    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Dla czego wodór nie jest na razie paliwem przyszłości?
    Date: Sat, 4 Dec 2021 22:59:23 +0100

    krótko:

    zakładam że panele istnieją, dają prąd pi razy oko od 9-17stej. auta nie
    naładujesz bo stoi w pracy
    nie mówimy o "paliwie", bo nim jest energia. energię trzeba zmagazynować

    sposób pierwszy:

    > No to ci policzył że w wodorze na dzień dzisiejszy nie jest taniej i na
    > przełom się nie zapowiada znając właściwości fizyczne wodoru.

    ale urządzenie do wytwarzania wodoru to coś w czym (gwiazdka) nie widzę
    specjalnie zużywalności. kompresor - obojętnie na jakie ciśnienie - też
    na siebie zarobi. więc opłacalnośc, nie sprawność, opłacalność jest
    większa od zera. kiedyś na siebie zarobi

    sposób drugi:
    > To energetyka chce sobie poprawić bilans
    > dzienny i naciska na instalację przez prosumentów akumulatorów.
    > Ale przy obecnych cenach się to kompletnie nie opłaca.

    jak sam napisałeś nie opłaca się mieć akumulatora, bo jego trwałość w
    stosunku do ceny powoduje że... się nie opłaca.

    więc gdybyśmy NIE MIELI sieci energetycznej, która w taki czy inny
    sposób za wspólne pieniądze "dokłada" się do skupu energii od
    prosumentów, to która z metod jest bardziej opłacalna:

    1- akumulator - o którym sam napisałeś że nie
    2- kompresowanie wodoru, które ma małą sprawność?

    jaśniej nie potrafię. niestety, obawiam się ze jestem piewszą tutaj
    osobą która to policzyła. i na 100% żaden polityk tego nie policzył.
    żadna osoba która doznaje wzwodu gdy Elon Musk mówi o powerwallach

    (gwiazdka)
    jeśli masz jakieś dane na temat wspomnianej elektrolizy ale od
    naukowców, od ludzi którzy to robią, od firm ktore się tym zajmują, daj
    linka.

    ToMasz