  • 1. Data: 2010-03-01 10:02:11
    Temat: Dacia Sandero a LPG
    Od: z <z...@g...pl>

    Czy jest szansa zagazować Sandero 1,4 8 zaworów 75 KM?
    Co na to producent? Czy utrata gwarancji?

  • 2. Data: 2010-03-01 10:14:56
    Temat: Re: Dacia Sandero a LPG
    Od: DoQ <p...@g...com>

    z pisze:
    > Czy jest szansa zagazować Sandero 1,4 8 zaworów 75 KM?
    > Co na to producent? Czy utrata gwarancji?

    Nie prosciej zadzwonic do Dacii?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 3. Data: 2010-03-01 16:22:24
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 1 Mar, 10:02, z <z...@g...pl> wrote:
    > Czy jest szansa zagazować Sandero 1,4 8 zaworów 75 KM?
    > Co na to producent? Czy utrata gwarancji?

    Utrata gwarancji - korespondowałem w tej sprawie z Dacia i polska i
    rumunska.
    Rumunskie biuro obslugi - pelna kultura i szybka reakcja, zas u nas w
    kraju - klient to petent... skoro juz musi kupic Dacie, a nie stac go
    na Renault, to czego jeszcze sie czepia.. takie odnioslem wrazenie...

    Co ciekawe, w Rumunii sa Dacie z gazem fabrycznym, ale u nas nie
    sprzedaja...

  • 4. Data: 2010-03-01 16:32:35
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 1 Mar, 10:02, z <z...@g...pl> wrote:
    > Czy jest szansa zagazować Sandero 1,4 8 zaworów 75 KM?
    > Co na to producent? Czy utrata gwarancji?

    To kwintesencja odpowiedzi emaili w tej sprawie.Czasokres
    korespondencji to maj 2009

    Dacia Polska:

    W nawiązaniu do Pana korespondencji uprzejmie informujemy, iż Dacia
    Polska nie zaleca montażu instalacji gazowej w samochodach naszej
    marki. Jeśli Klient zdecyduje się na własną odpowiedzialność
    zamontować instalację LPG, może się to wiązać z utratą gwarancji
    producenta na elementy związane z montażem i późniejszą eksploatacją
    istalacji LPG. Tak jak już napisaliśmy, nie znamy, nawet przybliżonej
    daty, premiery Dacii z fabryczną instalacją LPG.

    Dacia Romania

    Reffering to you're request we inform you that temporally in Poland
    the Dacia with Lpg system is not available. We assure you that Dacia
    is trying to make the LPG version of the Logan available in all the
    countries where Dacai is sold.

  • 5. Data: 2010-03-01 16:50:36
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    VoyteG pisze:
    > W nawiązaniu do Pana korespondencji uprzejmie informujemy, iż Dacia
    > Polska nie zaleca montażu instalacji gazowej w samochodach naszej
    > marki.

    zapytałeś się może dlaczego? te same silniki w renault gazują ludzie bez
    problemu przecież. Jeśli się czegoś nie zaleca to chyba trzeba to
    uzasadnić moim zdaniem.

    --
    krzysiek82

  • 6. Data: 2010-03-01 17:11:15
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 1 Mar, 16:50, krzysiek82 <s...@u...pl> wrote:
    \

    > zapyta e si mo e dlaczego? te same silniki w renault gazuj ludzie bez
    > problemu przecie . Je li si czego nie zaleca to chyba trzeba to
    > uzasadni moim zdaniem.

    Tez tak uwazam, ze skoro w Rumunii sprzedaja auta fabrycznie
    zagazowane - co potwierdzil rumunski przedstawiciel (w emailu ponizej
    cytuje) - to czemu u nas nie? Odniosłem wrażenie ze Dacia Romania jest
    nastawiona do klienta, zas krajowy reprezentant ma klienta polskiego w
    "nieco mniejszym poważaniu". Ponizej kolejne cytaty z maja 2009:

    Dacia Romania:
    Reffering to you're request we inform you that Dacia produces vehicles
    with LPG system with warranty . About the warranty we inform you that
    you lose it in case if you mount a LPG system aftersale.
    We mentioned temporally because all of Dacia's external strategy and
    politics is made trought the authorized Renault network. We assure you
    that when Dacia is going to release a the Lpg model in Polland, this
    event will have a big press release so that all of the people
    interested in this model will know in time prices, models, and engine
    versions. Any car producer is announcing his intentions to release a
    new product.

    Dacia Polska:
    Po pierwsze: Producent Dacii nie może unieważnić gwarancji producenta
    instalacji LPG (np Bedini), ponieważ jej nie udziela. Dacia Polska w
    ogóle nie udziela gwarancji na zamontowanie instalacji gazowej.

    Po drugie: Obecnie dostępne na rynku polskim samochody marki Dacia,
    nie są przystosowane do instalacji gazowej, dlatego też nie zalecamy
    jej montażu i nie odpowiadamy za stan samochodu po wykonaniu montażu
    instalacji.

    Po trzecie: Dacia Polska jako gwarant samochodu nie może gwarantować,
    że podczas wykonywania instalacji lub użytkowania samochodu z LPG nie
    wystąpią usterki związane z wykonaniem takiej usługi.

    Po czwarte: Ponieważ Dział Kontaktów z Klientami Renau Polska nie
    zajmuje się wykonywaniem montażu instalacji gazowej nie jesteśmy w
    stanie wymienić elementów, które związane są z w/w montażem.

    Po piąte: Nie dysponujemy bezpośrednim adersem e-mail do producenta
    Dacii. Koncern Dacia wykupiony został przez Renault, którego główna
    siedziba znajduje się we Francji. Renault Polska jako jedyny
    przedstawiciel producenta na terenie Polski zajmuje się wszystkimi
    sparwami zgłaszanymi przez klientów z Polski. Nie zmienia to faktu, że
    producent nie zezwala na zamontowanie LPG poza etapem produkcji.
    =====

    Przyznacie, ze troche inny ton obslugi klienta w naszym kraju jest
    nieco inny, niz w Rumunii... Najpierw korespondowalem z krajowym
    przedstawicielem, a potem po takim tonie rozmowy znalazlem emaila do
    Dacii w Rumunii. Oczywiscie emaila sam znalazlem w kilka minut
    googlami, po tym gdy Dacia Polska napisala, ze "Nie dysponujemy
    bezpośrednim adersem e-mail do producenta Dacii". :-)
    Ciekawe, ze w Rumunii fabrycznie montuja lpg i daja gwarancje, a u nas
    traktuja te informacje jako niewiarygodna. Czemu tam mozna kupic auto
    z fabrycznym lpg, a u nas nie?
    Probowalem te rozbieznosc wyjasnic i otrzymalem takie polskie
    wyjasnienia jak powyzej :-)

  • 7. Data: 2010-03-01 22:20:26
    Od: z <z...@g...pl>

    VoyteG pisze:

> [...]
    > z fabrycznym lpg, a u nas nie?
    > Probowalem te rozbieznosc wyjasnic i otrzymalem takie polskie

    Znalazłem info z przed roku że we Francji Sandero z fabryczną instalacją
    gazową to będzie wielki hicior. I co? Cisza?
    Jeśli mieliby w ofercie swoje lpg to jeszcze można zrozumieć ale tak...
    Pewnie jak zwykle polityka koncernu nie pozwala. To po kiego grzyba
    zrobili taki samochód??? Myślałem że żeby go masowo sprzedawać. W Polsce
    schodziłby jak świeże bułeczki.

  • 8. Data: 2010-03-02 09:12:15
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    VoyteG pisze:
    > Przyznacie, ze troche inny ton obslugi klienta w naszym kraju jest
    > nieco inny, niz w Rumunii...

    Przypomina mi to ostatnią aferę gdy otworzyli w łodzi sklep ikea a w ich
    barze były brudne widelce. W polsce zawsze potrafi się zepsuć nawet
    najlepszą markę, brak systematyczności, chęci i konsekwencji powoduje
    właśnie takie problemy.

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-03-03 22:20:44
    Od: MrWebsky <m...@p...onet.pl>

    VoyteG wrote:

> [...]
    > z fabrycznym lpg, a u nas nie?
    > Probowalem te rozbieznosc wyjasnic i otrzymalem takie polskie

    Przejrzałem całą stronę "Alfa Rumano" i nie ma tam ani słowa o ofercie czy
    też
    możliwości montażu instalacji LPG. Skoro to nie jest dostępne w ofercie
    w kraju produkcji to nie mam pojęcie, kto ci odpisał.

    B.