: 2022-09-02 07:43:33
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu czwartek-01-września-2022 o 18:56, ii pisze:
    > Widocznie go pytali. Ciebie nie pytali a zabrałeś.

    W sprawie mojego przekroczenia?

    Schetyna mógł się ukrywać, mógł nie komentować przecież mógł zrobić co
    chciał.
    Ale coś go do tego popchnęło.
    ?
    Może obowiązki POsła

  • 168. Data: 2022-09-02 07:48:09
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu piątek-02-września-2022 o 06:52, J.F pisze:
    > Tylko Master zrodla nie podal.

    Źródło masz na każdym kanale w tv (no może oprócz tvn) i na każdym portalu.

    Ty oglasz tylko tvn i czytasz tylko onet?

  • 169. Data: 2022-09-02 10:43:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 1 Sep 2022 21:19:41 +0200, w <ter0ke$d7e$1@news.icm.edu.pl>, ii
    <i...@o...invalid> napisał(-a):

    > Reasumując, jesteś frajerem i dlatego ja mam na siebie narzekać.

    Wprost przeciwnie -- ci chodzący ratują dupę takim frajerom jak ty przed
    rządami najgłupszych polityków mających ponad 66% posłów.

    Dlatego powinieneś dziękować tym chodzącym, że myślą za ciebie. Jak to w
    lewackim państwie :P

  • 170. Data: 2022-09-02 10:49:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 1 Sep 2022 21:35:07 +0200, w <6311096a$0$454$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Czyli pierdolisz od rzeczy i nie masz nic na poparcie swoich twierdzeń:P

    Chyba raczej ty nie masz, stąd to wicie się i tłumaczenie, że nie umiesz czytać
    :P.

    > "Prawo budowlane" to nazwa ustawy. Nie ma w nim absolutnie nic ani na
    > temat pasów rozbiegowych ani włączania.

    Prawo budowlane to zbiór wszystkich przepisów budowlanych. Jak masz zawężone
    horyzonty tylko do ustawy, to pora je poszerzyć.

> [...]
    > rozbiegowy) ani gdzie (ustawa prawo budowlane a nie rozporządzenie o
    > długiej nazwie jakim powinny odpowiadać drogi publiczne).

    Wiem czego (i wiem, że pas rozbiegowy to włączania) i wiem gdzie :P. Szukaj
    zamiast mielić ozorem, przyda się trochę samodzielnej roboty :P