  • Data: 2020-05-02 01:14:57
    Temat: Re: DELL Inspiron 5593 - USB Boot
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski napisał(a) w wiadomości: ...

    >A co się dzieje jak zbootujesz spod Windows do trybu "recovery"?

    Chyba nie wiem jeszcze o co chodzi i jak...

    > Tam przy UEFI
    >masz m.in. opcje wyboru dodatkowych urządzeń i zdarza się (mam właśnie na
    >tapecie), że z USB bezpośrednia przez F12 nie odpala, ale z UEFI Windowsa już
    >tak.

    z UEFI Windowsa tzn.?

    Na razie spróbowałem stworzyć "dysk przywracania" (czy jakoś
    tak). Niby porażka, gdzieś czytałem, że 8GB wystarczy, włożyłem
    16GB. System coś sprawdził, zażyczył właśnie16GB, ale po
    kilku minutach "błąd nie udało się". Sprawdziłem - gwizdek full,
    16GB to chyba więcej niż gwizdkowe.16...
    Mimo to restart, F2 i w Boot Option pojawił się USB z pełną
    nazwą modelu gwizdka. A w Add Boot Option i w okienku
    File explorer widać to USB i że plik starowy w kat. /EFI/Boot/
    z rozszerzeniem .efi Tak więc wybrałem go i pojawiła się
    jeszcze jedna opcja (nazwana już przeze mnie).
    Te 2 dodatkowe opcje USB widać po F12. i z nich staruje
    "dysk przywracania" ale nie o taki mi chodziło.

    Ciekawostka: gwizdek taki wykrywa i automatycznie dopisuje
    na ostatnią pozycję (z bieżącym nr portu USB) a po wyjęciu
    go ta opcja już się automatycznie nie pojawia.
    Jednak ta dodana ręcznie pozostaje (z nr portu USB z momentu
    dodania) na stałe. Po wybraniu tej ręcznie dodanej opcji USB
    ale z gwizdkiem w innym porcie wydaje przerażający dźwięk,
    włącza się jakiś "asystent" testuje pamięć i nic... można wrócić
    do UEFI lub wyłączyć.

    Czyli spreparowany przez system gwizdek wystartuje ale nie
    chodziło mi o dysk przywracania ale dowolny gwizdek, lepiej
    start z dowolnej płytki z zewn. DVD.

    Arek