  • Data: 2009-11-26 23:14:34
    Temat: Re: Czy ktoś używa SourceBusterIDE , środowisko do PIC ?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Kmicic pisze:

    > Dlaczego wybrałem PICe bo z wszystkich innych popularnych rozwiązań dla
    > mikrokontrolerów chyba najlepiej maja rozwiązaną sprawę komunikacji
    > ethernet a na tym mi zalezy najbardziej.

    :-o A właściwie czego wymagasz od komunikacji przez Ethernet w tym
    rozwiązaniu? Bo taki np. atmelowy AT91SAM7X też ma Ethernet, a gotowe
    systemy ze stosem TCP/IP (całkiem darmowe, nie Atmel proprietary)
    pozwalają od razu zabrać się za konkretną komunikację: patrz na m.in.
    Free RTOS, Nut/OS.

    > Interesuje mnie tez czy ktoś próbował komunikacji na poziomie sprzetowym
    > ( tzn bez uzycia stosu TCP/IP). Chodzi o proste potwierdzenie PING lub
    > ARP. Nie moge sie tego doszukać w internecie w wykorzystaniu PIC->ENC28J60.

    I co chcesz osiągnąć przez same PINGi?
    Ja pisałem w pracy magisterskiej własną obsługę protokołów ARP, ICMP,
    IP, UDP i DHCP:
    http://dybkowski.net/telefonip/front.html

    W gruncie rzeczy dużo roboty a i tak czasem nie da się czegoś zrobić bez
    TCP (np. połączenie ze zwykłym serwerem www) - lepiej korzystać z
    gotowych stosów TCP/IP jeżeli są dostępne.

    No ale jeżeli bardzo chcesz, zrób na początek ARP. Wystarczy do prostych
    PINGów w ramach tej samej podsieci (komendą arping).
    http://dybkowski.net/telefonip/5.3.html

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/