    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: D?ugo?? kabla sieciowego
    <tgugtv$tma$1@gioia.aioe.org> <rb9za9302b5r.cknyzkp2r5hq$.dlg@40tude.net>
    <3...@4...com>
    <th61l4$hmi$1@gioia.aioe.org> <th705u$15fl$1@gioia.aioe.org>
    <th745o$18u9$2@gioia.aioe.org> <th8c1v$ci3$1@gioia.aioe.org>
    <th965a$pul$1@gioia.aioe.org> <th9a5l$am0$1@gioia.aioe.org>
    <the9lb$ts2$1@gioia.aioe.org> <theg8c$1vt9$1@gioia.aioe.org>
    <tio7n0$uj5$1@gioia.aioe.org>
    <M...@n...neostrada.pl>
    <tjgopn$6k9$1@gioia.aioe.org>
    <2...@g...com>
    Date: Fri, 28 Oct 2022 23:13:31 GMT

    On 2022-10-28, ptoki (ptoki) <s...@g...com> wrote:
> [...]

    Ale to się nie odejmuje. Normalny, zdrowy kabel przy starszym 100BASE-TX
    spokojnie wyrabia 10MB/s, więc musiałoby coś być najprawdę nasrane,
    żebyś nie wysycał tego swojego dostawcy.

    > Powodow dla ktorych ethernet moze nie dzialac dobrze na dlugich
    > dystansach jest pare i np. lutowanie drutow nie jest tu decydujace.
    >
    > U mnie jak mialem neozdrade to polutowanie drutow wiele nie pomoglo.

    Parę razy wspominałem tu i gdzieindziej o swojej paroletniej walce, gdzie
    1Gbit był nieosiągalny na kablu 10-20m. Pierwsze myślałem, że to przez
    rj45 typu keystone, których użyłem, ale potem zapaczowałem wszystko jak
    nalezy, kabel ekranowany z końcówkami włącznie i dalej była dupa. Maks
    20MB/s. Co ciekawe, sporadycznie działało, ale większość czasu nie.
    Skończyło się na położeniu światłowodu.

    > Ja i tak mialem szczescie bo mialem dosyc stabilne 6mbit down i
    > 0.5mbit up. W apartamentowcu blizej centrali jakims cudem sie cieszyli
    > ze maja pol megabita do siebie i jakies nedzne uploady ale

    No takie osiągi to tylko współczuć. Przyznam, że raz jak się człowiek
    przyzwyczaił do rozsądnych prędkości to dziwnie się takie liczby patrzy.
    Z drugiej strony, stabilne 5-10MB/s połączenia do/z zewnątrz to MZ
    wszystko czego naprawdę trzeba przeciętnemu użytkownikowi potrzeba.

    --
    Marcin