  • 21. Data: 2018-12-01 07:13:49
    Temat: Re: Dla tych, którzy kochają rowerzystów jadących wzdłuż ścieżek rowerowych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2018 o 00:01, Marek S pisze:

    > Muszę się wtrącić. W mojej miejscowości ścieżki są w 50% asfaltowe,
    > pięknie wyróżnione na czerwono i oddzielne od chodnika.

    No i w końcu. Dwie dekady im to zajęło, żeby pojąć. U mnie też jest
    coraz lepiej - wszystkie nowe z asfaltu, choć czasem debilnie
    zaprojektowane.

    > Po drugie: jeśli ścieżka jest nawet wyłożona kostką, to ja osobiście nie
    > widzę problemu by nią podążać. Jadąc rowerem nawet przez 5 minut nie
    > pomyślałem by ignorować wszystkie DDRy.

    Bo jak jedziesz przez 5 minut to jest to mały problem. Jak przez 45...

    > Po trzecie: czy usprawiedliwiasz kierowców samochodów, którzy jeżdżą po
    > DDRach omijając korki? Jeśli nie, to w czym oni są gorsi od rowerzystów
    > sunących obok DDRów?

    Nie usprawiedliwiam. Pytasz czemu się tak dzieje, to odpowiadam.
    Rowerzyści mają swoje grzeszki kierowcy swoje. Natomiast skoro unikają
    stowrzonych dla nich ścieżek, to może warto ten fakt przemysleć. Tym
    bardziej, że to nie jest za darmo i również z twojej kasy. Więc powinno
    się to robić dobrze. Na przykład to że z Radomia nikt nie chce latać, to
    nie wina linii lotniczych i paxów, tylko po prostu zrobiono to żle.
    Wydano kupę kasy, na coś co nie działa. Pokutuje jeszcze u nas myślenie,
    ze drogi dla rowerów nie są dla rowerzystów, tylko przeciw nim, zeby ich
    wyrugować z jezdni - przykładem takiego potworka jest ścieżka wzdłuż JP2
    w DC - na odcinku trzech kilometrów trzeba chyba zmieniać stronę cztery
    razy - to nie miało szansy się udać. Na szczęście to się zmienia i mam
    nadzieję, że z czasem będzie normalnie.

    Shrek

  • 22. Data: 2018-12-01 09:19:14
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Thu, 29 Nov 2018 21:18:21 +0100, Marek S napisał(a):

    > Gdy krytykowałem tak zachowujących się rowerzystów spotkałem się z
    > nawoływaniem od kilku z Was o tolerancję. Właśnie znalazłem skrajny
    > przypadek:
    >
    > https://youtu.be/Gu1EgYaba7k?t=407
    >
    > Czy tu również uważacie, że kierowca auta nie wykazał się tolerancją?

    Rowerzysta nie ma świateł, jego błąd. Ale jakby miał to porusza się
    poprawnie, nie ma konieczności korzystać z drogi dla rowerów która jest
    z lewej strony.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 23. Data: 2018-12-01 10:27:20
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 01-12-2018 o 09:19, MadMan pisze:

    > Rowerzysta nie ma świateł, jego błąd. Ale jakby miał to porusza się
    > poprawnie, nie ma konieczności korzystać z drogi dla rowerów która jest
    > z lewej strony.

    Debil.
    PLONK

  • 24. Data: 2018-12-01 11:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > Po trzecie: czy usprawiedliwiasz kierowców samochodów, którzy jeżdżą
    > po DDRach omijając korki? Jeśli nie, to w czym oni są gorsi od
    > rowerzystów sunących obok DDRów?

    A ty usprawiedliwiasz kierowców ktorzy przekraczaja dozwolona predkosc bo
    lubią pocisnac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

  • 25. Data: 2018-12-01 12:30:37
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2018-12-01 07:13, Shrek wrote:

    > No i w końcu. Dwie dekady im to zajęło, żeby pojąć. U mnie też jest
    > coraz lepiej - wszystkie nowe z asfaltu, choć czasem debilnie
    > zaprojektowane.
    No wiesz, 3 czy 4 lata temu jakieś 20 km ode mnie budowano obwodnicę
    pewnej wsi (aby ruchliwa DW nie leciała przez wieś) to i przy okazji
    wybudowano ładną, równiutką asfaltową ścieżkę. No i wyszła z tego
    chujnia, bo gdy jechałem nią rok po oddaniu do użytku, to była już
    pofalowana. Chyba tandeciarze na grubości asfaltu przyoszczędzili i
    wskutek wahań temperatur tak ją powyginało.

  • 26. Data: 2018-12-01 16:23:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2018 o 12:30, JDX pisze:

> [...]
    > pofalowana. Chyba tandeciarze na grubości asfaltu przyoszczędzili i
    > wskutek wahań temperatur tak ją powyginało.

    W DC obecnie robią dobrze. Czasem bez sensu, ale z punku widzenia
    techniki jest super.

    Shrek

  • 27. Data: 2018-12-01 18:00:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-01 o 07:13, Shrek pisze:

    > Bo jak jedziesz przez 5 minut to jest to mały problem. Jak przez 45...

    Nawet 45 nie stanowi problemu. Zwykle jeżdżę godzinę-dwie bo rower
    traktuję treningowo bardziej niż rekreacyjnie. Narzucam sobie tempo i
    czas. Zdarza się również, że większość trasy pokonuję po drogach polnych
    i tu również problemu nie widzę. Jak się zastanowię, to jazda brukowanym
    DDRem zmienia tylko akustykę. Jeździłem góralem, obecnie crossem i do
    łba mi nie przyszło nigdy, że DDR brukowany lub asfaltowy to problem.

    > Rowerzyści mają swoje grzeszki kierowcy swoje. Natomiast skoro unikają
    > stowrzonych dla nich ścieżek, to może warto ten fakt przemysleć.

    Dlatego dopytuję się rowerzystów lecz w odpowiedzi uzyskuję takie
    niejasne wyjaśnienia, jakich udzieliłeś powyżej - że 45 minut po DDRrze
    to problem. Gdybym sam nie był rowerzystą, to przyjąłbym taki argument.

    > Tym
    > bardziej, że to nie jest za darmo i również z twojej kasy. Więc powinno
    > się to robić dobrze.

    Nigdy nie uważałem, że DDR został źle zrobiony z wyjątkiem sytuacji
    gdzie na koślawym chodniku namalowano białą linię - to autentyczny
    przykład również z mojej miejscowości. Jeżdżę po 3mieście i okolicach.
    Uważam, że kasa na DDRy została porządnie wydana.

    Może gdzieś jest źle wydana a ja cytowałem w ostatnim czasie 2 przypadki
    tragicznych zdarzeń plus niniejsze niebezpieczne jako niezrozumiałe dla
    mnie i konsekwentne zachowanie rowerzystów w postaci trzymania się z
    dala od dobrej jakości DDRów.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 28. Data: 2018-12-01 18:02:04
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-01 o 11:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Marek S p...@s...com ...

    > A ty usprawiedliwiasz kierowców ktorzy przekraczaja dozwolona predkosc bo
    > lubią pocisnac?

    Jeśli nikomu tym nie szkodzą, to jak najbardziej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 29. Data: 2018-12-01 18:04:29
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-12-01 o 09:19, MadMan pisze:

    > Rowerzysta nie ma świateł, jego błąd. Ale jakby miał to porusza się
    > poprawnie, nie ma konieczności korzystać z drogi dla rowerów która jest
    > z lewej strony.

    Powiem wow! To teraz rozumiem skąd tyle przedziwnych zachowań na ulicach
    się widuje. Mam nadzieję, że ani kierowcą nie jesteś ani rowerzystą.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 30. Data: 2018-12-01 18:44:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.12.2018 o 18:00, Marek S pisze:

    > Nawet 45 nie stanowi problemu.

    Dla ciebie nie stanowi, dla innych widać stanowi. Naprawdę myślisz, ze
    oni nie jeżdzą po ściezkach, żeby zrobić komuś na złość?

> [...]
    > DDRem zmienia tylko akustykę. Jeździłem góralem, obecnie crossem i do
    > łba mi nie przyszło nigdy, że DDR brukowany lub asfaltowy to problem.

    Pewnie. Analogicznie nie stanowi problemu wytrzepany amortyzator w
    bryce, cieknący olej oraz wycięty filtr czy kat. Dla niektórych nawet
    dwa piwa nie stanowią problemu. Wystarczy na wiosce zapytać. Samochodem
    też ci wszystko jedno jaka jest nawierzchnia i nie widziałbyś problemu
    gdyby nową drogę wybudowali PRLowką metodą ze smoły posypanej piaskiem?

    > Dlatego dopytuję się rowerzystów lecz w odpowiedzi uzyskuję takie
    > niejasne wyjaśnienia, jakich udzieliłeś powyżej - że 45 minut po DDRrze
    > to problem. Gdybym sam nie był rowerzystą, to przyjąłbym taki argument.

    Nie po ścieżce a pseudościeżce. Zresztą ściezka fachowo nazywja się
    droga dla rowerow.

> [...]
    > przykład również z mojej miejscowości. Jeżdżę po 3mieście i okolicach.
    > Uważam, że kasa na DDRy została porządnie wydana.

    To nie z tobą dyskutowałem na temat czy przejazd powienien być bliżej
    skrzyżowania czy dalej? Wtedy mówiłeś, ze została źle zrobiona.

> [...]
    > tragicznych zdarzeń plus niniejsze niebezpieczne jako niezrozumiałe dla
    > mnie i konsekwentne zachowanie rowerzystów w postaci trzymania się z

    NIe wiem czy ścieżka o której piszesz jest "dobrej" jakości. Pytanei
    było o kostkę, więc odpowiedziałem, kostka jest gównianym materiałem
    nawet na chodnik. Dodatkowo te z początków stulecia projektowane są
    chyba na złość rowerzystom, bo nawet jak ktoś nie jeżdzi rowerem, to
    instynktownie powinien wiedzieć, że projektowanie zakrętów od ekierki
    jest złym pomysłem.

    Poza tym, tak jak pisałem. Ja się paradoksalnie bezpieczniejszy czuje na
    jezdni, bo... mnie widać i ufam że skoro jestem widoczny, to nikt
    specjalnie mnie nie zabije. Takiego poczucia nie mam na przejazdach
    rowerowych i nawet doświadczenie z moto (jak nie widzisz że kierowca na
    ciebie patrzy, to nie zakładaj że cie widzi) nie pomaga. Sporo kierowców
    po prostu rowerzystów na przejazdach ignoruje, albo wręcz uważa że ma
    pierwszeństwo. Nie raz hamowałem, mimo że patrzyliśmy na siebie - raz
    się nawet wypier... bo spdeków nie wypiąłem;) Ponieważ na rowerzystów
    jestem wyczulony i zdaję sobie sprawę, że skręcając w prawo trudno ich
    zauważyć, to patrzę wcześniej czy jakiegoś nie wyprzedzam. Pytałem
    znajomych czy mają taki sam problem i... okazało się że nie - po prostu
    rowerzyście w nich nie wjeżdzają...

    Shrek