  • Data: 2020-10-23 14:51:34
    Temat: Re: Detonator SMD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik antispam napisał w wiadomości grup
    Piotr Wyderski <p...@n...mil> wrote:

    >Amerykanie maja ostre restrykcje na export krytronow. Izrael
    >to obszedl, Anglicy wspolpracowali nad bomba wiec moze dostali
    >po dobroci, ale jak inni sobie radza? Ruskim raczej krytronow
    >nie sprzedawali, Chinom i Fracji tez raczej nie. Wiec krytrony
    >powinno sie dac czyms zastapic (albo sa niezalezni od
    >Amerykanow producenci).

    Tylko moment ... krytron w Polsce to spopularyzowal IMO Alistar
    MacLean, ktory go umiescil w jednej z powiesci (Santoryn ?).

    I nie wiem - z ignoracji, z jakis plotek, czy w ramach celowej
    dezinformacji, przedstawil jako urzadzenie do detonowania bomb
    atomowych.
    Mialo to miec postac walizki.

    Tymczasem to w miare prosta lampa gazowana, rodzaj tyratronu.
    Do wykonania w kraju posiadajacym przemysl lampowy raczej nietrudne.

    Domyslam sie, ze mogla by byc pomocna w jednoczesnym odpalaniu
    ladunkow implozyjnych, wiec moze nawet okreslenie MacLeana pasuje.
    I cos mi chodzi po glowie, ze byly bez problemow dostepne w sklepach
    ... amerykanskich.

    Tylko ... internet pisze, ze jest wersja prozniowa, Sprytron, gdyz w
    srodowisku radioaktywnym promieniowanie moze prowadzic to
    przypadkowego wyzwolenia.

    Hm ... celowa dezinformacja z tym krytronem ?

    J.