  • 41. Data: 2024-03-18 14:10:44
    Temat: Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 18.03.2024 o 13:32, Paweł Pawłowicz pisze:

    > W moim starym Samsungu pierwsze partie wody wypłukują proszek z
    > przegródki, woda z praktycznie całym proszkiem ląduje w najniższym
    > punkcie układu, czyli w pompie. Po nabraniu wody do pralki włącza się
    > pompa aby wypłukać proszek z pompy do bębna.

    Ale jak jest standardowa pompa to po wypompowaniu w pompie jest chyba
    woda, bo z węża odpływowego nie wydmucha wszystkiego. Tak więc podczas
    napełniania czystą wodą pompa i wąż łączący bęben z pompą są zalane.
    Czyż nie tak?

    Robert

  • 42. Data: 2024-03-18 14:14:08
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

> [...]
    > punkcie układu, czyli w pompie. Po nabraniu wody do pralki włącza
    > się pompa aby wypłukać proszek z pompy do bębna.

    Teraz dopiero zrozumiałem, o co chodzi w naklejce na mojej nowej
    pralce kupionej w grudniu. Naklejka jest w okolicy drzwiczek od
    filtra pompy, piszą coś o stuprocentowym wykorzystaniu proszku.

    Jarek

    PS
    Podejrzewam, że równie skutecznym zabezpieczeniem byłoby odpowiednie
    ukształtowanie spływu w bębnie, z jakimś "murkiem" zatrzymującym
    proszek, ale nie tamującym prepływu wody.

    --
    A gdy ją ujrzał taką całą w groszkach,
    To mu się zrobiło jak po dobrych proszkach.

  • 43. Data: 2024-03-18 14:37:28
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

> [...]
    > woda, bo z węża odpływowego nie wydmucha wszystkiego. Tak więc podczas
    > napełniania czystą wodą pompa i wąż łączący bęben z pompą są zalane.

    Woda z proszkiem wlatuje od przodu bębna, odpływ jest z tyłu bębna.
    Proszek prędzej się rozpuści w wodzie niż jakimś cudem przefrunie do
    tyłu i akurat wpadnie we wlot odpływu.

  • 44. Data: 2024-03-18 15:57:31
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 18.03.2024 o 14:37, alojzy nieborak pisze:

    > Woda z proszkiem wlatuje od przodu bębna, odpływ jest z tyłu bębna.
    > Proszek prędzej się rozpuści w wodzie niż jakimś cudem przefrunie do
    > tyłu i akurat wpadnie we wlot odpływu.

    W mojej pralce odpływ jest z przodu. Po wyjęciu filtra można do niego
    wpakować paluchy. Stwierdziłem to przy okazji wyciągania skarpetki z
    pompy. W pompie po praniu zostaje niewiele wody, dość grube połączenie
    między zbiornikiem a pompą jest puste.
    Przekonałem się o tym, gdy szlag trafił pompę pod koniec poprzedniego
    prania. Przed płukaniem pralka się zatrzymała, a ja musiałem spuścić
    wodę. ku mojemu zdziwieniu pranie było bardzo marnie wyprane i prawie
    nie było w nim proszku.

    P.P.

  • 45. Data: 2024-03-18 21:06:19
    Temat: Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna? (A jaką pralkę polecacie teraz?)
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    > A jaką pralkę byście polecali dzisiaj? Nie pytam o model czy nawet
    > markę, tylko aktualną mam 6kg (żona już się cieszyła że będzie większa,
    > a tu stara działa dalej).
    >
    > Bardziej technicznie, te większe 8,9,10kg mają jakieś minusy w
    > porównaniu do mniejszych? Bo z plusów to zakładam że można w końcu
    > wyprać w domu duże koce lub kołdrę?
    >
    > Pozostać przy napędzie paskowym czy bezpośrednim?
    >
    > Funkcja wagi w pralce odgrywa jakąś istotną rolę?
    >
    > Pytam, bo jak przyjdzie co do czego, to nie mam zielonego pojęcia co
    > teraz brać.

    Ja od ponad 3 lat mam pralkę 9kg Siemens serii IQ500(dokładny model
    mogę podać jak wrócę do domu wieczorem) i suszarkę z pompą ciepła
    z tej samej serii od roku.

    Pralka średnio 1,5/dzień pierze i suszarka suszy bo dwoje małych dzieci
    oraz ja z żoną trochę się tego nazbiera, szczególnie latem.

    Jak do tej pory żadnych awarii ale poprzednia Amica 6kg wytrzymała
    14 lat tyle że tylko córka jedna była i mniej prania było.
    Wymieniałem w niej elektrozawór od napełniania wodą (nie miała
    aquastopa) szczotki w silniku bo się skończyły a potem
    cały silnik bo komutator był podniszczony i łożyska padły w silniku.

    Rozbierałem wybierak programów i czyściłem bo nie kontakcił.
    --
    pzdr, j.r.

  • 46. Data: 2024-03-19 10:02:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/03/2024 14:22, Mateusz Bogusz wrote:
    > Zależy jak długo podziała teraz.

    Miałem zmywarkę Aristona, mającą naście lat.

    Działała ok, byłem z niej zadowolony.

    Zaczeła przeciekać.

    1) wymieniłem gumę od pompy, sparciała.

    zaczeła przeciekać.

    2) wymieniłem śmigło, bo się rozwarstwiło i chlapało na boki.

    zaczeła przeciekać.

    3) wymieniłem gumę od grzałki, sparciała.

    zaczeła buczeć.

    4) zdrutowałem wirnik pompy (spadł z osi) ale skoczyło się wymianą całej
    pompy (łożyska).

    przestała działać

    5) zdrutowałem sterownik (zasilanie elektroniki przez kondensator,
    naprawiłem).

    przestała grzać, grzałka ma rezystancje megaomową

    6) ...

    W tym momecie się zatrzymałem i okazało się, że na naprawy wydałem
    właśnie ponad połowę wartości nowej. Wszystkie te awaria nastąpiły jedna
    po drugiej z okresie niecałego roku.

    Stop. Czasami nie warto. Sam oceń.

  • 47. Data: 2024-03-19 12:08:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 17 Mar 2024 09:50:44 +0100, w <ut6at4$3dtga$3@dont-email.me>, Mateusz
    Bogusz <m...@o...pl> napisał(-a):

    > A jaką pralkę byście polecali dzisiaj? Nie pytam o model czy nawet
    > markę, tylko aktualną mam 6kg (żona już się cieszyła że będzie większa,
    > a tu stara działa dalej).

    Serwisant polecił Beko, taką zanabyłem i zero problemów od 6 lat.

  • 48. Data: 2024-03-19 12:38:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2024-03-19 o 10:02, heby pisze:

    > W tym momecie się zatrzymałem i okazało się, że na naprawy wydałem
    > właśnie ponad połowę wartości nowej. Wszystkie te awaria nastąpiły jedna
    > po drugiej z okresie niecałego roku.
    >
    > Stop. Czasami nie warto. Sam oceń.

    Obecnie naprawianie ma chyba znacznie mniejszy sens niż kiedyś dawniej.
    A może to tylko zmiana mentalności...

    Zmywarkę "Ocean" kupiliśmy w 87r w Pewexie. Miała rok gwarancji i trochę
    po roku się zepsuła.
    Woda przeciekała przez uszczelkę na osi pompy i zwilżając tę oś płynęła
    poziomo do łożyska silnika. Łożysko zardzewiało i silnik przestał się
    kręcić.
    Naprawiając zmieniliśmy (robiłem to z tatą) trochę tę konstrukcję. Gumka
    (jak na wiosłach) na tej osi spowodowała, że woda jak nawet przeciekała
    przez uszczelkę to nie płynęła do silnika tylko skapywała. Pod spodem
    tej zmywarki była duża płyta z podgiętymi brzegami (w sumie spora
    pojemność) - niech sobie kapie i odparowuje. Przez następne 14..15 lat
    padały inne rzeczy (w sumie cały jej schemat rozrysowałem), ale nie to.

    Wiatkę eksploatowałem jeszcze dłużej (blisko 20 lat). Wiedziałem, że
    styki w programatorach padają więc od razu wstawiłem do niej stycznik.

    Ale obecnie gwarancje są dłuższe i jak coś padnie już po gwarancji to
    przyjmuję, że raczej nie jest to jedna jedyna awaria jaka się zdarzy i
    pora wymienić sprzęt.
    P.G.

  • 49. Data: 2024-03-19 15:43:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    r...@k...pl pisze:

    > Serwisant polecił Beko, taką zanabyłem

    Ludzie powiadają, że jak aptekarz życzy zdrowia, to niekoniecznie
    szczerze. Co do rad serwisantów, też można mieć takie wątpliwości.

    > i zero problemów od 6 lat.

    Działa jeszcze w branży? Nie zbankrutował?

    --
    Jarek

  • 50. Data: 2024-03-19 15:45:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Mar 2024 15:43:11 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Ludzie powiadają, że jak aptekarz życzy zdrowia, to niekoniecznie
    > szczerze. Co do rad serwisantów, też można mieć takie wątpliwości.

    A jak gumiarz poleca opony, to "na te mamy najmniej reklamacji".