    From: Olek <a...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy mechanik chce mnie naciągnąć??
    Date: Sat, 06 Mar 2010 12:46:08 +0100

    On 2010-03-06 12:34, PiotrMDC wrote:
    > Witam,
    > dziś odbierałem samochód od mechanika, pokazywał mi co zrobił i ja
    > przy okazji sprawdziłem sobie poziom oleju i płynu chłodniczego, były
    > ok, ale mechanik stwierdził, że to, że po przekręceniu korka zbiornika
    > wyrównawczego płynu chłodniczego zassało powietrze to ewidentnie znak,
    > że padła mi uszczelka pod głowicą i za 500zł mi to zrobi :/ olałem go,
    > bo taka diagnoza tylko po uslyszeniu czegos, w zasadzie bez
    > sprawdzenia innych rzeczy to chyba porazka, ale zacząłem się teraz
    > zastanawiać... czy takie zasysanie na ciepłym silniku to coś
> [...]

    sprawdź:
    1. czy ubywa/przybywa Ci płynu chłodniczego, a auto kopci na biało nawet
    po rozgrzaniu?
    2. czy w płynie chłodniczym są "oczka" olejowe?
    3. czy masz twarde węże wodne?
    4. czy jak odkręcisz korek wlewu oleju to masz biały kisiel (to
    niekoniecznie, bo jak robisz krótkie odcinki to też może być).

    Jeśli na jakieś pytanie odpowiesz TAK, to uszczelka, jeśli nie to sobie
    głowy nie zawracaj...

    Równie dobrze zassało powietrze, jak i wyssało - syk powietrze po
    odkręceniu korka jest rzeczą normalną - w układzie chłodzenia tworzy się
    ciśnienie. Generalnie korek ma zaworek, który powinien to ciśnienie w
    niewielkim stopniu niwelować, ale widocznie u Ciebie jest inaczej (albo
    go dokręcasz na chama)... Ważne , żeby Ci nie ubywało płynu i nie kopcił
    na biało...