  • 1. Data: 2018-11-29 20:53:33
    Temat: Świetne zimówki
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Hej wszystkim,

    Psioczyłem na wszelkie zimówki jakie kiedykolwiek używałem lecz muszę
    zmienić zdanie. Zawsze kupowałem opony klasy średniej i wyższej, różnych
    marek i efekt był konsekwentnie ten sam: na suchym i temperaturach <0
    znacznie dłuższa droga hamowania, na ostrych zakrętach wynosi a czasem
    daje efekt jakby auto nagle się ugięło na bok, przy mocniejszym ruszaniu
    zrywają przyczepność. Pomijam incydentalny zakup tanich zimówek, które
    kiedyś kupiłem (Frigo) bo kasy nie miałem - gdzie auto jak ponton się
    prowadziło.

    W tym sezonie nabyłem Nokian 245/40 R18 XL WR A4 - no i kopara mi
    opadła. Temperatura -4. Tuż przed wymianą przejechałem się ostrzej po
    zakrętach na letnich Dunlopach RT Sport (czy jakoś tak) by mieć
    porównanie. Zaraz po wymianie, ta sama trasa i ... zero zmian na
    niekorzyść. Może minimalne uginanie się (być może to tylko autosugestia)
    ale przyczepność ta sama! Szok - przynajmniej jak dla mnie. Na chłodnym
    asfalcie są cichsze od decybelowo cichszych Dunlopów (zapewne głośność
    opon w innych warunkach termicznych się mierzy dla zimówek i letnich -
    tak sobie to tłumaczę). Jeśli miałbym komuś zimówki polecać, to z
    czystym sumieniem powyższe.

    P.S.
    Przynajmniej jeśli chodzi o zimę klasy 3-miejskiej.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2018-11-29 21:28:32
    Temat: Re: Świetne zimówki
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 listopada 2018 20:53:38 UTC+1 użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    > czystym sumieniem powyższe.
    >
    > P.S.
    > Przynajmniej jeśli chodzi o zimę klasy 3-miejskiej.

    Wybierasz się na narty?
    Jeśli tak to kiedy?
    Bedę pamietał i zapytam :)

  • 3. Data: 2018-11-29 21:40:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    >Psioczyłem na wszelkie zimówki jakie kiedykolwiek używałem lecz muszę
    >zmienić zdanie.

    Marku, jak Ty jezdzisz, ze zauwazasz takie roznice ?
    Rozumiem, ze adekwatnie do mocy silnika ... ale jak opisujesz te
    korki, to zupelnie nieadekwatnie :-)

> [...]
    >niekorzyść. Może minimalne uginanie się (być może to tylko
    >autosugestia) ale przyczepność ta sama! Szok - przynajmniej jak dla

    A teraz ciekawostka
    https://www.nokiantires.com/all-weather-tires/nokian
    -wr-g4/

    To sa opony All-Weather.
    Ale model G4/G3, a serwer jest amerykanski.
    Z europejskimi oponami moze to nie miec nic wspolnego.

    I ciekawostka druga - czym sie roznia All-Weather od All-Seasson,
    bo Nokia proponuje obie (w USA)

    >Przynajmniej jeśli chodzi o zimę klasy 3-miejskiej.

    U mnie we wrocku tez -4 rano bylo, ale zeby to zima nazywac ...

    J.

  • 4. Data: 2018-11-30 13:32:02
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 29 Nov 2018 21:40:28 +0100, w <5c004ef1$0$492$65785112@news.neostrada.pl>,
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > A teraz ciekawostka
    > https://www.nokiantires.com/all-weather-tires/nokian
    -wr-g4/

    > To sa opony All-Weather.
    > Ale model G4/G3, a serwer jest amerykanski.

    AR A4 to zimówka.

  • 5. Data: 2018-11-30 18:09:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2018 o 20:53 Marek S <p...@s...com> pisze:

    > W tym sezonie nabyłem Nokian 245/40 R18 XL WR A4 -

    A poprzednie też miałeś XL? - bo według moich obserwacji ta sama opona bez
    XL to zupełnie inne prowadzenie auta.

    TG

  • 6. Data: 2018-11-30 22:26:58
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-29 o 21:28, Bolko pisze:

    > Wybierasz się na narty?
    > Jeśli tak to kiedy?
    > Bedę pamietał i zapytam :)

    Żałuję, ale kręgosłup już nie ten. Ale jeśli dostrzegę w 3mieście płatek
    śniegu, co mało prawdopodobne, choć ocieplenia klimatu ponoć nie ma, to
    postaram się go potrącić i opiszę wrażenia :-D :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2018-11-30 22:37:31
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-29 o 21:40, J.F. pisze:

    > Marku, jak Ty jezdzisz, ze zauwazasz takie roznice ?

    Kluczem jest masa auta. Poprzednie auto miało chyba ok 1200kg a obecne
    1800kg. Jadąc identycznie na zakrętach różnica wag robi naprawdę istotną
    różnicę. Uwierz mi.

    A jak jeżdżę? Hmmmm.. nie używam kapelusza.

    > Rozumiem, ze adekwatnie do mocy silnika ... ale jak opisujesz te korki,
    > to zupelnie nieadekwatnie :-)

    A tu nie zajarzyłem co masz na myśli. Korki na drodze z pracy, to jedno
    - tam zwykle się wlokę tak, że pawia puścić można analizując przyczyny
    powstawania. Natomiast w porze pozakorkowej wspomniany kapelusz
    pozostaje zwiany ;-)

    > A teraz ciekawostka
    > https://www.nokiantires.com/all-weather-tires/nokian
    -wr-g4/

    > To sa opony All-Weather.

    Nie mam zdania bo nie próbowałem. Póki co utrzymuję przekonanie, że all
    - to co najwyżej średnie w każdym przypadku, a latem po porażka gdy
    lubimy przycisnąć.

    > I ciekawostka druga - czym sie roznia All-Weather od All-Seasson,
    > bo Nokia proponuje obie (w USA)

    To faktycznie ciekawostka. Może jeszcze all-hours and all-driver-mood?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 8. Data: 2018-11-30 22:57:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > A poprzednie też miałeś XL? - bo według moich obserwacji ta sama opona
    > bez XL to zupełnie inne prowadzenie auta.

    Dokładnie taką samą mam obserwację. Od jakiegoś czasu zawsze XLki
    wybieram. Z mojej prywatnej obserwacji wynika, że sztywność XLek jest
    nieporównywalnie większa. W efekcie auto pewnie trzyma się drogi na
    ostrych zakrętach i nieznacznie lepiej przy hamowaniu. Różnica jest na
    tyle duża, że w miarę świadomy amator, nie kapelusznik, ją zauważy bez
    pomiarów naukowych.

    Po drugie nie-XLki kosztowały mnie zbyt wiele na dziurawych drogach.
    Przy niskim profilu ostatnio ze 3x roztrzaskałem alu-felgi w drobny mak
    i osadzone na nich opony na stosunkowo płytkich, pozimowych dziurach.
    Przy XL-kach mam spokój.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2018-12-01 08:31:06
    Od: "Adam J" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > P.S.
    > Przynajmniej jeśli chodzi o zimę klasy 3-miejskiej.

    Hej

    A ja się zraziłem do tej firmy. Kilka lat temu zakupiłem letnie zdaje się w
    rozmiarze 255/35/18 w cenie ok 500-600 za sztuke i po dwóch latach i
    przejchaniu niespełna 20 tyś kilometrow straciły połowę bieżnika a guma
    sparciała do tego stopnia że pojawiły sie spękania. W garażu miałem 10
    letnie micheliny od innego auta to one wyglądały zdecydowanie lepiej od tych
    nokianów. Obecnie użytkuje całoroczne dunlopa, przejechane 30 tyś i
    wyglądają jak nowe :)

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2018-12-01 10:25:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30-11-2018 o 22:57, Marek S pisze:

> [...]
    > Przy niskim profilu ostatnio ze 3x roztrzaskałem alu-felgi w drobny mak
    > i osadzone na nich opony na stosunkowo płytkich, pozimowych dziurach.

    Ale o co chodzi z tym XL, coś ten symbol oznacza?