  • 11. Data: 2017-07-12 00:41:10
    Temat: Re: Czym rozpuscić olej silikonowy do o-ringów?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> wrote in message
    news:ok2b68$dfp$1$opajak@news.chmurka.net...
    > Powitanko,

    > Ksylen to "w każdym warzywniaku".
    > Albo w Leroyu, albo nawet w Auchanie kupiłem.

    No wiem, wiem, ale aceton łatwiej dostępny i nie muszę
    kupować całej butelki ksylenu pewnie za $30 tyle co ten
    wydech do regulatora kosztuje nowy :-)))

  • 12. Data: 2017-07-12 00:44:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Benzyna atakuje polistyren.
    > A moze nie PS, tylko ABS, bo to trudno rozroznic.
    >
    > Wiec jesli obudowa z PS, to i benzyna moze zaszkodzic.

    Popróbuję na razie acetonem, jak nie pójdzie to kupię nową część.
    Na szczęście mój typ regulatora przyszedł z dwiema rurami,
    długą i krótką, ta krótka jest niezłamana i mogę go używać 100%.
    Ale chcę też skleić sobie tą długą bo była ciut fajfuśniejsza ;-)

    > A swoja droga - obudowa jest nieodpowiedzialna w tym regulatorze ?
    > Moze lepiej nowy kupic niz kleic i ryzykowac, ze odmowi posluszenstwa
    > gdzies na dole.

    To tylko taka "rura wydechowa" kierująca bąbelki na boki, już
    po wyjściu powietrza z II stopnia - raczej kosmetyczna sprawa.
    Inaczej bąbelki wydychane idą prosto do góry i załaniają Ci oczy :-))))

  • 13. Data: 2017-07-12 11:04:03
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Do klejenia.

    -----

  • 14. Data: 2017-07-13 14:17:09
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 11.07.2017 o 02:06, Pszemol pisze:
    > Wiem, że niezbyt elektroniczny temat

    Nawet grupa nie ta.
    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 15. Data: 2017-07-13 14:28:41
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 12.07.2017 o 00:39, Pszemol pisze:
    > "ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow> wrote in message
    >
    > O, super - z tym będzie łatwo bo mi dziewczyny śmierdzą tym acetonem pod
    > nosem jak malują pazury... :-)

    To nie aceton, to octan etylu.
    Oba raczej słabo rozpuszczają olej silikonowy.

    P.P.

  • 16. Data: 2017-07-14 04:18:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc.pl.> wrote in message

    > To nie aceton, to octan etylu.
    > Oba raczej słabo rozpuszczają olej silikonowy.

    Mam buteleczkę zmywacza do paznokci z napisem "nie zawiera acetonu"
    ale mam też taki tańszy, tradycyjny, właśnie do bardziej agresywnych
    celów - ten już powinien aceton zawierać...

    Ale masz rację - silikonowego oleju nie zmył - albo z innego powodu
    klej epoksydowy niestety pęknięcia nie chwycił. No nic, spróbowałem.

  • 17. Data: 2017-07-20 13:42:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Ale masz rację - silikonowego oleju nie zmył - albo z innego powodu
    > klej epoksydowy niestety pęknięcia nie chwycił. No nic, spróbowałem.

    Umyłem jeszcze raz, tym razem zastosowałem Xylene.
    To jest rozcieńczalnik do emalii. Tym razem sklejona część
    wygląda na to, że chwyciła się do kleju albo klej chwycił do niej :-)
    Zobaczymy jak długo popracują ze sobą te sklejone części.

  • 18. Data: 2017-08-18 15:55:25
    Od: k...@w...pl

    W dniu wtorek, 11 lipca 2017 02:10:45 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    > oryginalnie ultradźwiękowo spawana krawędź do krawędzi...
    > Próbowałem izopropylowy alkohol 91% ale wciąż jest tłusta

    Izopropanol podgrzany do 40 stopni działa cuda.

  • 19. Data: 2017-08-22 21:32:42
    Od: tms <t...@n...invalid>

    On 07/11/2017 02:23 AM, Pszemol wrote:
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    fm?pcatid=9708

    > Znalazłem z czego jest ten olej zrobiony:
    > http://www.poolwater.com/msds/all/Pentair_Silicon_Lu
    bricant.pdf

    > Chemical Names: CAS Number Percent
    > Polydimethylsiloxane 63148-62-9 100%
    >
    > Cokolwiek to jest, to tu jest na temat jego rozpuszczalności, może
    > się kiedyś komuś przyda:
    > http://pubs.acs.org/doi/abs/10.1021/ac0346712?src=re
    csys&journalCode=ancham
    > "solvents that swelled PDMS the most were diisopropylamine,
    > triethylamine, pentane, and xylenes. " - czyli muszę poszukać
    > pentanu lub ksylenu ;-)

    Wystarczy zmywacz antysilikonowy powszechnie stosowany w lakiernictwie.

  • 20. Data: 2021-10-19 12:37:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spróbuj acetonem.

    -----