  • 1. Data: 2010-03-06 12:34:33
    Temat: Czy mechanik chce mnie naciągnąć??
    Od: PiotrMDC <p...@g...com>

    Witam,
    dziś odbierałem samochód od mechanika, pokazywał mi co zrobił i ja
    przy okazji sprawdziłem sobie poziom oleju i płynu chłodniczego, były
    ok, ale mechanik stwierdził, że to, że po przekręceniu korka zbiornika
    wyrównawczego płynu chłodniczego zassało powietrze to ewidentnie znak,
    że padła mi uszczelka pod głowicą i za 500zł mi to zrobi :/ olałem go,
    bo taka diagnoza tylko po uslyszeniu czegos, w zasadzie bez
    sprawdzenia innych rzeczy to chyba porazka, ale zacząłem się teraz
    zastanawiać... czy takie zasysanie na ciepłym silniku to coś
    niepokojącego??
    Pozdawiam,
    PiotrMDC

  • 2. Data: 2010-03-06 12:46:08
    Temat: Re: Czy mechanik chce mnie naciągnąć??
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-06 12:34, PiotrMDC wrote:
> [...]
    > sprawdzenia innych rzeczy to chyba porazka, ale zacząłem się teraz
    > zastanawiać... czy takie zasysanie na ciepłym silniku to coś

    sprawdź:
    1. czy ubywa/przybywa Ci płynu chłodniczego, a auto kopci na biało nawet
    po rozgrzaniu?
    2. czy w płynie chłodniczym są "oczka" olejowe?
    3. czy masz twarde węże wodne?
    4. czy jak odkręcisz korek wlewu oleju to masz biały kisiel (to
    niekoniecznie, bo jak robisz krótkie odcinki to też może być).

    Jeśli na jakieś pytanie odpowiesz TAK, to uszczelka, jeśli nie to sobie
    głowy nie zawracaj...

    Równie dobrze zassało powietrze, jak i wyssało - syk powietrze po
    odkręceniu korka jest rzeczą normalną - w układzie chłodzenia tworzy się
    ciśnienie. Generalnie korek ma zaworek, który powinien to ciśnienie w
    niewielkim stopniu niwelować, ale widocznie u Ciebie jest inaczej (albo
    go dokręcasz na chama)... Ważne , żeby Ci nie ubywało płynu i nie kopcił
    na biało...

  • 3. Data: 2010-03-06 12:47:58
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    jakby ci poleciala upg to by nie zassalo a conajwyzej wypchnelo powietrze ze
    spalinami ze zbiornika.
    na uruchomionym silniku odkrec korek i patrzac sie na plyn przegazuj troche
    przepustnica. jak beda babelki leceic kiedy bedziesz gazowac to faktycznie
    upg

  • 4. Data: 2010-03-06 13:44:49
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-06 12:47, Michał Gut wrote:
> [...]
    > na uruchomionym silniku odkrec korek i patrzac sie na plyn przegazuj
    > troche przepustnica. jak beda babelki leceic kiedy bedziesz gazowac to

    troche niebezpieczne, bo płyn może się zagotować mając ujście korkiem
    (układ musi być pod ciśnieniem)
    lepiej po prostu sprawdzić czy ma twarde węże układu chłodzenia... Jesli
    sprężanie przedostaje się do układu chłodzenia to takowe zjawisko nastąpi...

  • 5. Data: 2010-03-06 20:45:22
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-03-06 13:44, Olek pisze:

> [...]
    > lepiej po prostu sprawdzić czy ma twarde węże układu chłodzenia... Jesli
    > sprężanie przedostaje się do układu chłodzenia to takowe zjawisko

    A w razie czego lepiej kupic nowy korek. Jak nie puszcza ciśnienia to
    coś puści (u mnie to była głowica, a korek 40pln).

  • 6. Data: 2010-03-07 02:09:18
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-03-06 20:45, Nex@pl wrote:

    > A w razie czego lepiej kupic nowy korek. Jak nie puszcza ciśnienia to
    > coś puści (u mnie to była głowica, a korek 40pln).

    to łatwo sprawdzić - wystarczy troszkę podlać korek wodą i zobaczyć czy
    robią się bąbelki wokół korka :)

  • 7. Data: 2010-03-07 10:10:23
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    Użytkownik "Olek" <a...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lepiej po prostu sprawdzić czy ma twarde węże układu chłodzenia... Jesli
    > sprężanie przedostaje się do układu chłodzenia to takowe zjawisko

    ale nie trzeba czekac az sie zagotuje - na zimnym tez bedzi ewidac a cala
    operacja to 10 sekund

  • 8. Data: 2010-03-07 10:47:25
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Olek pisze:

    > to łatwo sprawdzić - wystarczy troszkę podlać korek wodą i zobaczyć czy
    > robią się bąbelki wokół korka :)

    Woda z płynem do naczyń. Daje bardziej zauważalny efekt.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 9. Data: 2010-03-07 11:21:31
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    PiotrMDC pisze:
> [...]
    > sprawdzenia innych rzeczy to chyba porazka, ale zacząłem się teraz
    > zastanawiać... czy takie zasysanie na ciepłym silniku to coś

    Nie, to nic groznego.
    Po prostu masz szczelny ukl.
    Jak silnik jest goracy to plynu jest wiecej, jak ostygnie to jest go
    mniej i robi sie podcisnienie tak jak u Ciebie.

    --
    Karolek