  • 211. Data: 2012-06-15 14:44:50
    Temat: Re: Czym jest programowanie?
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Roman W" <b...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:7cafe6ff-91c1-49c8-8646-f181b423fded@go
    oglegroups.com...
    > Bzdurki, dopoki nie spedzisz godziny debugujac dziwny blad systemu, zeby w
    > koncu sie pacnac w czolo "oh wait, ktos zmienil opcje kompilatora tej
    > dll-ce".

    Ale ta dzisiejsza młodzież niecierpliwa... Godzina? Tylko jedna godzina? I
    już po godzinie chcesz znaleźć jakiś fajny błąd?!

  • 212. Data: 2012-06-15 14:58:47
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jreijk$l3n$...@i...gazeta.pl...
    > Nie rozumiem? Gdzie istnieje? Jednoznaczność czego?

    Od chcę wyników do instrukcji dla CPU.

    > W programie wielowątkowym kolejność poszczególnych instrukcji nadal ma
    > znaczenie. W C raczej ciężko napisać program tak, żeby każda instrukcja

    Programowanie relatywistyczne. Jest podobno coś takiego.

    > programu, gdzie programem był "zbiór instrukcji". Analnie czepiając się
    > zauważam, że zbiór nie ma określonej ilości elementów. Rozpatruję

    Ciekawe stwierdzenie - zajrzyj sobie co to jest tzw. "moc zbioru". Nawet
    zbiory nieskończone mają określoną ilość elementów.

    > instrukcji. Zauważam, że taki hipotetyczny język raczej nie jest językiem
    > imperatywnym.

    Dla mnie imperatywność to nie uszeregowanie instrukcji, ale sama koncepcja
    że kogoś/coś trzeba instruować.

    > http://www.fourmilab.ch/babbage/sketch.html

    Niezbyt przekonywujące że to jest programowanie. Raczej łamigłówka
    matematyczna.

  • 213. Data: 2012-06-15 15:01:09
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jregjp$b9e$...@i...gazeta.pl...

    > http://www.jekejeke.ch/idatab/doclet/blog/en/docs/ex
    t/01_general/099_releases/topic_999947.html

    I co widzę - Javę widzę. No bo co robi tam archiwum jar?

    Patrz jaka ta Java sprytna - można w niej Prolog napisać.

  • 214. Data: 2012-06-15 15:41:03
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Friday, June 15, 2012 1:44:50 PM UTC+1, slawek wrote:
    > U�ytkownik "Roman W" <b...@g...pl> napisa� w wiadomo�ci grup
    oglegroups.com...

    > Ale ta dzisiejsza m�odzie� niecierpliwa... Godzina? Tylko jedna godzina? I
    > ju� po godzinie chcesz znale�� jaki� fajny b��d?!

    Godzina to troche dlugo jak masz wscieklego tradera na karku.

    RW

  • 215. Data: 2012-06-15 16:12:21
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 15 Cze, 09:29, Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>
    wrote:

    > Nie gadaj, tylko rzu przyk ad, bo wyobra nia podpowiada mi koszmarne
    > konstrukcje ifififififelseelseelse...

    To, czy koszmarne, czy nie, to kwestia zaprojektowania API.
    Natomiast mniejszy komfort użycia danego API może być dobrą ceną za
    statyczną gwarancję, że nie ma ani UB, ani wyjątków i że nie ma
    nieobsłużonych błędów.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 216. Data: 2012-06-16 02:42:55
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    In article <4fdb3184$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>, s...@h...pl
    says...

    > Uzytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisal w
    > wiadomosci grup dyskusyjnych:jreijk$l3n$...@i...gazeta.pl...
    >
    > Od chce wyników do instrukcji dla CPU.

    Znowu nie zrozumia?em.

    Programowanie to nie jest koniecznie pisanie instrukcji dla CPU w sensie
    dos?ownym (jezyka maszynowego). Napisany prograqm, owszem, w ten czy
    inny sposób przek?ada sie na instrukcje CPU, ale to te? dotyczy
    programów w paradygmatach innych ni? imperatywny. Z kolei nie musi tak
    byae, ?e poszczególne instrukcje s? t?umaczone na jakieoe instrukcje lub
    sekwencje instrukcji CPU - zasada translacji mo?e byae zupe?nie inna.

    > Programowanie relatywistyczne. Jest podobno cos takiego.

    Nie wiem co to jest.

    Ogólnie nie jest trudno sobie wyobraziae pe?noprawny jezyk progrmaowania,
    w którym semantyka programu nie zale?y od kolejnooeci instrukcji.

    > Ciekawe stwierdzenie - zajrzyj sobie co to jest tzw. "moc zbioru". Nawet
    > zbiory nieskonczone maja okreslona ilosc elementów.

    Przepraszam, chodzi?o o kolejnooeae elementów.

    > Dla mnie imperatywnosc to nie uszeregowanie instrukcji, ale sama koncepcja
    > ze kogos/cos trzeba instruowac.

    Instruowaae to dooeae ogólne pojecie. Dla praktycznie dowolnego programu w
    jezyku powszechnie uwa?anym za nie-imperatywny (Prolog, Haskell, SQL)
    mo?na powiedzieae, ?e taki program instruuje czy to komputer,
    interpreter, czy baze danych.

    Ogólnie przyjmuje sie, ?e paradygam imperatywny polega na tym, ?e sie
    formu?uje program w postaci polecen do wykonania, a uzyskanie efektu
    dzia?ania programu opiera sie na wykonaniu tych polecen w okreoelonej
    kolejnooeci (co nie znaczy, ?e w programie nie mo?e byae instrukcji o
    innym charakterze, np. deklaracji lub definicji ró?nych tworów).

    > Niezbyt przekonywujace ze to jest programowanie. Raczej lamiglówka
    > matematyczna.

    Jest pokazane w precyzyjny sposób jak na komputerze o okreoelonej
    konstrukcji uzyskaae program robi?cy okreoelone rzeczy. Te instrukcje s?
    homomorficzne z programem - gdyby maszyna istnia?a, to prze?o?enie ich
    na kod maszynowy by?oby czysto mechanicznym procesem.

    NB z tytu?u czytania kiedyoe o tym, dlaczego jest tak ma?o kobiet
    programistek, w kilku artyku?ach wyczyta?em, ?e w latach 50-tych by?a to
    g?ównie domena kobiet. Tylko ?e przy dalszym przyjrzeniu sie tematowi,
    wychodzi?o, ?e owszem, tylko ?e "programowanie" oznacz?o wtedy
    przek?adanie dooeae precyzyjnego zapisu, który dzisiaj nazwalibyoemy
    psedokodem, na jezyk maszynowy. To "naukowcy" czy "in?ynierowie"
    wykonywali dzisiejsz? prace programisty, te panie wykonywa?y prace
    kompilatora. Pomijaj?c w tym momencie ca?kowicie temat kobiet, chcia?em
    tylko zauwa?yae, ?e pojecie "programowania" i "programisty" faktycznie
    mo?e sie mocno zmieniaae w czasie, mimo ?e nominalnie ca?y czas mo?emy
    mówiae o uk?adaniu "instrukcji dla komputera".

  • 217. Data: 2012-06-16 02:52:57
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    In article <4fdb3212$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>, s...@h...pl
    says...

    > Uzytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisal w
    > wiadomosci grup dyskusyjnych:jregjp$b9e$...@i...gazeta.pl...

    t/01_general/099_releases/topic_999947.html

    > I co widze - Jave widze. No bo co robi tam archiwum jar?
    >
    > Patrz jaka ta Java sprytna - mozna w niej Prolog napisac.

    To dooeae oczywiste.

    A jeoeli mówimy o programowaniu Androida, to nie jest raczej szczególnym
    zaskoczeniem, ?e robi sie to zwykle w oparciu o technologie JVM i
    narzedzia napisane w jezyku Java. Co jednak nie znaczy, ?e samych
    programów na Dalvika (jak i zreszt? na JVM) nie mo?na pisaae w innych
    jezykach.

  • 218. Data: 2012-06-16 05:04:14
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 16/06/2012 01:42, Andrzej Jarzabek wrote:
    [...]

    Przepraszam za kodowanie.

  • 219. Data: 2012-06-16 10:46:12
    Od: " alter amonu" <f...@g...pl>

    Roman W <b...@g...pl> napisał(a):

    > wiadomo=EF=BF=BDci grup=20
    > y w=20
    > =20
    > jedna godzina? I=20
    > y b=EF=BF=BD=EF=BF=BDd?!
    >
    > Godzina to troche dlugo jak masz wscieklego tradera na karku.

    Programowania nie mierzy sie na godziny (to jest raczej zupelnie pewne)

    Jesli juz to ew mozna myslec o podziale na godziny wykonania i godziny
    (lata) treningu

    Co do mnie to mi zupelnie inaczej pisze sie w robocie i w domu,
    w domu np bardzo bardzo zadko zdarzaja mi sie jakiekolwiek błedy
    ktorych musialbym szukac dluzej niz minute (prawie nigdy)

    - w robocie nt np kiedys walczylem przez trzy tygodnie z cala seria
    bledow na nieznanej platformie (IOS konkretnie i dziwne bledy wynikajace
    z jego zagmatwanej architektury specyficznosci jezyka itp) - niestety
    - smutne ale mz nie do unikniecia

  • 220. Data: 2012-06-18 01:46:27
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik " alter amonu" <f...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Jesli juz to ew mozna myslec o podziale na godziny wykonania i godziny
    > (lata) treningu

    Bardzo mądre, prawdziwe, stwierdzenie. Warto zapamiętać.