-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Czy samochód elektryczny jest oszczędny?
Date: Tue, 16 Feb 2010 09:33:13 -0600
Organization: http://onet.pl
Lines: 37
Message-ID: <h...@p...onet.pl>
References: <hl96ir$rgs$1@nemesis.news.neostrada.pl>
Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1266335485 1830 204.248.56.195 (16 Feb 2010 15:51:25 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 16 Feb 2010 15:51:25 +0000 (UTC)
X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
In-Reply-To: <hl96ir$rgs$1@nemesis.news.neostrada.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:582232
[ ukryj nagłówki ]"Robbo" <n...@y...com> wrote in message
news:hl96ir$rgs$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Pytanie do Was, czy może w tych obliczeniach
> nie pominąłem jakichś ważnych danych?
> Czy uzyskany wynik ma się choć trochę do rzeczywistości?
Pominąłeś bardzo istotną kwestię...
Poza finansami, które dziś przy obecnych cenach paliw
płynnych dają wymierną korzyść finansową dla użytkownika
takich samochodów musisz wziąć pod uwagę że w samochodzie
ze silnikiem spalinowym MUSISZ spalać paliwa kopalne...
Czy to jest benzyna czy olej napędowy - wkrótce się one
skończą... Produkcja paliw płynnych które byłyby alternatywą
dla paliw kopalnych jest bardzo droga i energo-żerna (alkohol
czy olej roślinny do diesli).
Natomiast samochód z napędem elektrycznym NIE JEST
zależny od paliw kopalnych bo prąd można uzyskiwać na
wiele róznych sposobów - czy to w elektrowniach wodnych
czy wiatrowych, ale też z energii atomu czy energii słonecznej
czy też energii chemicznej w różnych "fuel cell" (wodorowe, itp).
Ta niezależność od kończących się paliw kopalnych jest tutaj
głównym mechanizmem napędowym koniunktury na taki
sposób napędu...
Poczytaj sobie o samochodzie Chevrolet Volt (w Europie
znanego pod nazwą Opel Ampere) jak tam napęd na koła
jest realizowany wyłącznie przez silnik elektryczny czerpiący
energię z baterii litowo jonowych a zasięg samochodu jest
przedłużany przez zastosowanie generatora prądu na silniku
spalinowym. Ten generator może być wymieniony na jakiś
fuel cell czy inny sposób generowania energii elektrycznej,
łącznie z wyrzuceniem go kompletnie po okresie przejściowym
gdzie rozwiąże się dzisiejsze nieistnienie stacji ładujących
takie auta elektrycznością co ogranicza ich zasięg na bateriach.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.02.10 20:59 Jaroslaw Berezowski
- 16.02.10 22:16 Jerry1111
- 16.02.10 22:19 Jerry1111
- 16.02.10 22:19 Pszemol
- 16.02.10 23:37 Araneus Diadematus
- 17.02.10 00:05 Jarosław Sokołowski
- 17.02.10 13:54 Piotr \"Curious\" Slawinski
- 17.02.10 14:09 Piotr \"Curious\" Slawinski
- 17.02.10 15:14 Pszemol
- 17.02.10 18:28 J.F.
- 17.02.10 18:47 J.F.
- 17.02.10 19:13 J.F.
- 17.02.10 19:16 Jan Górski
- 17.02.10 19:27 Pszemol
- 17.02.10 19:30 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Thunderbird i dysk...
- opornosc falowa
- Bateria 9V 6F22, alkaliczna v cynkowa, samorozładowanie, bateria wysokiej trwałości do miernika
- Tani zakup z ali?
- w czasach LED komary mają ciężko
- walizka z kodami
- Rejestrator temperatur - termopara, siec
- Router LTE z możliwością zmian MTU
- Fajny film widziałem...
- Jaka ładowarka sieciowa do Iphona?
- Taśma izolacyjna do prac elektrycznych
- Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
- Re: Recenzja 3.1A ;) w 6 gniazdach...
Najnowsze wątki
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Delphi <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Programista Mainframe (z/OS, Assembler) <=
- 2025-07-23 Warszawa => Starszy inżynier DevOps (AWS) <=
- 2025-07-23 Gdańsk => Mainframe (z/OS, Assembler) Developer <=
- 2025-07-23 Kraków => Senior Fullstack Engineer (Low-Code Platform) <=
- 2025-07-23 Wrocław => Senior Key Account Manager IT <=
- 2025-07-23 Trójmiasto => Head of Social Media <=
- 2025-07-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Lublin => ERP Implementation Consultant (AP Module) <=
- 2025-07-23 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Internal Consultant <=
- 2025-07-23 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-07-23 Kraków => Kotlin Developer <=
- 2025-07-23 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-07-23 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-07-23 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=