  • 1. Data: 2022-09-26 10:50:35
    Temat: Długość kabla sieciowego
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Czy długość kable sieciowego generuje jakieś straty sygnału?  Np 20to
    metrowy kabel to przesył netu finalnie slabszy od tego z polaczenia na
    1metrowm kablu czy taki sam?

  • 2. Data: 2022-09-26 11:23:06
    Temat: Re: Długość kabla sieciowego
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 26 Sep 2022 10:50:35 +0200
    doszła do mnie wiadomość <tgrp4r$uf5$1@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

    >Czy długość kable sieciowego generuje jakieś straty sygnału?  Np 20to
    >metrowy kabel to przesył netu finalnie slabszy od tego z polaczenia na
    >1metrowm kablu czy taki sam?

    Po jakiemu to?
    Jak kabel będzie w miarę firmowy, dobrze zaciśnięte złącza i brak
    zagięć, to między metrowym a stumetrowym nie będzie różnicy.
    Myślę tu o kablu kategorii co najmniej 5e lub 6.
    Kup gotowca, będzie pewniejszy od samoróbki.
    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 3. Data: 2022-09-26 11:48:01
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 26.09.2022 o 11:23, Szwambuł Trantiputl pisze:
> [...]
    > Myślę tu o kablu kategorii co najmniej 5e lub 6.
    > Kup gotowca, będzie pewniejszy od samoróbki.

    Po fachowemu(??) Tak, będzie firmowy, z uwagą że jest to firma "x".
    Przy jednym z kompów padła karta wifi. 0bliczylem że taniej będzie mi
    przestawić sieć na kabel niż kupować nową. Poza tym oczywiście na plus
    to że taka sieć będzie bardziej stabilna, przynajmniej mam taką nadzieję.

  • 4. Data: 2022-09-26 12:04:23
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Mon, 26 Sep 2022 10:50:35
    From: trybun
    > Czy długość kable sieciowego generuje jakieś straty sygnału?  Np 20to
    > metrowy kabel to przesył netu finalnie slabszy od tego z polaczenia na
    > 1metrowm kablu czy taki sam?

    Tak, straty sygnału zależą od długości kabla. Od prędkości, jaką chcesz
    uzyskać zależy, jakiej kategorii kabla musisz użyć. Np. 10Gbit można
    puścić nawet na 100m kablu miedzianym, ale kategorii 6A.

    Zgadując, że chodzi Ci o 1Gbps i kabel kategorii 5e, to przy prawidłowo
    zakończonym i niepozaginanym 20m kablu nie powinno być zauważalnej
    różnicy w stosunku do 1m.

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 5. Data: 2022-09-26 12:42:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Sep 2022 10:50:35 +0200, trybun napisał(a):

    > Czy długość kable sieciowego generuje jakieś straty sygnału?  Np 20to
    > metrowy kabel to przesył netu finalnie slabszy od tego z polaczenia na
    > 1metrowm kablu czy taki sam?

    Każda linia transmisyjna ma straty. Ale ich wpływ na jakość transmisji
    zależy od tego czy transmitujemy dane cyfrowe czy analogowe. Przy
    analogowych jest z grubsza proporcjonalna zależność między jakością
    transmisji a tłumiennością linii, przy cyfrówce podczas wzrostu
    tłumienności jakość utrzymuje się na stałym poziomie i dopiero po
    przekroczeniu pewnej granicznej wartości tłumienności spada do zera.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2022-09-26 14:51:26
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 26.09.2022 o 11:48, trybun pisze:
    > Przy jednym z kompów padła karta wifi. 0bliczylem że taniej będzie mi
    > przestawić sieć na kabel niż kupować nową.

    Wątpliwe.

    > Poza tym oczywiście na plus
    > to że taka sieć będzie bardziej stabilna, przynajmniej mam taką nadzieję.

    To też.

  • 7. Data: 2022-09-26 14:57:00
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 26 Sep 2022 11:48:01 +0200
    doszła do mnie wiadomość <tgrsgh$h6e$1@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

> [...]
    >przestawić sieć na kabel niż kupować nową. Poza tym oczywiście na plus
    >to że taka sieć będzie bardziej stabilna, przynajmniej mam taką nadzieję.

    Spokojnie, to wszystko jest tak wyliczone, że od jednego do stu metrów
    (a nawet więcej)będziesz miał w praktyce bez spadków, oczywiście, przy
    rozsądnym kablu(jeśli go nie pozaginasz).
    Ja w domu przemigrowałem na ethernet, bo wifi to był nieustający bój w
    hucie, oczywiście wifi zostało dla przenośnych banerów reklamowych,
    potocznie zwanych smartfonami i tabletami z Androidem.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 8. Data: 2022-09-26 16:09:00
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > przestawić sieć na kabel niż kupować nową. Poza tym oczywiście na plus
    > to że taka sieć będzie bardziej stabilna, przynajmniej mam taką nadzieję.

    Ma być, zwłaszcza jeżeli mieszkasz w bloku gdzie eter jest zasrany. U
    mnie np. z pasma 2,4 GHz praktycznie w ogóle nie da się korzystać. Jako
    bonus większa przepustowość.

  • 9. Data: 2022-09-26 18:03:53
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 26 Sep 2022 16:09:00 +0200
    doszła do mnie wiadomość <6331b27c$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    od Uncle Pete <4...@g...com> :

    >Ma być, zwłaszcza jeżeli mieszkasz w bloku gdzie eter jest zasrany. U
    >mnie np. z pasma 2,4 GHz praktycznie w ogóle nie da się korzystać. Jako
    >bonus większa przepustowość.

    Na niskim paśmie widzę u siebie 19 sieci WiFi i siedem urządzeń
    Bluetooth, masakra, ciekawe, co bym znalazł z lepszą, kierunkową
    anteną.
    W dodatku to WiFi jest włączane domyślnie w biedarouterach oferowanych
    przez dostawców, czy ktoś to chce, czy nie, za kilka lat będzie taki
    burdel, że ludzie będą przechodzić na kable z własnej woli biegusiem,
    jak im nawet filmy z kotami i pornole zaczną przycinać.
    Szwambuł Trantiputl
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 10. Data: 2022-09-26 20:10:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Sep 2022 12:42:15 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> [...]
    > tłumienności jakość utrzymuje się na stałym poziomie i dopiero po
    > przekroczeniu pewnej granicznej wartości tłumienności spada do zera.

    Tu jeszcze dodam, że normy przewidują dla kat. 5e 115 metrów odległości
    pomiędzy aktywnymi urządzeniami.
    Aczkolwiek spotykałem karty "wynalazki", które:
    grupa 1 - chodziły na ok. 140 metrów prawidłowo
    grupa 2 - już przy ok 80 mrtrach zaczynały tracić pakiety

    Żeby nie było niedomówień: instalacje prawidłowo poprowadzone, z zseparacją
    kabli zasilających od sygnałowych, instalacje mierzone Fuke DSP-4100.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam