    From: a...@m...uni.wroc.pl
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Detonator SMD
    Date: Fri, 23 Oct 2020 16:32:02 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > U?ytkownik antispam napisa? w wiadomo?ci grup

    > Tylko moment ... krytron w Polsce to spopularyzowal IMO Alistar
    > MacLean, ktory go umiescil w jednej z powiesci (Santoryn ?).
    >
    > I nie wiem - z ignoracji, z jakis plotek, czy w ramach celowej
    > dezinformacji, przedstawil jako urzadzenie do detonowania bomb
    > atomowych.
    > Mialo to miec postac walizki.
    >
    > Tymczasem to w miare prosta lampa gazowana, rodzaj tyratronu.
    > Do wykonania w kraju posiadajacym przemysl lampowy raczej nietrudne.

    No, na pierwszy rzut oka tez tak myslalem. Ale podawane parametry:
    czas przelaczania 1ns przy 5000V i pradzie 3000A to jest imponujace.
    Wiec moze trzeba cos wiecej zeby to osiagnac.

    Troche z innej beczki, czytalem ze od niedawna Japonia wymaga
    licencji na eksport do Korei Poludniowej miedzy innymi fluorowodoru.
    I ze Japonia robi 90% fluorowodru na swiecie, a jakby zablokowali
    export to stanelyby spore sektory elektroniki w Korei Poludniowej.
    Na oko fluorowodor to prosty w produkcji, ale Korea sie boi...

    > Domyslam sie, ze mogla by byc pomocna w jednoczesnym odpalaniu
    > ladunkow implozyjnych, wiec moze nawet okreslenie MacLeana pasuje.
    > I cos mi chodzi po glowie, ze byly bez problemow dostepne w sklepach
    > ... amerykanskich.

    No, mniejsze to chyba standartowy element, ale te duze to raczej
    na zamowienie. I sluzby pewnie sprawdzaja kto zamawia.

    > Tylko ... internet pisze, ze jest wersja prozniowa, Sprytron, gdyz w
    > srodowisku radioaktywnym promieniowanie moze prowadzic to
    > przypadkowego wyzwolenia.
    >
    > Hm ... celowa dezinformacja z tym krytronem ?

    Promieniawanie z bombie (przed wybuchem) to jest przewidywalne
    i chyba nie tak duze, wiec pewnie da sie to opanowac. A nawet
    jak nie to krytron moze sie przydac przy badaniach/testach
    nad osprzetem bomby.

    --
    Waldek Hebisch