    From: VoyteG <V...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dacia Sandero a LPG
    Date: Mon, 1 Mar 2010 08:11:15 -0800 (PST)

    On 1 Mar, 16:50, krzysiek82 <s...@u...pl> wrote:
    \

    > zapyta e si mo e dlaczego? te same silniki w renault gazuj ludzie bez
    > problemu przecie . Je li si czego nie zaleca to chyba trzeba to
    > uzasadni moim zdaniem.

    Tez tak uwazam, ze skoro w Rumunii sprzedaja auta fabrycznie
    zagazowane - co potwierdzil rumunski przedstawiciel (w emailu ponizej
    cytuje) - to czemu u nas nie? Odniosłem wrażenie ze Dacia Romania jest
    nastawiona do klienta, zas krajowy reprezentant ma klienta polskiego w
    "nieco mniejszym poważaniu". Ponizej kolejne cytaty z maja 2009:

    Dacia Romania:
    Reffering to you're request we inform you that Dacia produces vehicles
    with LPG system with warranty . About the warranty we inform you that
    you lose it in case if you mount a LPG system aftersale.
    We mentioned temporally because all of Dacia's external strategy and
    politics is made trought the authorized Renault network. We assure you
    that when Dacia is going to release a the Lpg model in Polland, this
    event will have a big press release so that all of the people
    interested in this model will know in time prices, models, and engine
    versions. Any car producer is announcing his intentions to release a
    new product.

    Dacia Polska:
    Po pierwsze: Producent Dacii nie może unieważnić gwarancji producenta
    instalacji LPG (np Bedini), ponieważ jej nie udziela. Dacia Polska w
    ogóle nie udziela gwarancji na zamontowanie instalacji gazowej.

    Po drugie: Obecnie dostępne na rynku polskim samochody marki Dacia,
    nie są przystosowane do instalacji gazowej, dlatego też nie zalecamy
    jej montażu i nie odpowiadamy za stan samochodu po wykonaniu montażu
    instalacji.

    Po trzecie: Dacia Polska jako gwarant samochodu nie może gwarantować,
    że podczas wykonywania instalacji lub użytkowania samochodu z LPG nie
    wystąpią usterki związane z wykonaniem takiej usługi.

    Po czwarte: Ponieważ Dział Kontaktów z Klientami Renau Polska nie
    zajmuje się wykonywaniem montażu instalacji gazowej nie jesteśmy w
    stanie wymienić elementów, które związane są z w/w montażem.

    Po piąte: Nie dysponujemy bezpośrednim adersem e-mail do producenta
    Dacii. Koncern Dacia wykupiony został przez Renault, którego główna
    siedziba znajduje się we Francji. Renault Polska jako jedyny
    przedstawiciel producenta na terenie Polski zajmuje się wszystkimi
    sparwami zgłaszanymi przez klientów z Polski. Nie zmienia to faktu, że
    producent nie zezwala na zamontowanie LPG poza etapem produkcji.
    =====

    Przyznacie, ze troche inny ton obslugi klienta w naszym kraju jest
    nieco inny, niz w Rumunii... Najpierw korespondowalem z krajowym
    przedstawicielem, a potem po takim tonie rozmowy znalazlem emaila do
    Dacii w Rumunii. Oczywiscie emaila sam znalazlem w kilka minut
    googlami, po tym gdy Dacia Polska napisala, ze "Nie dysponujemy
    bezpośrednim adersem e-mail do producenta Dacii". :-)
    Ciekawe, ze w Rumunii fabrycznie montuja lpg i daja gwarancje, a u nas
    traktuja te informacje jako niewiarygodna. Czemu tam mozna kupic auto
    z fabrycznym lpg, a u nas nie?
    Probowalem te rozbieznosc wyjasnic i otrzymalem takie polskie
    wyjasnienia jak powyzej :-)