    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy naprawa pralki, jest opłacalna?
    Date: Tue, 19 Mar 2024 12:38:32 +0100

    W dniu 2024-03-19 o 10:02, heby pisze:

    > W tym momecie się zatrzymałem i okazało się, że na naprawy wydałem
    > właśnie ponad połowę wartości nowej. Wszystkie te awaria nastąpiły jedna
    > po drugiej z okresie niecałego roku.
    >
    > Stop. Czasami nie warto. Sam oceń.

    Obecnie naprawianie ma chyba znacznie mniejszy sens niż kiedyś dawniej.
    A może to tylko zmiana mentalności...

    Zmywarkę "Ocean" kupiliśmy w 87r w Pewexie. Miała rok gwarancji i trochę
    po roku się zepsuła.
    Woda przeciekała przez uszczelkę na osi pompy i zwilżając tę oś płynęła
    poziomo do łożyska silnika. Łożysko zardzewiało i silnik przestał się
    kręcić.
    Naprawiając zmieniliśmy (robiłem to z tatą) trochę tę konstrukcję. Gumka
    (jak na wiosłach) na tej osi spowodowała, że woda jak nawet przeciekała
    przez uszczelkę to nie płynęła do silnika tylko skapywała. Pod spodem
    tej zmywarki była duża płyta z podgiętymi brzegami (w sumie spora
    pojemność) - niech sobie kapie i odparowuje. Przez następne 14..15 lat
    padały inne rzeczy (w sumie cały jej schemat rozrysowałem), ale nie to.

    Wiatkę eksploatowałem jeszcze dłużej (blisko 20 lat). Wiedziałem, że
    styki w programatorach padają więc od razu wstawiłem do niej stycznik.

    Ale obecnie gwarancje są dłuższe i jak coś padnie już po gwarancji to
    przyjmuję, że raczej nie jest to jedna jedyna awaria jaka się zdarzy i
    pora wymienić sprzęt.
    P.G.