  • 11. Data: 2017-11-03 14:49:45
    Temat: Re: Darlington sie nie chce nasy cić...
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy nie uzyskasz to nie wiem - slabo opisany ten uklad :-)
    >
    > Ok, chyba faktycznie powinno byc dobrze jesli jest 6V.

    Ok :-)

  • 12. Data: 2017-11-03 15:01:06
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-11-03 o 14:48, Pszemol pisze:

    > Podaję napięcie sieciowe 120VAC@60Hz przez rezystory szeregowe.
    > Być może masz rację, że led i fotodioda deformują sygnał i miernik
    > głupieje.

    Jeżeli podajesz AC to nic nie głupieje tylko działa jak należy. Zobacz
    na oscyloskopie. Albo zobacz pomiar AC.

    Pozdrawiam

    DD

  • 13. Data: 2017-11-03 16:08:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Podaję napięcie sieciowe 120VAC@60Hz przez rezystory szeregowe.
    >Być może masz rację, że led i fotodioda deformują sygnał i miernik
    >głupieje.

    Deformuja ? Przeciez tam jest zupelnie co innego :-)

    Myslalem ze dla testow podlaczyles jakies stale napiecie, ale jesli
    mierzysz miernikiem zmienne prostokatne, to sie nie dziw ze wychodzi
    inaczej :-)

    J.

  • 14. Data: 2017-11-03 16:42:13
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> wrote:

    > Jeżeli podajesz AC to nic nie głupieje tylko działa jak należy. Zobacz
    > na oscyloskopie. Albo zobacz pomiar AC.

    A zauważyłeś wewnątrz układu mostek prostowniczy Graetza?

  • 15. Data: 2017-11-03 16:42:14
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Myslalem ze dla testow podlaczyles jakies stale napiecie, ale jesli
    > mierzysz miernikiem zmienne prostokatne, to sie nie dziw ze wychodzi

    6.1VAC mierzę po stronie sieci, miernikiem ustawionym na zakres AC.

    Na wyjsciu (kolektorze) ma byc poziom LOGICZNY (stale DC).

  • 16. Data: 2017-11-03 17:29:33
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > 6.1VAC mierzę po stronie sieci, miernikiem ustawionym na zakres AC.

    prostokątne? ZTCP, mierniki, robione na sinus, zawyżają jak dostaną
    prostokąt, nie pomnę o ile.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 17. Data: 2017-11-03 17:54:17
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-11-03 o 16:42, Pszemol pisze:

    > A zauważyłeś wewnątrz układu mostek prostowniczy Graetza?

    :)
    Owszem. Jednak spróbuj, może coś ciekawego zobaczysz?

    Pozdrawiam

    DD

  • 18. Data: 2017-11-03 18:13:30
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > prostokątne? ZTCP, mierniki, robione na sinus, zawyżają jak dostaną
    > prostokąt, nie pomnę o ile.

    Dlaczego prostokątne?
    W sieci energetycznej jest sinus...

  • 19. Data: 2017-11-03 19:25:14
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > 6.1VAC mierzę po stronie sieci, miernikiem ustawionym na zakres AC.
    >
    > Na wyjsciu (kolektorze) ma byc poziom LOGICZNY (stale DC).

    Przecież na kolektorze masz falę prostokątną... Czyli średnie napięcie
    będzie wyższe.

    Podłącz oscyloskop. :)

    MiSter

  • 20. Data: 2017-11-03 19:26:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > prostokąt, nie pomnę o ile.

    >Dlaczego prostokątne?
    >W sieci energetycznej jest sinus...

    ale na wejsciu tego ukladu sa diody zenera.
    bedzie trapez.

    J.