  • Data: 2009-01-06 16:18:36
    Temat: Re: DVD+R czy DVD-R? KUPOWAC?
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba Mikolaj Tutak napisała na pl.comp.pecet:

    > Możesz jakoś konkretniej?

    Odniosę się też co do lepszości DVD+R:

    http://en.wikipedia.org/wiki/DVD+R

    DVD+R style ADIP (ADdress In Pregroove) system of tracking and speed
    control being less susceptible to interference and error than the LPP
    (Land Pre Pit) system used by DVD-R, which makes the ADIP system more
    accurate at higher speeds. In addition, DVD+R(W) has a more robust
    error management system than DVD-R(W), allowing for more accurate
    burning to media independent of the quality of the media. Additional
    session linking methods are more accurate with DVD+R(W) versus
    DVD-R(W), resulting in fewer damaged or unusable discs due to buffer
    under-run and multi-session disks with fewer PI/PO errors.[2]

    I najważniejsze z punktu widzenia kompatybilności i z mojego punktu
    widzienia ;)

    Like other "plus" media, it is possible to change the book type to
    increase the compatibility of DVD+R media. This is also known as
    bitsetting.[3]

    Z tymi minusami to jest tak, że częściej można je trafić z tych lepszych
    fabryk (jeśli mówimy o Verbatimie, to np. z Singapuru). Dyskusja o
    lepszości DVD+/- z tej samej fabryki zwykle nie ma sensu. Zwykle jest
    też tak, że producenci nagrywarek zwracają mniejszą uwagę przy
    tworzeniu firmware na minusy.

    Co do cen, wystarczy zapytać w jakimś sklepie specjalizującym się w
    płytach po ile chcą 1000 sztuk plusów i minusów.

    Marcin Kocur